[PHP] MAC-adres uitlezen uit request?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik wil graag een MAC-adres van een request lezen. Vraag (A), is dit mogelijk, vraag (B), hoe.

Voorbeeld is de MAC-adres registratiepagina van Demon. Daar kan je namelijk door op een HTML-button te drukken je MAC-adres registreren. Het lijkt me dus dat het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 21:53

Tux

Het MAC adres wordt niet meegestuurd in de headers. De server van Demon zal dus met een tooltje moeten kijken welk MAC-adres hoort bij de verbinding die op de pagina zit, denk ik.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11
Dit kan alleen als er tussen de client die jou connect en de server waar het script op draait geen routers zitten.

Verder kan je met shell commands (ARP) het MAC adres uitlezen van een IP adres. Denk dat je in deze combinatie iets moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een PDA die via GPRS met een server verbindt.

Misschien bind de provider (versatel) een IP-adres aan een MAC-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In tegenstelling tot wat je zou denken, worden berichten niet naar een IP-adres verstuurd, maar uiteindelijk naar een MAC-adres.

Het Mac-adres heeft alleen nut in je "eigen netwerk", daar buiten wordt alles gerouteerd over IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 21:53

Tux

Via internet is het bijna niet te doen om het MAC-adres te achterhalen, omdat er altijd wel routers tussen zitten.

Als de IP-adressen statisch zijn zou je bijvoorbeeld clientside een tooltje kunnen installeren die eenmaal het MAC-adres opstuurt naar de server.

In een lokaal netwerk is het echter vrij makkelijk. Ik heb er even snel een ranzig scriptje voor in elkaar geflansd:
(scriptje alleen getest op een Linux server, voor windows is het 'arp -a' en zal er anders geparsed moeten worden)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
$return = exec('arp -n', $output);

foreach($output as $key => $value)
{
    $value = str_replace("  ", " ", $value);
    $array = explode(" ", $value);
    $good = array();

foreach($array as $k => $v) {
        if(!empty($v)) $good[] = $v;            
    }

if($good[0] == $_SERVER['REMOTE_ADDR']) {
        echo "Uw MAC-adres is: " . $good[2] . "<br />\n";
    }   
}
?>

[ Voor 8% gewijzigd door Tux op 13-08-2004 15:23 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe googlen:

dit?

http://forums.devarticles...ead.php?p=33697#post33697

/edit: tux was me net voor.

[ Voor 16% gewijzigd door leuk_he op 13-08-2004 15:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1