Submitter is niet vermeld bij nieuwsbericht

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik vermoed dat ik (één van) de submitter(s) ben van nieuwsitem :
nieuws: IBM neemt dit jaar 18.000 nieuwe werknemers aan

Ik dacht dat het de gewoonte was de submitter te vermelden bij de post.
Het bericht waarover sprake is heb ik gesubmit rond 9 uur deze morgen.

Ik kan alleen vermelden dat het als fanatiek bezoeker héél erg aangenaam is om je username ergens op Tweakers te zien verschijnen.

Ik weet dat er normaal geen correspondentie gevoerd wordt over al dan niet geplaatste submits, dit gaat echter niet over het al dan niet plaatsen (is geplaatst) maar over de volledigheid en correctheid.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 10:52:

Ik kan alleen vermelden dat het als fanatiek bezoeker héél erg aangenaam is om je username ergens op Tweakers te zien verschijnen.

Ik weet dat er normaal geen correspondentie gevoerd wordt over al dan niet geplaatste submits, dit gaat echter niet over het al dan niet plaatsen (is geplaatst) maar over de volledigheid en correctheid.
Wat we niet in dit topic willen zien
  • Opmerkingen over de inhoud van de teksten
  • Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven
  • Opmerkingen over plaatjes
  • Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de pricewatch, etc.)
Open voor dit soort dingen dus een apart topic!

Al is dat in dit geval ook wel overbodig. Waarschijnlijk heeft de redactie dit nieuws zelf ergens anders opgepikt, nog voor jij het gesubmit had, of heeft iemand anders het nog eerder dan jij gesubmit. In ieder geval wordt er niet 'geknoeid' met de submits. Dit houdt in dat, als jouw submit tot het nieuwsitem leidt, het ook jouw nick is die als submitter vermeld zal staan.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Afgesplitst van Spel- en typefoutjes - deel 7.

Dit bericht was gisteren ook al door iemand gesubmit en was vannacht gewoon in de nieuwsqueue gekomen. Echter,omdat ik vind dat dit nieuws niet op Tweakers.net niet thuishoor is het vannacht ook weer in overleg met een collega redacteur uit de nieuwsqueue geknikkers en is er een nieuwslink van gemaakt. Martin heeft dit bericht dus toch weer opgepakt omdat hij meende dat het wel voldoende nieuwswaardig was. Daarbij geldt dat hij het best wel eens zelf van een site heeft gehaald en dan is het niet de gewoonte om een submitter te vermelden omdat we het nieuws zelf gevonden hebben.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
Ik heb het inderdaad zelf gevonden en niet uit de queue o.i.d. gehaald (stond er ook niet in :) ).

Verwijderd

Yoeri schreef op 13 augustus 2004 @ 11:06:
[...]

<strong>Wat we niet in dit topic willen zien</strong>
<ul><li>Opmerkingen over de inhoud van de teksten<li>Suggesties voor een andere stijl of alternatieve manier van schrijven</li><li>Opmerkingen over plaatjes</li><li>Fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de pricewatch, etc.)</li></ul>Open voor dit soort dingen dus een apart topic!

Al is dat in dit geval ook wel overbodig. Waarschijnlijk heeft de redactie dit nieuws zelf ergens anders opgepikt, nog voor jij het gesubmit had, of heeft iemand anders het nog eerder dan jij gesubmit. In ieder geval wordt er niet 'geknoeid' met de submits. Dit houdt in dat, als jouw submit tot het nieuwsitem leidt, het ook jouw nick is die als submitter vermeld zal staan.
Na NET HETZELFDE te zien gebeuren met de post over de Airport Express hack kan ik maar één ding zeggen :

Mij maak je niet wijs dat iemand anders die gesubmit heeft - die staat dan ook niet vermeld zoals het hoort.

Om ook te zeggen dat de poster zelf het eerder gevonden had lijkt mij sterk. Voor 9 uur gevonden en dan 2,5 uur nodig om er een berichtje van te maken ?
Volgens mij hebben jullie dan posters nodig die iets sneller de essentie uit een artikel halen. Dus ook dit kan niet kloppen volgens mij.

Ik vind het niet echt netjes van de posters om de submits af te zoeken, een andere bron op te zoeken en met de pluimen te gaan lopen... (is door eleminatie de enige mogelijkheid die over blijft)

Misschien sla ik de bal volledig verkeerd, in dat geval excuses, maar het neemt niet weg dat voor mij de motivatie om nieuws te submitten volledig verdwenen is.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 13:03:
Mij maak je niet wijs dat iemand anders die gesubmit heeft - die staat dan ook niet vermeld zoals het hoort.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/39029/full.png

^^ De submitqueue ongeveer twee minuten geleden. Jij staat daar nog steeds in en je submits zijn dus niet verwerkt. Je hoeft het niet te geloven dat we het nieuws zelf hebben gevonden, maar het is wel zo. We gaan echt niet expres nieuwsjes die in de submitQ staan zelf toevoegen, zodat er maar geen submitter bij staat.
Om ook te zeggen dat de poster zelf het eerder gevonden had lijkt mij sterk. Voor 9 uur gevonden en dan 2,5 uur nodig om er een berichtje van te maken ?
Volgens mij hebben jullie dan posters nodig die iets sneller de essentie uit een artikel halen. Dus ook dit kan niet kloppen volgens mij.
Voel je vrij om te solliciteren. Bedenk wel dat er bij ons geen compleet team van 25 man klaar zit om als gieren op voedsel te duiken als er weer een nieuwsbericht in de nieuwsqueue wordt gezet door de redactie. Het is de bedoeling dat er over de dag een constante nieuwsflow is en daarbij hoort onder andere dat nieuwsposters zelf uit mogen maken waarover en wanneer ze posten.
Ik vind het niet echt netjes van de posters om de submits af te zoeken, een andere bron op te zoeken en met de pluimen te gaan lopen... (is door eleminatie de enige mogelijkheid die over blijft)

Misschien sla ik de bal volledig verkeerd, in dat geval excuses, maar het neemt niet weg dat voor mij de motivatie om nieuws te submitten volledig verdwenen is.
Je slaat de bal inderdaad volledig verkeerd. Wat je zegt is gewoon pertinent onjuist.

[edit]
Nu wil ik hier toch ook nog even op reageren. Tweakers.net is in de eerste plaats een site die erop gericht is om nieuws te brengen. Dat nieuws kan door gebruikers gesubmit worden, dat kan door bedrijven en instellingen aan ons toegestuurd worden per mail en dat kan door redactieleden zelf opgezocht worden. Alle drie de mogelijkheden komen voor en daarin is geen rangorde. Als een redactielid dus nieuws zelf vindt dan is het aan hem om ook de submitqueue te controleren of het daar toevallig al in staat en het is dan ook aan hem om eventueel dat nieuwsje te pakken om er een submitter bij de nieuwspost vermeld te krijgen. Als een submitter dus mist is het nieuwsje ook compleet. Een submitter is absoluut niet, verre van dat zelfs, nodig om een nieuwsbericht vollediger of correcter te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Harm op 13-08-2004 13:14 . Reden: BTW ]

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-03 16:50
Martin Sturm schreef op 13 augustus 2004 @ 11:32:
Ik heb het inderdaad zelf gevonden en niet uit de queue o.i.d. gehaald (stond er ook niet in :) ).
Hm.. het stond dus in de submitqueue.. aangezien ik geen dienst had, had ik op het moment dat ik dat nieuwsje typte niet in de queue gekeken. Als ik het gezien zou hebben, had ik uiteraard het item uit de submitqueue gebruikt. Ik kan helaas niet achteraf een submitter toevoegen, anders had ik dat zonder meer gedaan.

Uiteraard zijn we je dankbaar voor je bijdrage, maar helaas kunnen we wegens allerlei factoren en omstandigheden wel eens een keer per ongeluk niet de submitter van het nieuws vermelden. Dat is niet omdat we iemands naam niet in het nieuwsje willen hebben ofzo.

Lijkt me dat deze discussie ook wel gesloten kan worden verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.