Die Axis'en zijn leuk spul

Zelf op mijn stage mee te maken gehad. Wel een beetje lastig te configgen als ik me goed herinner, en ik weet niet of ze ook branders / DVD's ondersteunen. Maar wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is (kopieen van) installatieschijven van bijv idd de telefoongids, maar ook van Windows, evt Novell Clients, Office en andere veelgebruikte client-software er in hangen op cd. Wordt weinig gebruikt, maar je hoeft als systeembeheerder nooit meer op zoek naar installatie-CD's - ze staan allemaal volledig ter beschikking op een netwerkschijf

R2D3 schreef op 13 augustus 2004 @ 10:15:
Antiloop dat is precies wat ik bedoel.
Tuurlijk weet ik wel dat je cd's er mee beschikbaar kan stellen. Maar jah welke cd's dan. Een office of windows cd?(en dan steeds maar de serial zoeken).
En tevens lijkt mij het inderdaad ook makkelijker om bijv. alcohol te gebruiken. Ik gebruik het thuis ook. Maar je weet hoe ondernemers/bazen niks weggooien gewoon gebruiken. En dan is nu mijn vraag waarvoor... (welke cd's etc)
(configuratie weet ik al ik keek er met me schele hoofd overheen

)
Vwb die serials: die kun je natuurlijk op de kopie meefikken - je kunt als ik me niet vergis voor bijv office of windows legaal overal de zelfde serials gebruiken (hoe denk je dat imaging anders werkt, iedere keer een nieuwe serial bij een image inkloppen wordt je niet vrolijk van

), omdat je toch over de licenties beschikt
Come 2 think of it: een werkstation-image op CD overal beschikbaar is ook wel handig - maar dan vraag ik me meteen weer af of dat niet teveel vertraging gaat geven als je een aantal PC's tegelijk wilt imagen
[
Voor 51% gewijzigd door
The Eagle op 13-08-2004 10:36
]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)