[iMac]Voldoet dit systeem aan mijn eisen?

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb besloten mijn "oude" Pentium 3 weg te doen, omdat hij niet meer voldoet voor audio bewerking. Nu ga ik mijn AMD 1400 daar voor neerzetten.

Nu had ik in besloten dus om mijn p3 te ruilen voor een iMac, deze wil ik dan gebruiken voor het maken van websites (apache draaien, photoshop, 3dmax erop en office voor Mac osX),nog wat andere dtp progs die wel werken erop en af en toe een dvdtje te kijken

Wat ik graag wilt weten is welke imac hiervoor al geschikt is. Ik ben niet zo op de hoogte van mac's. Ik heb een bod gekregen en kan em ruilen voor een G3 333Mhz.

even op een rijtje wat ik er mee ga doen:

3dMax (low poly modellen)
Photoshop
MS Office 2003 (mac editie)
Indesign
Illustrator
MSN, ICQ, Yahoo msg (evt trillian :?)
DVDtje kijken :)
Apache draaien

Nu is het zo dat zo een ding niet goed uit te bereiden is.. Prima, maar zou er graag een andere speler dan inzetten. Ik weet niet of ieder model een slot in heeft, of een tray... en welke geschikt zijn om in te bouwen (en of dat een beetje te doen is)

Graag wat info :)
alvast bedankt

(ohja: dit kan ik natuurlijk allemaal op die 800MHz doen, maar ik wil in mijn kamer niet meer zo een groot ding,... en ook een klein beetje design, en de monitor van zo een imac vind ik erg mooi weergeven)

[ Voor 10% gewijzigd door gitaarwerk op 13-08-2004 10:52 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
3dMax zal denk ik niet gaan ivm processor, videokaart en geheugen.
Photoshop kan, maar langzaam
Office kan, maar dan moet je wel een oudere versie nemen
Indesign...

Nee, voor alles wat je wilt is deze echt te langzaam. Je kunt er op internetten, daarmee is het gezegd.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Gitaarwerk schreef op 13 augustus 2004 @ 10:51:
Hoi :)

Ik heb besloten mijn "oude" Pentium 3 weg te doen, omdat hij niet meer voldoet voor audio bewerking. Nu ga ik mijn AMD 1400 daar voor neerzetten.

Nu had ik in besloten dus om mijn p3 te ruilen voor een iMac, deze wil ik dan gebruiken voor het maken van websites (apache draaien, photoshop, 3dmax erop en office voor Mac osX),nog wat andere dtp progs die wel werken erop en af en toe een dvdtje te kijken

Wat ik graag wilt weten is welke imac hiervoor al geschikt is. Ik ben niet zo op de hoogte van mac's. Ik heb een bod gekregen en kan em ruilen voor een G3 333Mhz.

even op een rijtje wat ik er mee ga doen:

3dMax (low poly modellen)
Photoshop
MS Office 2003 (mac editie)
Indesign
Illustrator
MSN, ICQ, Yahoo msg (evt trillian :?)
DVDtje kijken :)
Apache draaien
3dmax is er alleen voor windows, gaat dus niet werken. Die 333 mhz is wel erg mager om er serieus mee te gaanwerken ben ik bang.
Nu is het zo dat zo een ding niet goed uit te bereiden is.. Prima, maar zou er graag een andere speler dan inzetten. Ik weet niet of ieder model een slot in heeft, of een tray... en welke geschikt zijn om in te bouwen (en of dat een beetje te doen is)
Zou ik niet weten, misschien dat iemand anders er iets over kan zeggen, maar ik zou dat ding wat je nu noemt niet nemen.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ok.. tis dus af te raden?
Ach in het gros zou ik er mee internetten, chatten, soms wat photoshoppen.. niet veel denk ik.. beetej downloaden en dat soort dingen... huis-tuin-en keuken gebruik zeg maar :)

misschien is een vanaf een 400MHz een beter idee (std writer of dvd speler ingebouwd)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als ik naar jouw eerste eisen kijk zou ik gaan voor een G4, maar dat is afgaande op jouw afgezwakte eisen wel weer erg overdreven.
Ik heb een G3/266 staan voor wat simpel chatten, mailen, browsen en dat gaat prima, maar photoshoppen enzo is toch al gauw wat te zwaar voor 't systeempje. Denk dat de 333 weinig beter presteert.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
hmm... tis voor webbuilding.. is opzich geen bijzondere photoshop actis nodig.. dacht ik.. ik had destijds een celly 466, daarbij moet zo een apple toch wel beter presteren dacht ik zo... vandaar.

Tis inderdaad verder cahtten, mailen, browsen, huiswerk en beetje devven.. ik heb nog steeds de andere pc voor het "zware' werk.
Over het algemeen kan ik prima met photoshop 6 ook werken.. is wellicht wat midner zwaar dan de 7e

[ Voor 16% gewijzigd door gitaarwerk op 13-08-2004 14:23 ]

• Q

Q

Als je er ook nog geld voor moet betalen zou ik zelf mijn geld besteden aan een machine met minimaal een g4 en liefst op 400+ mhz.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
nee, ik ruil em..ik heb geen geld om wat zelf te kopen..voorlopig.. B)

ruilspecs zijn
(mijn pc dus)

p3 800, 196Mb ram, 20 gig HD, 14" monitor, sblive 1024 value, geforce2 mx 64mb
asus 50x cdromspeler

wat ik als beste aanbod heb gehad
(de iMac)
G3 333MHz, 6gb intern, 20Gb extern, usb/firewire (std allemaal)
cd rom speler, 160mb intern

[ Voor 67% gewijzigd door gitaarwerk op 13-08-2004 16:03 ]

• Q

Q

Dat zou ik niet doen.

Of je koopt iets goeds, of je koopt(ruilt) het niet, lijkt mij.

[ Voor 65% gewijzigd door Q op 13-08-2004 16:14 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
alrighty :) nou... beter dan dat ik het dus even hier gevraagd heb :)
even wachten op een g4 maar, maar goed, ik weet niet of dat er voor te ruil is.

is er btw geen mod voor te krijgen? een monitor met een pc ingebouwd in een apple systeempje? :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
even de iMac 400dv beken, dat ding is wel aardig.. genoeg denk ik wel... t ging snel genoeg naar mijn doen :) nu nog iemand vinden die wilt ruilen. :)

oeps..quote gebruikt ipv edit :X

[ Voor 11% gewijzigd door gitaarwerk op 13-08-2004 20:21 ]

Verwijderd

Ik heb een G3 400Mhz met 320 MB ram (is wel nodig).
Met 10.3 draait ie echt lekker.
Photoshop start niet snel op, maar dan werkt ie wel goed.
Ik heb twee schijven met op beide 10.3; op de ene doe ik al mijn desktop gebeuren (internet, photoshop, final cut express (render is niet snel), itunes, office etc.) op de andere al mijn server/web design programma's (apache, mysql, php, dreamweaver, etc).
Op die manier blijft mijn desktop systeem snel (geen apache etc. wat op de achtergrond draait).
Als je er genoeg ram in gooit denk ik niet dat ie zal tegenvallen, het is natuurlijk wel een 5 jaar oude machine dus verwacht ook geen rekenwonder!

Succes ermee!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ok :) mooi... ik ga eens kijken.. het geheugen kan je pcgeheugen erbijgooien schijnt..tis altijd te proberen he ;) ik ga eens kijken of ik wat kan regelen!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Gitaarwerk schreef op 14 augustus 2004 @ 16:55:
het geheugen kan je pcgeheugen erbijgooien schijnt..tis altijd te proberen he ;)
Er kunnen maximaal 2 latjes in....

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hexley schreef op 14 augustus 2004 @ 20:25:
[...]

Er kunnen maximaal 2 latjes in....
256mb / 512 prima te doen..lijkt me zat.. heb er nu ook 512 in amd 1400 systeem.. kom je een eind mee, voor alleen internetten en photoshoppen :)

nou nog iemand die mijn pentium3&spv gsm wilt overnemen voor zo een ding

[ Voor 12% gewijzigd door gitaarwerk op 15-08-2004 13:25 ]

Pagina: 1