Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Oude Orange prepaid sim in nieuwe Orange prepaid

Pagina: 1
Acties:

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Ik heb nu zo'n 3,5 jaar een Nokia 3310 van Orange (toen nog Dutchtone). Tot vorig jaar was dit een abonnement. Ik heb het laten omzetten naar prepaid (Orange Ready ofzo). Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon en heb nu een leuke aanbieding gezien.

Waar het dus op neer komt: Ik wil mijn oude simkaart in een nieuw toestel kunnen douwen en dus mijn huidige beltegoed en nummer blijven gebruiken. De nieuwe telefoon is een Orange prepaid aanbieding (SonyEricsson T610). Dus nieuwe orange prepaid telefoon met mijn oude simkaart... gaat dit werken?

twitter.com/curly_sanders

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Lijkt me wel.. 't is toch allebei Orange.. op het nieuwe toestel zal een simlock voor Orange zitten, en je oude sim is ook van Orange.. zou dus moeten werken lijkt me.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:42

Spoooky

Core temp 37°C

Volgens mij is het ID van het netwerk gewoon gelijk gebleven..Het zou moeten werken. Bij mijngeunlockte 3310 werkte het in ieder geval wel..

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Ja maar je hebt toch 2 soorten locks? De ene locked hem aan t netwerk, wat geen probleem zou zijn en de ander aan de telefoon...

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Volgens mij moet dit gewoon gaan werken, lijkt me geen probleem.

Wil je echt zekerheid dan moet je even met de klantenservice bellen, die weten dat vast wel daar.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:42

Spoooky

Core temp 37°C

Zo'n telefoon lock heb ik niet meegemaakt met dutchtone.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Gaat zeker niet werken. Heb zelf contact gehad met de Orange helpdesk (overigens een van de beste helpdesks in NL) en kreeg te horen dat op de ready-toestellen simlock en netwerklock zit.

Verwijderd

Hoeveel was de aanbieding van het toestel trouwens en waar?
Ik wacht tot het 100 euro is 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 10:30 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 10:18:
Gaat zeker niet werken. Heb zelf contact gehad met de Orange helpdesk (overigens een van de beste helpdesks in NL) en kreeg te horen dat op de ready-toestellen simlock en netwerklock zit.
Hier werkte het toch wel. :?
De toestellen kunnen alleen sim-kaarten aan van dezelfde provider. Of je er nu een orange abbo of orange prepaid kaart in stopt, dat maakte bij mijn toestel niet uit.

Bij de meeste (betere) winkels mag je dat heus wel proberen voordat je hem aanschaft. :)

Senile! Senile Oekaki

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

_bas_ schreef op 13 augustus 2004 @ 10:33:
[...]

Hier werkte het toch wel. :?
De toestellen kunnen alleen sim-kaarten aan van dezelfde provider. Of je er nu een orange abbo of orange prepaid kaart in stopt, dat maakte bij mijn toestel niet uit.

Bij de meeste (betere) winkels mag je dat heus wel proberen voordat je hem aanschaft. :)
^^^ Met stom ;) Loop gewoon de dichtstbijzijnde Orange-shop binnen en leg hen je probleem voor. Met een beetje mazzel kun je het zelfs bij hen testen, ik mag aannemen dat ze die prepaid-toestellen gewoon op voorraad hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 10:29:
Hoeveel was de aanbieding van het toestel trouwens en waar?
Ik wacht tot het 100 euro is 8)
EUR 120 http://www.albesteld.nl/i...uct&product_id=ORANGET610

Ik wil wel uitsluitsel hebben voordat ik m aanschaf. Heb net gemaild naar de shop kijken of zij weten hoe of wat...

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
The_Eagle schreef op 13 augustus 2004 @ 10:40:
[...]

^^^ Met stom ;) Loop gewoon de dichtstbijzijnde Orange-shop binnen en leg hen je probleem voor. Met een beetje mazzel kun je het zelfs bij hen testen, ik mag aannemen dat ze die prepaid-toestellen gewoon op voorraad hebben :)
Ik ga vanmiddag wel ff in mijn pauze naar zaakje hier in de stad...

Verwijderd

Orange shops zullen 'm niet meer hebben. Die dingen vliegen echt de deur uit en worden nauwelijks geleverd. Abonnementen kunnen er sowieso niet in en prepaid in principe wel. In principe, want sommige toestellen herkennen sommige kaarten niet. Ik weet dat de Philips 120 en 330 dat de meeste oudere kaarten niet herkennen maar van de T610 weet ik dat helaas niet. Gewoon een winkel zoeken die 'm nog heeft en even vragen of je het mag proberen. Misschien Kijkshop of Belcompany.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
anders vraag je in de winkel een simswap aan? :) Even lief kijken en met de oogjes knipperen en als je geluk hebt doen ze 't voor je :)

Overigens is de netwerkcode nog steeds DUTO dus dikke kans dat't gewoon werkt idd :)

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:52
Ik heb zelf begin van de week ook dat pakket gezocht (overigens gewoon in de Orange shop in Amersfoort, die hadden er genoeg).

Ik kan je nu vertellen dat er een dubbele lock opzit, dus dat je het met een oude simkaart van Dutchtone wel kan vergeten. Heb ik ook geprobeerd.
Overigens mocht ik het wel netjes proberen in de winkel.

In mijn geval ging het dan om een Free abbo, maar wel met een oude Dutchtone sim. Als jij een oud abbo omgezet hebt naar prepay heb je waarschijnlijk hetzelfde type simkaart en gaat het niet werken.

Mijn advertenties op V&A

Verwijderd

Lees nu pas dat het een abonnement is geweest. Nee, dan werkt het sowieso niet. Alleen met prepaid simkaarten heb je kans dat het werkt, maar jouw simkaart wordt gelezen als een abonnement door het toestel. Je kan de simlock natuurlijk laten verwijderen op de markt o.i.d.

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Kom net terug van de Orange shop in Breda en die wisten me te vertellen dat het niet ging werken. De telefoons zijn idd dubbel gelocked niet alleen netwerk ook sim. Maar mocht t niet proberen van ze... :(

Verwijderd

mijn prepaid sim van 3 jaar oud (dutchtone toen icm een siemens m35I) doet het nu prima in een Orange SPV (prepaid dus met simlock) (wat volgens orange center leiden niet zou werken, maar volgens den haag (waar ik de spv heb gehaald) wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:12:
mijn prepaid sim van 3 jaar oud (dutchtone toen icm een siemens m35I) doet het nu prima in een Orange SPV (prepaid dus met simlock) (wat volgens orange center leiden niet zou werken, maar volgens den haag (waar ik de spv heb gehaald) wel.
De SPV is alleen op Orange gelockt. Die werkt dus met alle Orange kaarten.

• wdekerf
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06-2024

wdekerf

Moet het origineel zijn???

Ik heb dit een keer na gevraagt, omdat ik eerst ook Dutchtone had, later dus Orange geworden en ik had mijn telefoon kapot en ik wou mijn abbo nog niet verlengen en toen ik na gevraagd en het blijkt dus dat de simkaartjes van de prepaid anders zijn dan de abbo simkaartjes en je kunt dus niet een andere simkaart gebruiken in de prepaidtelefoon anders dan de prepaidsimkaartjes!!

Wouter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:24:
[...]

De SPV is alleen op Orange gelockt. Die werkt dus met alle Orange kaarten.
volgens de verkoper in leiden waren de nieuwe prepaid kaartjes anders dan de oude (dutchtone kon volgens hem niet in een gesimlocked toestel op orange.) maar dat werkte dus wel
Pagina: 1