Toon posts:

kan geen mappen delen in thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k zit met een probleem, ik heb thuis een netwerk via een router. Aan dit netwerk hangt mijn pc en mijn werk laptop. Ik kan internet gebruiken op beide machines.

Maar wat niet lukt is om een share aan te maken van de ene machine naar de andere machine. Ze zitten beide in dezelfde ip-range ed. File sharing en het guest account staat op beide machines aan. Tijdens een ping kunnen ze elkaar vinden maar het de optie "map network drive" lukt het niet.

Het probleem is dat mijn laptop in een domein hangt en ik niet een workgroup kan aanmaken omdat ik dan mijn instellingen van mijn werk kwijt ben.

Is dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

misschien slim om even te vermelden wat voor OS je draait op bijde systemen :+

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:38
En in een command venster met het "net use" commando?
type "net use /?" voor syntax.....

Verwijderd

Probeer eens hetvolgende: (even een CMD variant met NET.EXE, dit alleen om het hier makkelijker op te kunnen schrijven)

Benader je share via:

NET USE I: \\<ServerNaam>\<Share> /USER:<ServerNaam>\<UserID>

Je gebruikt dus het lokale userID van je server voor de authenticatie. Als je zondermeer een drive mapt zal windows een passthrough doen van je workgroup (of domain) en username. Daarop gaat het nogal eens fout.

Mocht bovenstaande niet lukken dan heb je in ieder geval een oplossingsrichting. Nogmaals, de passthrough is vaak het probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 09:57 ]

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Als je in de netwerkomgeving naar die PC bladerd, zie je em dan wel ?
Of is er helemaal geen filesharing op die PC aanwezig?

Welke OSsen zijn het ?

Verwijderd

Topicstarter
oh ja sorry os op laptop is w2000 en op pc is xp pro

als ik net use gebruik krijg ik system error 53. Tijdens de poging van connectie doe ik dit juist op ip nummer ipv op comp naam.

nog meer suggesties?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Misschien heb je een firewall ertussen die netbios blokt? (zo uit mijn hoofd poort 137,138,139 en 450)

Volgens deze site kan het ook gebeuren als file and printersharing uitstaat.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
heb wel firewall op pc maar dit staat uit tijdens alle pogingen. alleen de firewall op router staat nog aan.

Het lijkt wel doordat de 1 in domain hangt (domein kan ik wel zien op pc maar kan er niet inkomen) en de ander niet als of daar het probleem inzit. Kan ik niet een domein aanmaken op mijn pc met dezelfde naam als op mijn laptop om zo het probleem te omzeilen??

• Billy Bob907
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

Billy Bob907

Moet dat?

Waarschijnlijk ligt het aan het volgende:

Ga naar Control Panel - User Accounts, 2e tabblad (Advanced) en klik op Manage Passwords.
Als hier een entry in staat naar de andere computer, haal deze dan weg. De instelling die hier staat negeert alles wat je invult in een dialogscherm bij handmatig verbinden.

Het doel van het reizen is niet het doel maar het reizen - Sun Tzu
OGR-25 stats

Pagina: 1