Onbeperkt bellen met tele2

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Sinds vandaag heeft tele2 onbeperkt bellen geintroduceerd. Voor een vast bedrag per maand ik dacht rond de 4 euro kan je zoveel bellen als je wilt er is echter wel een start tarief van 4 eurocent om de verbinding op te zetten.

Hier staan de algemene voorwaardes:
http://www.tele2.nl/chap03/c031001.html

daar staat ook vermeld dat het niet werkt voor internet verbindingen, maar nu vraag ik mij af hoe ze dat tegen gaan als ik toch een gewoone carrier bel 020 nummer bijvoorbeeld dan zou het toch moeten werken?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Quote van site: Onbeperkt bellen voor nul cent per minuut. Elke avond, elke nacht en het hele weekend bellen naar alle vaste nummers in Nederland zolang u wilt voor slechts € 3,95 per maand

Overdag heb je hier dus helemaal nix aan en betaal je dus nog gewoon tarief

Verwijderd

blogbuster schreef op 13 augustus 2004 @ 10:40:
daar staat ook vermeld dat het niet werkt voor internet verbindingen, maar nu vraag ik mij af hoe ze dat tegen gaan als ik toch een gewoone carrier bel 020 nummer bijvoorbeeld dan zou het toch moeten werken?
bij een gsm-gesprek komt er altijd een status-flag mee: voice/fax/data/etc..
misschien ook bij een gewone verbinding?

• iNickx
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 10:47:
[...]

Dat zou inderdaad wel een optie zijn. En lijkt me heel reeel

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Bij een van de concurrenten (ACN) is het vanaf 1 september mogelijk om - als particulier - alle andere ACN klanten in NL gratis te bellen, voor alleen 't starttarief en zonder extra kosten (nu nog 3 euro per maand)
Dat is mogelijk interessanter: geen "tijdslimieten" en de mensen die je het vaakst belt kun je voor zorgen dat ze ook met ACN bellen. Dan is de besparing nog groter...

- hardware always changes.. -

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je moet natuurlijk wel heel veel bellen om de kosten ten opzichte van normaal bellen via Tele2 eruit te halen. Als Tele2 gemiddeld zo'n 1,1 cent kost in de daluren dan moet je dus meer dan zes uur per maand bellen in die uren om goedkoper uit te zijn.

Volgens mij doelt Tele2 met "niet internetten" op internetverbindingen via 0676-nummers. Er zijn nog enkele providers die normale inbelnummers gebruiken.

Verwijderd

Jester schreef op 13 augustus 2004 @ 10:59:
Bij een van de concurrenten (ACN) is het vanaf 1 september mogelijk om - als particulier - alle andere ACN klanten in NL gratis te bellen, voor alleen 't starttarief en zonder extra kosten (nu nog 3 euro per maand)
Dat is mogelijk interessanter: geen "tijdslimieten" en de mensen die je het vaakst belt kun je voor zorgen dat ze ook met ACN bellen. Dan is de besparing nog groter...
ACN is toch zo'n verkapte piramide organisatie. Met multi level marketing en dat soort ongein?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:10:
[...]

ACN is toch zo'n verkapte piramide organisatie. Met multi level marketing en dat soort ongein?
dat is de marketing-organisatie die erachter zit. als je gewoon abonnee bent en je niet bezig houdt met werving is er weinig aan de hand.

• iNickx
Ben inderdaad ook eens bij zo'n meeting geweest. Het klinkt allemaal heel leuk maar ik heb het toen niet gedaan omdat ik het niet vertrouwde. Geen lekkere commercie maar allemaal vreemde regeltjes. Ik denk dat tele2 meer kans maakt met hun dienst omdat ze veel meer marketing tot hun beschikking hebben.

• Jester
blogbuster schreef op 13 augustus 2004 @ 11:13:
Ben inderdaad ook eens bij zo'n meeting geweest. Het klinkt allemaal heel leuk maar ik heb het toen niet gedaan omdat ik het niet vertrouwde. Geen lekkere commercie maar allemaal vreemde regeltjes. Ik denk dat tele2 meer kans maakt met hun dienst omdat ze veel meer marketing tot hun beschikking hebben.
Zelf ben ik wel vertegenwoordiger, en 't levert me momenteel gewoon voldoende op (gewoon dat 't interessant is en blijft, zonder d'r veel energie in te steken) Als ik nu naar de klantengroei van ACN kijk denk ik dat het toch wel een leuke formule is. De toekomst zal 't leren. (en MLM is geen piramideverhaal, tupperware is d'r ook groot mee geworden..)

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 11:54
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 10:47:
[...]

Lijkt me niet. Een modem gedraagt zich als een telefoon. Hij bouwt een verbinding op, zend zn geluidjes uit en ontvangt ze. Er is niks digitaals, en er worden geen flags gezet. Volgens mij worden alleen de 06 internet verbinding geblokkeerd.

• iNickx
Jester schreef op 13 augustus 2004 @ 11:30:
[...]

Zelf ben ik wel vertegenwoordiger, en 't levert me momenteel gewoon voldoende op (gewoon dat 't interessant is en blijft, zonder d'r veel energie in te steken) Als ik nu naar de klantengroei van ACN kijk denk ik dat het toch wel een leuke formule is. De toekomst zal 't leren. (en MLM is geen piramideverhaal, tupperware is d'r ook groot mee geworden..)
Wat verdien je dan per maand ongeveer hoeft niet in detail uiteraard.

• Jester
blogbuster schreef op 13 augustus 2004 @ 12:20:
[...]

Wat verdien je dan per maand ongeveer hoeft niet in detail uiteraard.
Momenteel zoveel dat ik jaarlijks meer ontvang dan de startinverstering. En ik doe d'r momenteel niet zo veel aan...

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Mja, ACN...

Bij een kennis van me kwam zo'n ACN knakker aanzetten in een ouwe roestige Mercedes. Goedkoop pak aan, koffertje bij zich en overdonderingstaktieken gebruikt. Helaas liet die kennis zich overdonderen en het gevolg was dat ie bij ACN zat.

Ik heb toen ACN zelf gebeld en een klacht ingediend over die verkoper en het abonnement onmiddellijk laten ontbinden.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Haha, die knakker kwam ook bij mij op bezoek. Zal z'n naam maar niet posten hier ;) Mooie verhalen en of ik ff een paar honderd eurie wou betalen. Heeft zelfs in de Telegraaf gestaan dat dit soort praktijken niet door de beugel kunnen. In eerste instantie klinkt het wel aanlokkelijk, maar is toch te gek voor woorden dat je moet betalen om om voor een bedrijf te mogen werken |:(

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Jester
Daacuso schreef op 13 augustus 2004 @ 12:56:
Haha, die knakker kwam ook bij mij op bezoek. Zal z'n naam maar niet posten hier ;) Mooie verhalen en of ik ff een paar honderd eurie wou betalen. Heeft zelfs in de Telegraaf gestaan dat dit soort praktijken niet door de beugel kunnen. In eerste instantie klinkt het wel aanlokkelijk, maar is toch te gek voor woorden dat je moet betalen om om voor een bedrijf te mogen werken |:(
M'n simpele reactie hierop:
Stel je voor dat je je eigen bedrijf begint, je hebt 100 klanten die je maandelijks een factuur stuurt met postzegel a 39 cent. Dat is dus 39 euro per maand aan postzegels, 468 euro per jaar. Deze kosten betaald ACN voor je, vind je 't dan gek dat je moet betalen om voor een bedrijf te mogen werken ('t is anders, je begint je bedrijf binnen een bedrijf, een "McDonalds" moet je ook "kopen")

Maar nu weer on-topic, 't ging over Tele2 dacht ik..

[ Voor 6% gewijzigd door Jester op 13-08-2004 14:29 . Reden: on topic maken... ]

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
Jester schreef op 13 augustus 2004 @ 14:28:
[...]

M'n simpele reactie hierop:
Stel je voor dat je je eigen bedrijf begint, je hebt 100 klanten die je maandelijks een factuur stuurt met postzegel a 39 cent. Dat is dus 39 euro per maand aan postzegels, 468 euro per jaar. Deze kosten betaald ACN voor je, vind je 't dan gek dat je moet betalen om voor een bedrijf te mogen werken ('t is anders, je begint je bedrijf binnen een bedrijf, een "McDonalds" moet je ook "kopen")

Maar nu weer on-topic, 't ging over Tele2 dacht ik..
vind jij het normaal om een bedrijf te betalen om ervoor te werken :) je leeft in een omgekeerde wereld.

als dat normaal was dan waren we in een klap van al onze werkelozen af.

[ Voor 9% gewijzigd door justice strike op 13-08-2004 14:32 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik dacht eerst dat dit wel een interresant iets was.. maar toen zag ik dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.tele2.nl/chap03/p/onbeperkt_big.gif

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

//side topic

heb onlangs besloten eens uit te zoeken wat nou het geodkoopste is met bellen via dat soort tussen providers.

one tel kan je meteen schrappen, onzin, factuurproblemen, achtelijke administratie.
dit heb ik uit eerste hand

tele2, eerder gehad, goedkoop maar niet het goedkoopste en die aanbieding, zie vorige posts, je moet iig genoeg bellen wil je voordeliger zijn

advies van advil:

pretium

in alle tariefgroepen goedkoper, zelf knp met dat nieuwe voordeelsysteem en ook goedkoper dan tele2.

zit nu op mijn werk en heb hier die sheet niet bij de hand, maar pretium kwam overal goedkoper uit, soms maar 1 cent, maar vaak 2 tot 3 cent per minuut.

misschien niet helemaal topic, maar toch beetje :9

_/-\o_
// side topic

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 17:10
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:36:
//side topic

heb onlangs besloten eens uit te zoeken wat nou het geodkoopste is met bellen via dat soort tussen providers.

one tel kan je meteen schrappen, onzin, factuurproblemen, achtelijke administratie.
dit heb ik uit eerste hand

tele2, eerder gehad, goedkoop maar niet het goedkoopste en die aanbieding, zie vorige posts, je moet iig genoeg bellen wil je voordeliger zijn

advies van advil:

pretium

in alle tariefgroepen goedkoper, zelf knp met dat nieuwe voordeelsysteem en ook goedkoper dan tele2.

zit nu op mijn werk en heb hier die sheet niet bij de hand, maar pretium kwam overal goedkoper uit, soms maar 1 cent, maar vaak 2 tot 3 cent per minuut.

misschien niet helemaal topic, maar toch beetje :9

_/-\o_
// side topic
Wat zijn de tarieven van pretium dan? Bij bel1601 betaal je ten allen tijde 0.5 cent naar vaste nummers.

Edit: Ik heb het even nagekeken maar bel1601 is veruit de goedkoopste, alleen zal het starttarief wel iets duurder zijn denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Vulcano op 13-08-2004 15:39 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:39
Mr.Vulcano schreef op 13 augustus 2004 @ 15:38:
[...]

Wat zijn de tarieven van pretium dan? Bij bel1601 betaal je ten allen tijde 0.5 cent naar vaste nummers.

Edit: Ik heb het even nagekeken maar bel1601 is veruit de goedkoopste, alleen zal het starttarief wel iets duurder zijn denk ik.
Inderdaad die 1601 is niet duur :)
Starttarieven ook niet (even vergeleken met Tele2).
Tele2: 4.0 en 4.9 (binnen en buiten regio)
1691: 3.9 en 4.9

Kortom: ik ga dan maar niet via Tele2 onbeperkt bellen.

Verwijderd

Via BEL1609.NL kun je wel onbeperkt bellen (binnen de regio).
Ik heb een paar dagen terug een fax van gehad met de volgende tarieven:

Nederland binnen de regio: GRATIS!!!
Nederland buiten de regio: 1 cpm
Nederland Mobiele Telefoons: 9 cpm

Nadeel PRESELECTIE is nog niet mogelijk.

Verwijderd

Pretium kan wel zo goedkoop lijken, maar zij bereken de eerste minuut volledig ipv per seconde. Dus als jij naar een 06-nummer belt en je krijgt de voicemail kun je al zo'n 20cent lappen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 14:47:
Via BEL1609.NL kun je wel onbeperkt bellen (binnen de regio).
Ik heb een paar dagen terug een fax van gehad met de volgende tarieven:

Nederland binnen de regio: GRATIS!!!
Nederland buiten de regio: 1 cpm
Nederland Mobiele Telefoons: 9 cpm

Nadeel PRESELECTIE is nog niet mogelijk.
volgens mij is die toko heel gauw failliet. er is geen preselectie, dus mensen zullen er alleen maar mee bellen als ze er echt aan denken. en dat zal dus over het algemeen bij lokaal bellen zijn...

verder zie ik op die website ook nergens een uitzondering voor inbellen op een lokaal nummer (nog niet alle ISP's zijn over op 06760)...

Verwijderd

Met Tele2mobiel kan je trouwens nu ook 'gratis'' bellen naar een tele2 mobiel abbo of vaste telefoon. Iemand hier al ervaring mee?

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 15:08:
[...]

volgens mij is die toko heel gauw failliet. er is geen preselectie, dus mensen zullen er alleen maar mee bellen als ze er echt aan denken. en dat zal dus over het algemeen bij lokaal bellen zijn...

verder zie ik op die website ook nergens een uitzondering voor inbellen op een lokaal nummer (nog niet alle ISP's zijn over op 06760)...
Ik snap eigenlijk ook niet waarmee 1609bellen.nl zijn kosten kan dekken.. Ik gebruik het nu ook, en moet zeggen dat het eigenlijk wel goed werkt, Een groot voordeel is, dat nummerweergave WEL werkt (dus dat de tegenpartij jouw nummer wel te zien krijgt bij gebruik van deze carrier) hiermee heb ik bij Scarlet slechtere ervaringen...

Binnen de regio is idd lekker gratis, dat de Preselectie nog niet werkt vind ik eigenlijk geen gemis, de nummers die ik met 1609 wil bereiken sla ik gewoon op in me telefoon incl de carrier code..

En ik denk dat ze toch nog inkomsten kunnen genereren met buiten-regio en mobiel bellen, hiervoor rekenen ze immers ook starttarieven, ook voor het buitenland trouwens. (heb zo'n vermoeden dat het buitenland gedeelte van 1609 via Telediscount gaat, kijk de tarievenlijst maar eens en lees het 'vragen'onderdeel van de 1609 site..)

Ik gebruik het nu voornamelijk alleen nog voor de gratis lokale gespreken en de gesprekken naar mobiele nummers, nog voor geen 1Euro aan belkosten ;-) (en zo toch nog inkomsten voor 1609)

Zo vreemd is dat gratis bellen binnen de regio ook weer niet, in Australië kon ik met een Telstra lijn ook onbeperkt lokaal bellen, zelfs vanuit hotelkamers (betaal je wel een 'connection fee' per gesprek)

Verwijderd

Zo vreemd is dat gratis bellen binnen de regio ook weer niet, in Australië kon ik met een Telstra lijn ook onbeperkt lokaal bellen, zelfs vanuit hotelkamers (betaal je wel een 'connection fee' per gesprek)
in heel veel landen is lokaal bellen per definitie gratis, omdat je een flat-fee premie bovenop je abo betaalt. dat zal dat hotel dan wel gedaan hebben (en gewoon doorverwerkt in jouw bed en ontbijt)
Pagina: 1