Bestanden synchroniseren zonder client*

Pagina: 1
Acties:

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Hallo allemaal.

Ik ben op wat zoek naar een oplossing die lijkt op Ifolder van Novell, maar zonder dat er een cliënt geinstalleerd hoeft te worden.
Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat ik (en mijn huisgenoten) vanaf school een connectie kan maken naar een server hier thuis en zo mijn documenten kan synchroniseren.
Nu is dat niet zo moeilijk, maar aangezien het hier om giga computer nitwits gaat ben ik op zoek naar de makkelijkste / meest gebruikvriendelijke (webbased)oplossing.
Zelf ben ik niet een voorstander van ftp, mede omdat je daar ook een client voor nodig hebt en we hier te maken hebben compu-nitwits en de computers faciliteiten die aangeboden worden op school.

Wat zijn oplossingen / alternatieven?

-Q

Verwijderd

Stond me iets bij dat ontwikkelaars van een P2P software dit ook voor persoonlijk folder syncrhonisatie gemaakt hebben...

Ben kwijt wat en waar.. iemand weet wat ik bedoel? :?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:29
Welke rechten heb je op school? Wat mag je daar wel en niet?

• q2no
Philip Wagenaar:
Ik weet wat je bedoeld, echter kan ik me niet herrinneren van wie het was.
Persoonlijk zie ik dit ook niet als een oplossing, mede omdat hiervoor een client nodig is.

djluc:
Iedereen heeft hier een andere opleiding op een andere school.
(Inholland, HHS, TH Rijswijk)
Welke rechten men heeft en wat men mag weet ik niet.
Ga er vanuit dat je niets op de machine mag installeren.

- Q

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:29
Novell heeft NetStorage als alternatief. Dit is een soort webbased iFolder. Dit product zit in Netware 6.5, maar ook in Novell NterPrise Linux Services (NNLS) v1.0. In de komende Open Enterprise Server komt dit uiteraard ook te zitten. Deze wordt eind dit jaar gelanceerd.

Verwijderd

anders krijg je gewoon het gebruik van webfolders (webdav). moet je alleen nog wat verzinnen voor de sync.

Ifolder is overigens ook zonder client te gebruiken, via de web interface.

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

www.net2ftp.com bevat een php webbased ftp client. Het is opensource. Met deze software kunt je vanaf je webserver (b.v. apache) een ftpserver contacten. Vrijwel alle normale ftp commandos worden ondersteund.

Helaas doet op dit moment de link het ff niet, moet je later maar ff proberen. Het is niet echt "synchroniseren", maar dat kan je makkelijk zelf inbouwen ;)

update:
1) adres moest www.net2ftp.com zijn
2) http://sourceforge.net/projects/net2ftp/

ik gebruik het zelf ook; werkt prima

[ Voor 25% gewijzigd door hesselim op 14-08-2004 20:48 ]

System Specs

Verwijderd

PNS > NT + titelfix.

• q2no
Bedankt iedereen voor de reacties.
Weet iemand waar ik een demo van Ifolders kan downloaden?
Ik ben al wezen rond kijken op de site van Novell, echter lijkt het er op dat het alleen maar in Netware 6.5 zit.
Is er een losse versie van Ifolders?
Wat mij nml. een beetje tegen staat is dat Netware 6.5 (voor mijn doen) best wel een zware config nodig heeft.
Deze configuratie heb ik wel, echter is dat mijn workstation.
(iemand een oplossing dat goed draait op een PII met 128MB ;), dat heb ik nml. nog over)

- Q

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

q2no schreef op 15 augustus 2004 @ 14:46:
Weet iemand waar ik een demo van Ifolders kan downloaden?
Novell heeft (een gedeelte van) iFolder opensource gemaakt. Op Novell Forge kan je die vinden. Het is een p2p versie en deze kan je gewoon op een windows/linux systeem installeren. Let wel op dat dit nog in een beta stadium is.
Pagina: 1