Toon posts:

[VB6] dial in / local socket *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een socket maken in VB, maar deze moet niet via het ( bedrijfs) netwerk een verbinding maken, maar via een locale dial-in verbinding.
Als ik een socket creer, kan ik een host naam of IP adres opgeven, in beide gevallen zal het locale netwerk gebruikt worden.

Ik kan wel van te voren de dial-in verbinding opzetten, maar ik wil het vanuit de methode create doen.
Ik zie geen mogelijkheid om een dial-in verbinding te kiezen. Kan dit door middel van een configuratie door middel van de IP tabel ( DUN ? )

PS. Ik ben niet op zoek naar code, dat is geen probleem. De socket werkt gewoon.

[ Voor 2% gewijzigd door curry684 op 13-08-2004 09:38 ]

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

D'r is in win32 een enumerate waarmee je alle dial-ups kan opvragen. Windows kan automatich de juiste verbinding kiezen afaik, maar je kan ook vanuit je applicatie een dial-up initialiseren. Ik kan wel wat namen van api's ophoesten, als ik de app weer terug kan vinden dat is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de functie Autodial gevonden , met flag INTERNET_AUTODIAL_OVERRIDE_NET_PRESENT belt deze de default modem connectie. Weet iemand toevallig de waarde van deze flag ? Kan het niet vinden.
Is niet helemaal wat ik zoch, moet ik toch zelf de connectie starten.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

:?

In mijn Platform SDK staat geen functie 'Autodial'. Ik heb wel BOOL InternetAutodial(DWORD dwFlags, HWND hwndParent) in de aanbieding maar daar staat die flag niet bij in de documentatie.

Professionele website nodig?