[Adobe Encore DVD] background video ondersteboven!

Pagina: 1
Acties:

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Hey,
Ik ben een DVD aan het maken met Adobe Encore 1.5 en ik ben op een vreemd probleem gestoten: ik heb een achtergrondfilm ingesteld voor in het menu (een DV-avi die ik speciaal ervoor in Premiere gemonteerd heb), en als ik preview dan toont hij netjes de eerste frame ervan als achtergrond.

Wanneer ik echter de bewuste AVI transcode en de motion menus laat renderen, dan speelt hij de AVI ondersteboven af!!! Ik heb al overwogen om de AVI zelf in premiere te editten en ondersteboven te maken, zodat hij nu weer goed is, maar dat is niet echt een propere oplossing. Ik ben ook niet zeker of het probleem enkel bij het previewen is of ook op de finale DVD zal komen...

Iemand die dit probleem (her)kent?

Tnx!

• Joske Pauwels
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2016

Joske Pauwels

Stelt zich vragen...

Topicstarter
Er is hier niet echt veel reactie gekomen, maar ik heb uiteindelijk de oplossing kunnen vinden. Ik zal ze maar beschrijven voor mensen die dit later ook ervaren:

De truuk is om geïnstalleerde divx (en consorten) plugins te verwijderen. Zij rotzooien blijkbaar met de DirectX waardoor de AVI ondersteboven en in spiegelbeeld weergegeven wordt...

• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06-2025
Ik heb precies hetzelfde, maar ik weet nog niet wat de oorzaak is.
Ik bewerk via Adobe Premiere, en exporteer mijn tijdlijn naar m2v en m2a via de Cannopus Procoder 2.0
Ik gebruik Adobe Encore 1.5 voor Authoring om de DVD aan te kleden.
In Adobe Encore preview werkt alles goed, todat je gaat transcoderen, daarna is alles in spiegelbeeld en ondersteboven! 8)7

Volgens mij had het iets iets te maken met mijn Canopus EZDV driver.
Ik heb uiteindelijk mijn gehele systeem opnieuw geïnstalleerd, en nu is het over..... _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Michael_E op 01-03-2005 21:56 ]

Glasvezel heeft de toekomst