Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Alg] Onbereikbare laptop uit standby halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedenochtend,

Ik hoop dat dit het goede forum is voor m'n vraag, maar ik denk dat het wel onder elektronica valt, dus here goes...

Ik heb een oud laptopje in m'n auto ingebouwd als MP3 speler en bluetooth carkit. Ik heb het zo aangesloten dat hij alleen stroom van de auto krijgt als deze op contact staat. Dit werkt prima, maar als m'n auto dus een nachtje stil staat dan is de accu van de laptop leeg waardoor hij op standby gaat.

Nou zit de laptop op een vrij onbereikbare plek en ik heb geen zin om elke keer m'n laptop aan te moeten zetten voordat ik kan wegrijden. Nu was ik aan het denken of er geen mogelijkheid bestaat om de laptop via een of ander schakelaartje uit standby te halen.

Volgens mij is het niet mogelijk om de laptop uit standby te halen met een (USB) muis, of kan dit toch? Ik was in ieder geval aan het denken of het niet mogelijk zou zijn een wake on lan te 'faken' met een stroomsignaal (dus zonder dat de laptop op een echt netwerk zit). Is dit goed te doen, of is dit hopeloos ingewikkeld?

Als iemand een oplossing weet voor dit probleem dan hoor ik het graag. De laptop continue op de accu laten draaien doe ik trouwens liever niet. Ik zit liever ff zonder MP3 dan dat ik m'n auto moet gaan aanduwen ;)

Alvast bedankt!

Verwijderd

met een usb muis kan je een laptop juist wel uit de stand by halen. wel even in je device manager aangeven dattie dat mag.

WOL is lastig, omdat je zo'n magic packadge moet nadoen, en daar heb je dus een netwerkkaart voor nodig

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ga ik dat met m'n muis eens uitproberen. Ik had dat al afgeschreven omdat ik dacht dat het niet ging. Bedankt voor de reply :)

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Of de aan en uit knop verlengen :?
Dus de originele aan en uitknop met een draadje verlengen tot naast je stuur bijvoorbeeld.
En als je gaat rijden, druk je nog ff op dat knopje.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik ook al aan het denken, maar het is een laptop dus de aan en uitknop verlengen is een beetje lastig. Bovendien moet ik dan een beetje teveel aan de laptop gaan knutselen en die wou ik toch liever een beetje in ere houden :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
valt er in het bios van de laptop niet in te stellen dat deze na stroomuitval weer opstart als er weer stroom is?
Pagina: 1