Welke voeding heb ik nodig - Deel 6.

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/GoT/Voeding-Banner.GIF
De bedoeling van dit topic

Het doel van dit topic is het delen van ervaringen en het beantwoorden van vragen omtrent voedingen. En dan met name over de capaciteit van de voeding en in sommige gevallen welke merken en types.

Jullie hulp

Dat ben ik! :) Ik heb het beantwoorden van de vragen omtrent voedingen op me genomen, met toestemming van Oscar the Grouch. Ik zal proberen me dagelijks aan deze afspraak te houden.

Criteria

Het delen van een ervaring
  • Zorg dat je een duidelijk opsomming geeft van je systeem
  • Geef duidelijk aan wat je draait op dat systeem
  • Geef ook aan of je systeem is overgeclockt of niet
  • En natuurlijk wat voor voeding (vermogen (in Watt), merk en type)
  • Andere noemenswaardige zaken
Het stellen van een vraag
  • Geef ook hier een duidelijk opsomming van je systeem
  • En wat je allemaal draait op dat systeem
  • Geef aan of je systeem overgeclockt is / gaat worden
  • Wat je eventuele wensen bij je voeding zijn (stil, stabiel, enz.)
  • Eventuele andere noemenswaardige zaken
Handige links
Enkele bekende merken
De maximale afwijkingen

VoltageAfwijking
+5V5%
-5V10%
+12V10%
-12V10%
+3.3V4%

Losse reviews
Ervaringen uit deze topics
De vorige topics
Eraser

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik ben zojuist terug gekomen van vakantie en ik zal proberen tijd te vinden om de vragen uit het vorige topic te beantwoorden. Dit zal nog wel even duren. Tot die tijd kun je gewoon verder gaan in dit nieuwe deel. :)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:36
In deel 5 komen de voedingen van Tagan vaak naar voren. Ikzelf heb ook zo'n voeding (380W) en ben er erg tevreden over(zie mijn review). Enige minpuntje vind ik dat de voeding behoorlijk warm wordt en de pc-kast eerder opwarmt dan afkoelt. De 2e fan van de voeding begint pas te draaien bij een belasting van 60%, en is niet warmtegestuurd. De afgelopen dagen werd de behuizing van de voeding zo warm dat het pijn deed om deze aan te raken. Niet echt iets wat je in je pc wilt hebben.

Nu heb ik de voeding even open gehad om te bekijken of ik hier iets aan kon doen. In de voeding zitten 2 fans(80x80x25[outtake] & 80x80x15[intake]). Beide fans zijn aangesloten op het blauwe stukje PCB wat je op deze foto ziet:

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/artikel/249/10.jpg

Op dit stukje PCB bevinden zich 3 fan-connectors. Van boven naar beneden:

Connector 1: Altijd aan op 5V
Connector 2: Altijd aan, maar fan draait sneller bij hogere belasting
Connector 3: Fan draait alleen bij belasting boven 60%

Normaal zit de out-take op connector 2, en de intake op connector 3.

Ik heb de intake op connector 1 gezet, zodat deze altijd langzaam draait en altijd lucht uit de kast aanvoerd. De outake-fan heb ik vervangen door een Sunon-fan(KDE1208PTS1-6), die op dezelfde snelheid meer lucht verplaatst en nog steeds stil is.

Resultaat: De voeding is nog steeds fluisterstil, maar een stuk koeler.

NB: Mocht je de fans ook willen omzetten, laat dan eerst de voeding afkoelen voordat je hem openmaakt. De heatsinks zijn echt gloeiend heet na gebruik. Houd er ook rekening mee dat je de voeding eerst gedeeltelijk ontlaad door de stekker uit de voeding te halen en vervolgens de pc aan te zetten. Er kan nu nog steeds spanning op de voeding staan, dus raak alleen aan waarvan je zeker weet dat je het aan kan raken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door AttiX op 13-08-2004 18:03 . Reden: Betere foto gevonden ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:20

Griffin

Is mythical

AttiX.SkategoaT schreef op 13 augustus 2004 @ 15:55:
[ even knippen. blijft het topic beter te scrollen]
Welke tagan is dit.
de 380,420 of 480.
wil graag weten.
Zit namelijk echt te denken om de 380 of 420 te kopen.
Want deze tip is echt super. _/-\o_

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zou graag willen weten wat ik moet doen om het volgende systeem weer een beetje er bovenop te krijgen....

Dell Dimesion 8300
1 harde schijf (120 gig)
1 dvd
1 dvd rw
soundblaster geluidskaart
MSI NX6800 GT (ik wil hem een wel over clocken maar niet tot het uiterste)

Ik zat namelijk te twijfelen tussen de Antec Neopower 480 en de Zalman ZM400B-APS. Ook ben ik niet van plan om in de toekomst extra hardeschijven te kopen ofzo. Thanks iig!!!

Verwijderd

Ik quote mezelf ff :P
Mijn Systeem:

-DFI Lanparty Rev B
-AMD Mobile 2400+ @ 3200+
-2x256mb PC3200 (twinx)
-WD Raptor (36GB)
-Sapphire 9600XT
-DVD Speler
-Fancontrol

Mijn Levicom 420 watt(fans vervangen) trekt hem niet
Waarden:
+3.3V = 3,26
+5V = 4,97
+12V = 11,97
Misschien ziet het er goed uit maar bij Vice City bijvoorbeeld freezed hij.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 10:57
ik heb nu een no-name 400 watt voeding en ik ga nu een upgrade doen het volgende komt erin:
- asus socket 939
- amd 3500+
- Ati 9800 Pro
- 1 GB DDR
- DVD speler
- DVD brander
- 3 hdd's
- 1 flop
- tv kaart
- 1 CCFL
is een no-name 400 watt voeding genoeg?
het systeem ga ik niet overklokken. en als ik een nieuwe voeding nodig heb dan graag een beetje stille

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• AttiX
Griffin schreef op 13 augustus 2004 @ 16:34:
[...]

Welke tagan is dit.
de 380,420 of 480.
wil graag weten.
Zit namelijk echt te denken om de 380 of 420 te kopen.
Want deze tip is echt super. _/-\o_
Dit is de 380W versie.

Verwijderd

Hoe ben jij aan die informatie gekomen? Mijn 480 Watt Tagan pikt dit namelijk niet. Ik heb het net geprobeerd, maar net als bij connector 3, gaat hij bij connector 1 ook maar even aan. Ik zou wel eens willen weten hoe dat dan bij de 480 Watter zit.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 15:45:
Ik ben zojuist terug gekomen van vakantie en ik zal proberen tijd te vinden om de vragen uit het vorige topic te beantwoorden. Dit zal nog wel even duren. Tot die tijd kun je gewoom verder gaan in dit nieuwe deel. :)
Welkom terug. Het oude zat ineens met een dik slot. :(

Heb geen idee of een moderator mij als TS kan 'ontzetten', immers jij kunt nu de startpost niet wijzigen.

ARME AOW’er

• AttiX
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 17:27:
[...]
Hoe ben jij aan die informatie gekomen? Mijn 480 Watt Tagan pikt dit namelijk niet. Ik heb het net geprobeerd, maar net als bij connector 3, gaat hij bij connector 1 ook maar even aan. Ik zou wel eens willen weten hoe dat dan bij de 480 Watter zit.
Hoe ik aan de informatie ben gekomen? Connector 1 heb ik doorgemeten met een voltmeter. Connector 2 en 3 zijn de aansluitingen waaraan de fans normaal zijn aangesloten. Standaard waren de fans wel hetzelfde aangesloten als bij mijn 380W,
out-take op connector 2, en de intake op connector 3?

Verwijderd

AttiX.SkategoaT schreef op 13 augustus 2004 @ 17:34:
[...]

Hoe ik aan de informatie ben gekomen? Connector 1 heb ik doorgemeten met een voltmeter. Connector 2 en 3 zijn de aansluitingen waaraan de fans normaal zijn aangesloten. Standaard waren de fans wel hetzelfde aangesloten als bij mijn 380W,
out-take op connector 2, en de intake op connector 3?
Beide fans waren inderdaad aangesloten op de tweede en derde connector. De outtake op 2 en de intake op 3. De intake wilde ik standaard op 5 V hebben, dus heb ik die op 1 gezet.
GuardianAngel schreef op 13 augustus 2004 @ 17:34:
[...]

Welkom terug. Het oude zat ineens met een dik slot. :(

Heb geen idee of een moderator mij als TS kan 'ontzetten', immers jij kunt nu de startpost niet wijzigen.
Ik zal Oscar wel even een mailtje sturen met de vraag of hij dit topic kan trashen en dan open ik gewoon een nieuw deel (6) met daarin meteen in de eerste post alle antwoorden (van zowel deel 5 als 6). Maar eerst 'even' dat ene berichtje maken. :X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.