Toon posts:

Breedte van forum

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af waarom GOT een bepaalde breedte heeft en waarom precies die breedtje?

Ik heb nu links en rechts grote witte vlakken (ik draai 1280x1024).

Snap je wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Omdat regels van die lengte nog prima leesbaar zijn, dus waarom breder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit forum is dusdanig opgezet dat je met 800x600 nagenoeg het volledige scherm gebruikt.
Hele lange regels tekst lees trouwens ook niet lekker... Blijkbaar browse je wel fullscreen, maar meeste mensen hebben met zo'n resolutie toch meerdere windows naast elkaar :)

edit:
grrrr André

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 13-08-2004 11:30 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodat je met je 1337 resolutie ook gewoon een filmpje kan kijken onder het gotten :Y)
uitzendinggemist.nl is mijn favo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het fijner vinden als het schermvullend was. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Misschien handig is je dat onder je prefs kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 15:41

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:30:
zodat je met je 1337 resolutie ook gewoon een filmpje kan kijken onder het gotten :Y)
uitzendinggemist.nl is mijn favo.
De echte 1337 Tweaker heeft natuurlijk gewoon dual-screen 8)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Er komt binnenkort een nieuw design waarin je dat idd kan doen.

Verder wat er nu rust is rustig wachten tot die er is. En als die er is nog wachten tot er een template komt die dat ondersteund :)

En wanneer deze komt: Als hij af is :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op 13 augustus 2004 @ 11:33:
Er komt binnenkort een nieuw design waarin je dat idd kan doen.

Verder wat er nu rust is rustig wachten tot die er is. En als die er is nog wachten tot er een template komt die dat ondersteund :)

En wanneer deze komt: Als hij af is :)
Is er ergens een overzicht met features in de maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:39:
[...]
Is er ergens een overzicht met features in de maak?
Als je hier gewoon een beetje rondhangt en de topics volgt kan je oa wel zien en horen wat er allemaal in zit en ideeen zijn die er in gaan komen of juist niet :)

Als je verder wilt weten wat de software verder doet staat er onderaan elke pagina een mooi linkje naar de makers van de software :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen geen 2200 euro om er zelf mee te spelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
één reden is dat mensen die een lage resulutie draaien alles nog een beetje normaal moeten kunnen lezen. Maar de tweede reden is nog belangrijker.
Er is onderzoek geweest en de beste regel breedte is ongeveer 50 a 60 tekens. Ga je hierboven dan word het al snel onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkJedi schreef op 13 augustus 2004 @ 11:55:
één reden is dat mensen die een lage resulutie draaien alles nog een beetje normaal moeten kunnen lezen. Maar de tweede reden is nog belangrijker.
Er is onderzoek geweest en de beste regel breedte is ongeveer 50 a 60 tekens. Ga je hierboven dan word het al snel onleesbaar.
Ik wilde dit al net zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

63 tekens is ideaal. Kijk maar eens naar een gemiddeld boek en hoe veel tekens er per regel staan -- komt 95% van de tijd heel erg in de buurt ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik heb een 1920x1200 scherm en ben nondeju blij dat het niet schermvullend is, breder lezen dan ~800 pixels is namelijk echt stierig irritant ;)

Ik kan ook uit ervaring melden dat de nieuwe templates weinig meer tekstruimte bieden dan de huidige, d'r wordt vooral beter met de real-estate omgegaan :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 18:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
hmmjah, en op 3200x1200 is het helemaal een ramp ;)

800 is een prima breedte om te lezen, makkelijk 4 schermen naast elkaar als je dat wilt. Een schermvullend forum getuigt van weinig intelectuele capaciteit op het gebied van iets leesbaar maken van de makers.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:44

crisp

Devver

Pixelated

De nieuwe layout wordt net zo breed als de huidige, maar biedt echter wel mogelijkheden via CSS om dat aan te passen. Wij gaan dat echter zelf niet aanbieden; er komt enkel de keuze tussen gecentreerde plaatsing of plaatsing links.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
* Fludizz vind idd 800 ook prettiger lezen. Ik zit op een paar fora die hun breedte aanpassen aan je scherm-resolutie, op 1152x864 is dat niet leesbaar. Die fora open ik dus ook standaard op me laptop omdat dat scherm toch 800x600 is.
Verder is het waarschijnlijk ook gewoon een stukje "ondersteuning" voor de tweakers met weinig geld die nog op 800x600 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Fludizz schreef op 13 augustus 2004 @ 13:54:
* Fludizz vind idd 800 ook prettiger lezen. Ik zit op een paar fora die hun breedte aanpassen aan je scherm-resolutie, op 1152x864 is dat niet leesbaar. Die fora open ik dus ook standaard op me laptop omdat dat scherm toch 800x600 is.
Of je maximized je browser gewoon niet :z

* curry684 heeft al z'n browsers standaard op 1024x768 staan, kun je d'r tenminste 3 half over mekaar leggen :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

* André surft nog op 1152*864 op een 21" scherm. En ik vind dat echt nog een resolutie waar ik alles maximized in bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kees schreef op 13 augustus 2004 @ 13:13:
hmmjah, en op 3200x1200 is het helemaal een ramp ;)

800 is een prima breedte om te lezen, makkelijk 4 schermen naast elkaar als je dat wilt. Een schermvullend forum getuigt van weinig intelectuele capaciteit op het gebied van iets leesbaar maken van de makers.
:?

Als je als sitebouwer de grootte-in-pixels van letters vastlegt heb je vast een goed punt; maar dat vind ik een tamelijk arbitraire keuze to begin with.

Als ik mijn 17" op 6400x4800 zet vind ik het maar wat lastig lezen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 13-08-2004 14:07 . Reden: niet punten, pixels |:( ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:45
crisp schreef op 13 augustus 2004 @ 13:51:
Wij gaan dat echter zelf niet aanbieden; er komt enkel de keuze tussen gecentreerde plaatsing of plaatsing links.
Dit werkt toch al?
Forum links uitlijnen? * Ja
crisp: je hebt gelijk, was me niet opgevallen :)

[ Voor 11% gewijzigd door SysRq op 13-08-2004 14:15 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SysRq schreef op 13 augustus 2004 @ 14:11:
[...]

Dit werkt toch al?

[...]
da's alleen in silver

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij wel is leuk lijkt om uit te proberen in de praktijk, is het etaleren van de content in een boekvorm, in plaats van een lijst vorm. Dus 2 columns naast elkaar met de ideale tekstbreedte per column, maar met dubbel zoveel posts op één pagina indien je dit instelt :)

Zeker aangezien topics hier als kolen groeien lijkt me dit wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

en dan links-rechts of top-down ?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Laatst online: 28-09 17:59

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

chem schreef op 13 augustus 2004 @ 15:09:
Helemaal niet eigenlijk.
links-rechts: moet je teveel met je hoofd bewegen.
top-down: moet je voor volgende eerst helemaal naar boven scrollen.

Als je 2x zoveel wilt kun je net zogoed limiet omhoog zetten.
Je hoeft dan alleen naar beneden te scrollen. Wat met een muis-clit ook weinig energie kost.

Lijkt alsof ik lui ben, is ook wel zo. Maar met forums lezen moet je gewoon zo min mogelijk acties uitvoeren om het te lezen. Imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik HAAT fora die schermvullend zijn. Dan typ je een hele alinea (6 regels in GoT termen) en die wordt vervolgens uitgesmeerd over 1 regel. Ziet er echt niet uit.

800*600 rocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op 13 augustus 2004 @ 15:09:
Top down, dus net als een boek. Het zal in de praktijk wellicht niet werken, maar ach, je kan het altijd uit proberen als setting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

800 width en centered werkt prima :)

Twee kolommen lijtk me niet lekker werken, in de krant leest dat wel fijn maar op een scherm niet. Links-rechts is al helemaal niks, zoals Vae Victis zegt moet je dan je hoofd de hele tijd bewegen, op een groter scherm werkt dat best wel klote.

Trouwens, met meerder schermen naast elkaar browsen :? Ik zie daar het nut niet echt van in, waarom denk je dat Tabbed browsing is uitgevonden, en nu nog steeds in de betere browsers zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-09 18:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 19:02:
800 width en centered werkt prima :)

Trouwens, met meerder schermen naast elkaar browsen :? Ik zie daar het nut niet echt van in, waarom denk je dat Tabbed browsing is uitgevonden, en nu nog steeds in de betere browsers zit :)
Simpel, omdat je soms van meerder pagain informatie haalt en die in een derde (editor) verwerkt.
dus ik heb regelmatig bijv. got, een dbadmin en een devtool samen met een terminal openstaan, die wil ik naast elkaar (de browsers)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vensters naast elkaar op een monitor is juist perfect. Je kunt heel gemakkelijk een linkje in het andere scherm slepen, of je kunt de ene pagina lezen terwijl je met de ander even vlot ergens anders heen navigeert. Maar bedenk ook eens dat niet iedereen de hele tijd met 2 vensters browst. Ik heb heel vaak een PDF, IRC, browser en een editor tegelijk open.
Je leert de kracht van hoge resoluties en meerdere schermen heel gauw kennen. En zodra je daar handig mee omgaat kun je veel gemakkelijker werken. Ik heb ergens eens gelezen dat mensen dan ook productiever zijn. Dat durf ik best te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:47:
Ik heb alleen geen 2200 euro om er zelf mee te spelen ;-)
offtopic:
Ik ook niet, maar heb wel een leuk Reactspeeltje, ben mod op een Reactforum.

Ik vind dit forum ene beetje smal idd, dat wel, misschien dat dit forum later wel de volle breedtte gaat gebruiken?Weet alleen niet de voorbeeld templates van de nieuwe TweakersTemplate te vinden atm...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

voorbeeld nieuwe templaat: http://crew.tweakers.net/crisp/newlayout/list_messages.html

precies dezelfde breedte dus :)

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 13-08-2004 19:40 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

crisp schreef op 13 augustus 2004 @ 19:39:
precies dezelfde breedte dus :)
offtopic:
Ja maar bij die kan je makkelijker zelf de css aanpassen ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

disjfa schreef op 13 augustus 2004 @ 19:42:
[...]

offtopic:
Ja maar bij die kan je makkelijker zelf de css aanpassen ;)
nou ja, makkelijk; als je redelijk thuis bent in CSS misschien...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

crisp schreef op 13 augustus 2004 @ 19:59:
[...]
nou ja, makkelijk; als je redelijk thuis bent in CSS misschien...
True, maar er zijn al zat topics geweest over hoe je zoiets erin kan hangen en zat mensen die waarschijnlijk wel css`jes maken :) Maar dat zien we dan wel :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

disjfa schreef op 13 augustus 2004 @ 20:02:
[...]

True, maar er zijn al zat topics geweest over hoe je zoiets erin kan hangen en zat mensen die waarschijnlijk wel css`jes maken :) Maar dat zien we dan wel :)
de abbo's mogen in 1.9.3 al gaan stoeien met eigen CSS'jes :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tss, oud :P
Hij blijft mooi trouwens :>

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 20:54 ]

Pagina: 1