Toon posts:

2 beeldschermen en besturing, 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een gezamenlijke computer (Xp 2800+, 512 Mb, 6800 GT), die voornamelijk wordt gebruikt voor spelletjes en internetten. Simpele vraag:

De computer kan het makkelijk aan om meerdere applicaties tegelijk te draaien. Is het mogelijk om op één computer twee monitoren, toetsenborden en muizen aan te sluiten, zodat je als het ware twee werkstations krijgt die allebei tegelijkertijd de computer gebruiken? Op die manier zouden twee mensen dus tegelijkertijd kunnen chatten en een spelletje spelen?

Ergens anders kan ik er niks over vinden dus ik vraag het hier maar, vertrouwende op de almachtige tweaker-kennis ;)

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Uhm nee, je kan wel 2 toetsenborden en muizen aansluiten, maar als jij dan beweegt met de muis gaat de cursor bij de andere ook heen en weer.

Is dus niet mogelijk voor zover ik weet.

// Een tweede computer dan? Chatten vraagt niet zoveel van een pc. een oudje zou toch perfect zijn dan?

[ Voor 23% gewijzigd door ViNyL op 13-08-2004 10:38 ]

Verwijderd

Ik heb een aantal oplossingen voorbij zien komen die dit wel kunnen.

Volgens mij had MSI een barebone die dit kon, ook was er oplossing die met een USB VGA adapter werkte... Ik zal es zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand die een idee heeft waarmee dit zou kunnen? Het is niet noodzakelijk maar zou wel handig zijn...

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kan een oude pc als terminal client inrichte en dan inlogge via terminal services op die bak maar dan kan je op die client geen spelletjes spelen maar wel alle normale applicaties draaien. Onder windows xp pro kan je d8 ik wel als meerdere gebruikers inloggen en anders moet je de 2003 terminal service iditie vinden.

Om veel geld hier aan te gaan uitgeven lijkt mij zonde dan kan je beter een goedkope celeron ofzo kopen en die als 2e gebruiken.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Er zijn ook software oplossingen voor, die gebruik maken van meerdere videokaarten en USB keyboard/mouse op slechts één PC. Maar hoe goed die werken weet ik niet. Een voorbeeld van zulke software: http://www.thinsoftinc.com/products_betwin_info.html

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

er bestaat afaik ook een PCI kaartje met een extra keyb/mouse ingang en bijgeleverde software om dit te fixen...

kheb et ooit eens zien voorbij flitsen maar ik kan echt niet zeggen waar/wanneer/hoe...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Pagina: 1