Toon posts:

[Novell] Windows 2000 login

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom en heb geen idee waar ik moet zijn om dit opgelost te krijgen. In de hoop dat 1 van jullie me verder kan helpen plaats ik het hier maar.

Ik heb hier een Novell 5.x omgeving met op dit moment W98 werkstations. Nu moeten de werkstations over op 2000, maar ben er achter, dat er niet zomaar op een windows 2000 machine is in te loggen met een valid novellaccount omdat het account niet op de 2000 machine bestaat.

Mijn vraag is dus of er een manier bestaat om automatisch een profiel te laten genereren op de 2000 machine op het moment, dat de loginnaam onder Novell bestaat.

TIA

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dit doet de Novell Client voor 2000 toch zelf? Tenminste, ik heb daar nooit problemen mee gehad..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:11:
Ik heb een probleempje waar ik niet uit kom en heb geen idee waar ik moet zijn om dit opgelost te krijgen. In de hoop dat 1 van jullie me verder kan helpen plaats ik het hier maar.

Ik heb hier een Novell 5.x omgeving met op dit moment W98 werkstations. Nu moeten de werkstations over op 2000, maar ben er achter, dat er niet zomaar op een windows 2000 machine is in te loggen met een valid novellaccount omdat het account niet op de 2000 machine bestaat.

Mijn vraag is dus of er een manier bestaat om automatisch een profiel te laten genereren op de 2000 machine op het moment, dat de loginnaam onder Novell bestaat.

TIA
Volgens mij, doet Novell dat bij nieuwere clients vanzelf, welke gebruik versie gebruik je? En is die wel geschikt voor Windows 2000? :?

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 23:50

CXNeXo

This behavior is by design.

Erazzzer schreef op 13 augustus 2004 @ 11:12:
Dit doet de Novell Client voor 2000 toch zelf? Tenminste, ik heb daar nooit problemen mee gehad..
Voor zover ik weet doet de client dit niet. Je moet een account instellen op de win2k/winxp machine.....

Ben ook zeer geïnteresseerd naar de oplossing, zou hier ook ideaal zijn

[ Voor 1% gewijzigd door CXNeXo op 13-08-2004 11:17 . Reden: spelfoutje :( ]

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

Verwijderd

Het Workstation Manager component van de Windows 2000/XP Client for Netware maakt zelf een lokaal userid aan. Om dit echter te laten werken heb je ZENworks nodig. Omdat je in een Novell omgeving werkt ga ik hier wel vanuit... :P

Dit mechanisme wordt Dynamic Local User (DLU) genoemd. Je configureert het via de NT User Package policy. Deze moet aan een container/OU worden toegekend.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 11:37 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de reply van TheJerk , ga daar eerst maar eens mee aan de slag.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.