Toon posts:

cpu overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
jongens ik heb een vraag ik heb mijn cpu
overgeklokkt van 2 gh naar 2.3.

als ik dan een doom 3 ga spellen dan reboot mijn pc na een tijde.
Dan ga ik kijken in me bios hoe heet mij cpu is dan staat hij nog gewoon op 41 graaden en dat lijkt me toch niet te warm voor een cpu
en mij kast heeft een tempraatuur van 38 graaaden.

weet jullie wat er aan de hand is

dit zijn me spec

Moederbord: Aopen MX4GR
Cpu: pentuim 4 2gh
VGA: ati 9700 pro
Harddisk: 2 x maxstore 40 gh
Geheugen: 2x 256 (512)
Aopen brander
Floppy drive

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

dude, doe ajb wat aan je spelling en voor de rest: je cpu vindt het dus niet zo leuk..

Specs

Verwijderd

Topicstarter
JA HALLO HEB GEWOON LAST VAN dyslexie KAN IK OOK NIEKS AAN DOEN JA

Verwijderd

Toch logisch? je cpu is niet stabiel, je kan beter er niet aan beginnen als je er niets van kent.
Test eens op stabiliteit met prime95
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:33:
Beetje rustig, hij kon dat toch ook niet weten, roepen wordt hier niet geapprecieert.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch logisch? je cpu is niet stabiel, je kan beter er niet aan beginnen als je er niets van kent.
Test eens op stabiliteit met prime95
als ik er niet aan begin kan ik het ook nooit leren :P

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

En bedankt, je hoeft toch niet te gaan schreeuwen ofzo :? sjonge jonge, post dan niet als je zo reageerd...

Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:34:
[...]

als ik er niet aan begin kan ik het ook nooit leren
Je kan eerst toch eens wat lezen over wat je precies moet doen? Test nou maar even op stabiliteit, als ie niet stabiel is dan moet je voltage verhogen of terugklokken.
Wat voor een cpu is dat eig? een willamette of een northwood?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 11:36 ]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Net zoals de meeste van je andere topics is dit weer gewoon FAQ/Zoekwerk.
Dus kijk eens in de faq van dit subforum en zoek eens op google naar overclock tutorials oid.
Dan zul je snel vinden dat je gewoon eerst uitgebreid de stabiliteit van je cpu moet testen.

Over dat dyslexie, tjah, daar kan je miss niets aan doen, maar wat wel handig is voor je:
Typ je post eerst in wordt, gooie er de spellings/grammatica controle overheen, en post hem dan pas hier @ GoT.
Miss moet je het ff in je sig zetten, dan reageren mensen heel anders.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Heb je ook last van reboots als je je cpu op normale clock laat draaien? als hij het daar ook al op doet moet je toch denk ik eerst ff na wat instellingen kijken zoals videokaart driver enz :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:41:
Heb je ook last van reboots als je je cpu op normale clock laat draaien? als hij het daar ook al op doet moet je toch denk ik eerst ff na wat instellingen kijken zoals videokaart driver enz :)
Of de logfiles van Windows nakijken, dan zie je zo wat de fout veroorzaakte... ;)

Maar hoe zijn je instellingen nu (dus FSB, MP en voltages)
Ik heb een vermoeden dat je meer stroom (V) op je CPU moet zetten... ;)

Verwijderd

Geef een wat meer info over de instellingen die je nou gebruikt heb je alles op auto staan in je bios voor je cpu settings of wat heb je nu allemaal handmatig ingevoerd? ;)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kijk eens naar je ATI 9700Pro. Het lijkt me eerder dat je videokaart te warm wordt dan je cpu.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:06
Je hebt best kans dat het aan je videokaart ligt, lees het Doom 3 toppic er maar op na. Het probleem schijnt verholpen te worden als je de laatste ATI drivers gebruikt. Ik neem aan dat je het probleem alleen hebt als je Doom3 speelt? Dan zou dat de oplossing kunnen zijn.

Hallo

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:55

CaDje

Framedrops for life

Ik neem aan dat je gewoon de fsb omhoog gehaald hebt.
Kan zijn dat je geheugen het niet trekt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CaDje schreef op 13 augustus 2004 @ 11:57:
Ik neem aan dat je gewoon de fsb omhoog gehaald hebt.
Kan zijn dat je geheugen het niet trekt.
Ja, of dat er niet genoeg stroom (V) op het geheugen of op de chipset of op de CPU staat... ;) 300MHz overclock is nog niet zo heel veel naar mijn weten... ;)

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 13 augustus 2004 @ 11:59:
[...]
Ja, of dat er niet genoeg stroom (V) op het geheugen of op de chipset of op de CPU staat... ;) 300MHz overclock is nog niet zo heel veel naar mijn weten... ;)
dat zouw meschien kunnen ik heb er een 300 watt voeding in zitten

en over mij vga kaart dat zit wel goed ik heb er een Zalman ZM80C-HP+ZM-OP1 op zitten en hij restart zich sins ik mijn cpu heb overgeklokt

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32
verhoog de vcore een klein beetje. Van 1.5 naar 1.55, wil dat nog niet en temperaturen zijn nog ok? op naar 1.6

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
PASware schreef op 13 augustus 2004 @ 12:10:
verhoog de vcore een klein beetje. Van 1.5 naar 1.55, wil dat nog niet en temperaturen zijn nog ok? op naar 1.6
heb net even gekijken maar ik kan de vcore nier vehoogen

dat doe hij zelf hij gaat van 1 .44 naar 1.45 enz

kan niks veranderen

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:33:
JA HALLO HEB GEWOON LAST VAN dyslexie KAN IK OOK NIEKS AAN DOEN JA[/quote]
Hm, ff zeggen dat je dyslexie hebt, alles schreeuwen behalve dat woord? Valt nie op hoor +:

Verwijderd

Topicstarter
BobR13 schreef op 13 augustus 2004 @ 12:22:
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:33:
JA HALLO HEB GEWOON LAST VAN dyslexie KAN IK OOK NIEKS AAN DOEN JA[/quote]
Hm, ff zeggen dat je dyslexie hebt, alles schreeuwen behalve dat woord? Valt nie op hoor +:
ja ik weet niet hoe je dat schreef dus even ge copy en ge past :P

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

offtopic:
Achja meer mensen hebben last van dat probleem ;)
(Over dyslexie heb ik het hoor) :P

[ Voor 10% gewijzigd door stefklep op 13-08-2004 12:36 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00

Thandor

SilverStreak

1,45 V is vrij weinig, daar kom je niet veel hoger mee. Je zult een manier moeten vinden om je vCore op 1,5 of 1,55 of zelfs 1,6V te krijgen. Volt-modden misschien :?

En over Dyslexie : Altijd ff de punten en hoofdletters controleren. Hier en daar een smiley :) en het lijkt al een stuk beter. Een spellingscontrole is ook niet verkeerd :P

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

waarschijnelijk is je CPU instabiel een verhoging van de CORE spanning kan dat verhelpen maar hou er rekening mee dat dat in HELE kleine stapjes moet en de temps behoorlijk kunnen stijgen aangezien je nu nog maar op 41 graden zit onder stress heb je nog wel wat speling dus verhoog in de kleinste stapjes de CORE spanning en test elke keer net zo lang tot hij stabiel is kijk daarna naar je temps na een poos de CPU te stressen

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op 13 augustus 2004 @ 12:47:
1,45 V is vrij weinig, daar kom je niet veel hoger mee. Je zult een manier moeten vinden om je vCore op 1,5 of 1,55 of zelfs 1,6V te krijgen. Volt-modden misschien :?

En over Dyslexie : Altijd ff de punten en hoofdletters controleren. Hier en daar een smiley :) en het lijkt al een stuk beter. Een spellingscontrole is ook niet verkeerd :P
Hahah oke !!!
Zo volt-modden zijn daar gewoon tools voor.

PS: sorry Longlegg dat ik net zo te keer ging :+

:P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 13:06 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
offtopic:
Mja dyslexie wordt tegenwoordig door veel mensjes gebruikt als excuus om maar hun brakke nederlands te kunnen blijven gebruiken, vandaar :P

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 12:52:
waarschijnelijk is je CPU instabiel een verhoging van de CORE spanning kan dat verhelpen maar hou er rekening mee dat dat in HELE kleine stapjes moet en de temps behoorlijk kunnen stijgen aangezien je nu nog maar op 41 graden zit onder stress heb je nog wel wat speling dus verhoog in de kleinste stapjes de CORE spanning en test elke keer net zo lang tot hij stabiel is kijk daarna naar je temps na een poos de CPU te stressen
Jeez, ook dyslectisch?

Verwijderd

Topicstarter
BobR13 schreef op 13 augustus 2004 @ 13:24:
offtopic:
Mja dyslexie wordt tegenwoordig door veel mensjes gebruikt als excuus om maar hun brakke nederlands te kunnen blijven gebruiken, vandaar :P
nee maar ik heb het echt hoor ik zeg heel vaak woordeblind maar niet ierdereen weet wat dat is

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000

Smarron

The bend

Verhoog je vcore eerst maar ff, post dan ff je nieuwe resultaten (of je games wel goed gaan).

Het beste om te zien of je cpu wel stabiel is, is Prime95 voor een x-aantal uur te draaien. Gaat dat goed, dan nog ff 3dmark2001se en/of Pifast. Geen problemen? Gamen maar!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 13 augustus 2004 @ 15:38:
Verhoog je vcore eerst maar ff, post dan ff je nieuwe resultaten (of je games wel goed gaan).

Het beste om te zien of je cpu wel stabiel is, is Prime95 voor een x-aantal uur te draaien. Gaat dat goed, dan nog ff 3dmark2001se en/of Pifast. Geen problemen? Gamen maar!
ik had all naar me vcore gekeeken maar ik kan die niet veranderen in de bios en ik heb ook nog geen tool gevonden om het in windows te doen

dus als iemand een tool heeft graag

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000

Smarron

The bend

Afbeeldingslocatie: http://english.aopen.com.tw/tech/techinside/images/1mhzbios5.gif

(http://english.aopen.com.tw/tech/techinside/1MHz.htm)

Daarzo zou je je vcore aan moeten kunnen passen. Download anders ff de manual, want dit is behoorlijk basic en allemaal te vinden op de Aopen-site.

http://download.aopen.com...Type=Manual&DownSize=3610

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 16:03:
[...]

ik had all naar me vcore gekeeken maar ik kan die niet veranderen in de bios en ik heb ook nog geen tool gevonden om het in windows te doen

dus als iemand een tool heeft graag
Gebruik alsjeblieft hoofdletters, punten, komma's en dergelijke die je posts leesbaar maken voor anderen, dan zijn mensen veel sneller geneigd om je te helpen ;).

Verder over je probleem: je proc zal niet te warm worden, maar waarschijnlijk te weinig volts krijgen (wat ook het geheugen kan zijn). Een andere mogelijkheid is je agp/pci die je oc'instelling van 2,3GHz niet pakt....en zo zijn er veel meer mogelijke oorzaken :) Ga er dus zelf mee aan de gang, alleen dan leer je goed overclocken zodat je systeem niet meer zal rebooten. Succes, en lees de DOC faq voor handige tips ;).

Lees ook deze goed door: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 13-08-2004 17:22 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.