Toon posts:

error melding bij toegang CMS systeem in IE

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik net wilde inloggen op mijn site met IE, toen kreeg ik deze melding

Error: This host address ('www.______.nl') and the referer host ('') mismatches!
It's possible that the environment variable HTTP_REFERER is not passed to the script because of a proxy.
The site administrator can disable this check in the configuration (flag: TYPO3_CONF_VARS[SYS][doNotCheckReferer]).

Login in via FF dan kan ik gewoon inloggen. Website is gebouwd met een Php CMS draaiend op lINUX met apache en MySQL.

Wat betekend deze error in normale mensen taal, want wordt hier niet veel wijzer van. Oja, ik heb vroeger altijd wel onder IE kunnen inloggen, heb het alleen het laaste half jaar niet meer gedaan (FF is default browser)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 12:02 . Reden: speelfoutjes ]

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 13:22
Dat wil zeggen dat Internet Explorer geen Referer doorstuurt, m.a.w. het adres vanwaar je kwam.

In de configuration file, mogelijk config.php oid. Ga je een variabele vinden genaamd $TYPO3_CONF_VARS['SYS']['doNotCheckReferer'] of $TYPO3_CONF_VARS[SYS][doNotCheckReferer] die moet je uitzetten.

Dan is het probleem mogelijk opgelost.

Verwijderd

typo3 dus neem ik aan?

heb je het alleen op jouw machine of ook op andere plekken? het kan dus zijn dat de http referer headers niet meegestuurd worden door ie, maar je kan die beveiliging eigenlijk ook gewoon uitzetten

ben je zelf admin? dan kan je dat gewoon uitzetten in de cofig, zoals het daar staat

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Heeft weinig met webdesign of graphics te maken in ieder geval.

Dit topic is gesloten.