woonplaats ip adres traceren

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
ik heb al gezocht naar een soort gelijk topic. helaas allemaal gesloten.
best te begrijpen maar ik wil graag zoiets en zal uit leggen waarom.

ik ben 4 weken op vakantie geweest en toen ik zondag weer eens mn pc aanzette kreeg ik na +/- 2 uur een melding van mijn trouwe norton personal firewall dat hij een trojan van een computer had tegen gehouden. nouja ok, ik maakte me er niet zo druk om, kan gebeuren he,.....

maandag was het stil, maar dinsdag/woensdag/donderdag heb ik er weer iedere dag 1 gehad, en vandaag al 2 in 3 uur!!!

ik begin het een beetje beu te raken, en het zijn steeds andere ip's maar wel met 193.71.12.*** en 195.71.12.*** (***=steeds ander nummer)

de aanvallen komen uit oslo en ik meen, hongarije (of zo'n ander landje, ben naam ff kwijt)

ik wil dus wel eens graag weten of ik het adres/naam/andere gegevens kan krijgen van die ip adressen, en of ik deze adressen / gegevens kan opsturen naar een "internet politie" ??? o.i.d.?

verder vraag ik me af of ik er nog iets tegen kan doen, want als ik bijv. een x mn firewall uitzet voor het een of het ander en vergeet aan te zetten..... of dat ding krijgt een foutmelding, verzin iets geks en ik ben de l*l :|

[ Voor 12% gewijzigd door Opperhoof op 13-08-2004 13:34 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:07

Tux

Zoek op www.ripe.net bij welke provider die IP-adressen horen, en stuur een mailtje naar abuse@providernaam.landcode :P

In dit geval:

abuse@nsa.no
en
abuse@telefonica.de

[ Voor 20% gewijzigd door Tux op 13-08-2004 13:35 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Nee, dat gaat niet, je kunt wel een mailtje sturen naar de verantwoordelijke abuse@naamvanprovider.tld en hopen dat ze er wat mee doen. De provider vind je met 'whois ip.adr.es.hier'

ok, tux was sneller :)

[ Voor 11% gewijzigd door _fm op 13-08-2004 13:34 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan een Whois uitvoeren en daar staat meestal wel een abuse@provider.com adres bij waarnaar je de klacht kan sturen.

edit:

spuit 11 :P

[ Voor 9% gewijzigd door RAJH op 13-08-2004 13:35 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Doe een tracert en kijk wat zijn/haar provider is, mail dan naar het abuse adres van die provider. Achter die gegevens kom je toch niet. :)

• Opperhoof
  • Nu online
_fm schreef op 13 augustus 2004 @ 13:33:
Nee, dat gaat niet, je kunt wel een mailtje sturen naar de verantwoordelijke abuse@naamvanprovider.tld en hopen dat ze er wat mee doen. De provider vind je met 'whois ip.adr.es.hier'

ok, tux was sneller :)
hier stond iets stoms,

thanx voor alle snelle reacties

[ Voor 17% gewijzigd door Opperhoof op 13-08-2004 13:37 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Opperhoof schreef op 13 augustus 2004 @ 13:32:
ik ben 4 weken op vakantie geweest en toen ik zondag weer eens mn pc aanzette kreeg ik na +/- 2 uur een melding van mijn trouwe norton personal firewall dat hij een trojan van een computer had tegen gehouden. nouja ok, ik maakte me er niet zo druk om, kan gebeuren he,.....
Nofi, maar gooi dat achterlijke prog weg, of zet die meldingen tenminste uit. Als jij je om elke nimda-etc attack druk gaat maken dan heb je geen vrije tijd meer over. Waar het om gaat zijn ws. met worms geïnfecteerde PC's. Daar heb je echt geen *kuch* "internet-politie" voor nodig.

Verder kan je idd bij Ripe opvragen van welke provider die IP-range is, en daar vervolgens contact mee opnemen. Die fixen als het goed is de rest wel.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Opperhoof schreef op 13 augustus 2004 @ 13:32:
maandag was het stil, maar dinsdag/woensdag/donderdag heb ik er weer iedere dag 1 gehad, en vandaag al 2 in 3 uur!!!
Dat is niet bijzonder veel hoor... Zoals gezegd zijn 't gewoon geïnfecteerde pc's die IP-ranges scannen en daar hoor jij toevallig ook bij. Het zijn dus geen echte 'aanvallen' zoals jij ze noemt. Gewoon negeren dus.

• Opperhoof
  • Nu online
oh ok, als het niet meer voorsteld dan dat zal ik er niet teveel energie insteken.
ik had er voorheen geen last van en nu in eens van die meldingen dus k wilde er even meer van weten voordat het opeens goed fout ging....
Pagina: 1