Toon posts:

New game probleem in DooM III

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,ik zit ZWAAR in de nesten in Doom 3, hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Gister heb ik mijn nieuwe Dell 2.8 ghz met 512mb ram en een ATI radeon 9800 pro thuis gekregen, gelijk doom 3 geinstaleerd en opgestart.

ok nu komt het probleem.

als ik op new game klikt gaat ie laden, als ie ongeveer 1/4 van het balk geladen heeft ga ik opeens terug naar het hoofdmenu. geen idee waarom. dit doet ie dus in alle moeilijkheidsniveaus

wat moet ik nu doen?

Moet ik de nieuwste drivers erop zetten? ik ben nogal een n00b als het gaat om PC's en zo, ik heb hier Catalyst 4.7 op cd. iemand tips over hoe je zo een driver moet instaleren? ik wil mijn nieuwe PC niet gelijk slopen...snappie :( :'(

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:27
De 4.9 drivers lossen de meeste problemen met ati kaarten en doom III op. Vooral met de 9800 pro´s schijnen problemen te geven, dus mischien kun je de search eens gebruiken.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 14:49

Nik

www.ati.com

En dan links staan de drivers, onderaan (Catalyst 4.7). Vervolgens klik je erop, download hij de drivers, en dan voer je setup uit. Heel simpel dus. De rest gaat vanzelf.

Je kunt ook beta drivers gaan downloaden, dit zijn drivers die nog niet uit zijn, maar wel al te downloaden zijn. Dit kan (volgens mij) geen schade toebrengen aan je hardware, en als het fout gaat kun je ze er af halen er terug naar 4.7. Zoals hierboven al gezegd is, kun je 4.9 downloaden. Zoek even op www.google.nl naar "Catalyst 4.9" en ik durf te wedden dat je er wel uit komt.

Misschien moet je ook even DirectX updaten, www.microsoft.com/directx Daar vind je meer info. Probeer versie 9.0c eens :)

[ Voor 42% gewijzigd door Nik op 13-08-2004 12:19 ]

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-11 10:08

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Probeer eens nadat je terug gaat naar het hoofdmenu CTRL-ALT-~ in the drukken, nu krijg je de console te zien. Staan er daar nog roodgekleurde meldingen?
Als bij mij een van mijn zelfgemaakte maps niet laad en het spel gaat terug naar het hoofdmenu staat er daar altijd waarom.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Verwijderd

Topicstarter
bedankt :)

zo een driver ding is dus niets meer dan een install file, maak me nogal wat zorgen, had op internet wat gelezen van mensen die hun compu niet meer konden opstarten na zo een driver upgrade.....

na de instalatie, moet je dan nog iets wissen? oue driver of zo?

Verwijderd

Topicstarter
MetroidPrime schreef op 13 augustus 2004 @ 12:21:
Probeer eens nadat je terug gaat naar het hoofdmenu CTRL-ALT-~ in the drukken, nu krijg je de console te zien. Staan er daar nog roodgekleurde meldingen?
Als bij mij een van mijn zelfgemaakte maps niet laad en het spel gaat terug naar het hoofdmenu staat er daar altijd waarom.
ja, ik kreeg een paar rode meldingen, dat ie iets niet kon vinden/laden

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:27
Ja, zeg dan ook welke meldingen want het wordt neit voor niks gevraagd. Sommige rode meldingen kunnen normaal zijn, sommigen niet... Zelf mag je ook wel wat inzet tonen en de regels eens lezen want 2 posts = not done, dit had makkelijk in één post gepast.

Verder KAN je met een driver upgrade meer problemen krijgen, maar normaal gesproken is dit niet het geval en is het gewoon veilig om te doen, bijna te vergelijken met windows updates zolang het geen beta´s enzo zijn, maar dan nog....

Verwijderd

m33p schreef op 13 augustus 2004 @ 13:03:
Ja, zeg dan ook welke meldingen want het wordt neit voor niks gevraagd. Sommige rode meldingen kunnen normaal zijn, sommigen niet... Zelf mag je ook wel wat inzet tonen en de regels eens lezen want 2 posts = not done, dit had makkelijk in één post gepast.

Verder KAN je met een driver upgrade meer problemen krijgen, maar normaal gesproken is dit niet het geval en is het gewoon veilig om te doen, bijna te vergelijken met windows updates zolang het geen beta´s enzo zijn, maar dan nog....
Offtopic:
Rustig, rustig, die jongen is zo te zien pas net geregistreerd. :>
Welkom op GoT trouwens Dennis !

Ontopic:
Het lijk mij eerlijk gezegd geen driver-probleem. Zo met de natte vinger zou ik zeggen dat er .pk4 bestanden corrupt zijn. Misschien is een herinstallatie te heroverwegen.
Maar zoals m33p al aageeft zou het schelen als je even de foutmeldings-info uit de console met ons mee zou willen delen. :)
Pagina: 1