Microsoft-tijd Flame-tijd Troll-tijd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Tweakers.net: Europese rechter zou MS meer bewijs gevraagd hebben mag geloof ik meteen al wat extra in de gaten gehouden worden

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1102738
Deze vergeet even dat het feit dat MS openheid moet bieden wel degelijk van invloed kan zijn. Als binnen enkele maanden de rechter beslist dat de sanctie idd onterecht zou geweest zijn, dan is de informatie publiek en zoals bekend: eens op het internet -> eeuwig op het internet. Het is dus wel wat anders dan financiële schade omdat je een boete moet betalen als je te snel rijdt zoals dj.verhulst stelt

professional doet zijn naam met deze pure flamebait niet echt eer aan

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

* op fietsje klimt *

edit:
Die eerste is gewoon een fipo. "Als ik de wet overtreed", ja hallo: MS probeert aan te tonen dat de wet niet goed is toegepast, dus als de vraag had moeten zijn: "als ik onterecht het gevang in ga..." en dan krijg je een schadevergoeding, ja. Nou en?

edit:
* HunterPro met fietspompje om oren mept *

[ Voor 106% gewijzigd door Rataplan op 13-08-2004 11:38 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* fietsje pikt *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Alles wat op de Frontpage staat, en als het maar een heel klein beetje met Microsoft te maken heeft, is het voor een heleboel mensen heel moeilijk om een commercieel bedrijf niet te verwarren met een Opensource ooit als hobby begonnen software pakket.
En allerlei zinloze nuttenloze, niet reele flames te gooien.

Ik ben al gestopt met posten, want het is toch voor dovemans oren.

Is het niet mogelijk om de combie M$ niet meer mogelijk te maken?
Zo flauw en zo ouderwets.

( vergeet niet, zonder Microsoft was internet echt niet zo groot (ja ten kostte van netscape,maar dat is het risico commerciele bedrijfsvoering)
Dankzij het standaard toevoegen van Messenger bij Windows ME zijn alle meisjes gaan chatten. ICQ bestond ook al in het kabelinternet tijdperk,maar sloeg niet aan bij de mainstream)

(hoort deze comment eigenlijk wel hier :?)

[ Voor 40% gewijzigd door weeraanmelden op 13-08-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Is het niet mogelijk om de combie M$ niet meer mogelijk te maken?
Zo flauw en zo ouderwets.
Dat is al een oude koe. Maar het werd niet nuttig of wenselijk geacht. Wel leidde het tot de aprilgrap van dit jaar: Content Advertising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
als je M$ wegfiltert ben je bezig met censureren, iets wat in Nederland met alle grote bekken van de gebruikers meestal niet echt in de smaak valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Niet censureren, maar lichtelijk aanpassen heet dat! :D Op mijn forum heb ik standaard de badwords filter aan staan. Die maakt er gewoon sterretjes van. Lijkt me een goede en simpele oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1102742

Wordt overbodig gemod. Jammer, vooral gezien de verdere interessante reacties die op deze post volgen. Probeer me toch neutraal op te stellen.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

koppie peest schreef op 13 augustus 2004 @ 13:02:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1102742

Wordt overbodig gemod. Jammer, vooral gezien de verdere interessante reacties die op deze post volgen.
Laten we eens kijken:
Het is werkelijk zeer interessant wat die onherstelbare schade zou kunnen zijn.
Nou - daar gaat het artikel dus over:
(...) en meer openheid moest bieden voor het integreren van software van andere partijen (...) zodra intellectuele geheimen bekendgemaakt zijn, ze niet meer geheim gemaakt kunnen worden (...)
Daar is toch geen woord Frans bij? Dat een aantal mensen de moeite neemt om het nog 'ns uit te leggen is sympathiek, maar iets aan de draad toevoegen doet dat imo niet. De enige reactie die de moeite waard is, is denk ik die van memphis. Interessant punt, goede analogie. Maar het is ook de verantwoordelijkheid van een poster om zijn reaktie op de goede plaats te zetten - op +0-waardige-posts reageren brengt een zeker risico met zich mee :P

Een post als
Bandbreedte kost geld, miljoenen mensen moeten WMP gaan downloaden vanwege zo'n nergens opslaande actie van de EC.
mag van mij daarentegen zeker uit beeld blijven: als mensen de keus (!) krijgen tussen XP met en zonder WMP, gaan ze niet voor "zonder" kiezen en het vervolgens alsnog downloaden, als MS het al gratis beschikbaar mag stellen, wat niet het geval zal zijn :) Slaat nergens op? Tja, politici bashen is een populaire sport, tegenwoordig.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 13-08-2004 13:34 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

@Rataplan.
Exact dat is waar de rechtzaak om gaat, het bekendgeven van data/(en tools?) om een media speler op windows te draaien. Volgens de rechtszaak is bovendien WMP geen essentieel onderdeel voor windows als OS as such.
Dus vandaar: wat is de onherstelbare schade? Het feit dat MS er eentje op de neus krijgt?
Goed ik heb het vanochtend dan wel niet zo expliciet gepost...
De andere posts proberen duidelijk te maken dat het mogelijk te maken heeft met licentierechten op het verkopen van songs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proller schreef op 13 augustus 2004 @ 11:46:
Niet censureren, maar lichtelijk aanpassen heet dat! :D Op mijn forum heb ik standaard de badwords filter aan staan. Die maakt er gewoon sterretjes van. Lijkt me een goede en simpele oplossing!
Dus toch censureren, en in dit land van vrije meningsuiting.... :X

Ik denk dat je het probleem dan beter bij de wortel aan kunt pakken, en zorgen dat de mentaliteit zo veranderd dat ze het niet of op de juiste manier gebruiken!!

Dit is uiteraard heeel moeilijk om te doen en het kost heel erg veel tijd. Ook gaat dit bij sommige personen ook nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

koppie peest schreef op 13 augustus 2004 @ 13:50:
@Rataplan.
Exact dat is waar de rechtzaak om gaat, het bekendgeven van data/(en tools?) om een media speler op windows te draaien. Volgens de rechtszaak is bovendien WMP geen essentieel onderdeel voor windows als OS as such.
Dus vandaar: wat is de onherstelbare schade? Het feit dat MS er eentje op de neus krijgt?
Goed ik heb het vanochtend dan wel niet zo expliciet gepost...
De andere posts proberen duidelijk te maken dat het mogelijk te maken heeft met licentierechten op het verkopen van songs.
Er zijn twee strafmaatregelen: de ontkoppeling-voor-verkoop van XP en WMP (dat ik buiten beschouwing laat, want die schade is niet onherstelbaar), en (kort door de bocht) het publiceren van info over de API; volgens mij bovendien niet beperkt tot WMP-related info. En dat geeft wel de onherstelbare schade, want - in tegenstelling tot de ontkoppeling van WMP - die publikatie kan niet ongedaan worden gemaakt. De eerste twee andere posts, waar ik hierboven op doelde (1 en 2), hebben het daarover, met het verhandelen van DRM-materiaal heeft dit voorzover ik kan zien niets van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Rataplan:
Goed, dan heb ik nu toch het antwoord op de vraag die ik op de frontpage stelde ...
De onderhavige post staat nu op 11x, 1,74 pt en de posts die jij noemt van Da Burp en Hannes staan ook op gemiddeld niveau.
misschien handiger om dit op de fp te posten!

Als antwoord op die posts en jouw antwoord kom ik, met mijn kennis en ervaring van windows eigenlijk alleen maar weer tot de volgende vraag: Er bestaan toch proggies als realplayer/winamp/powerdvd?
Bovendien: info geeft microsoft al over de API.
Mogelijkheid van wie zijn neus schendt... nog niet uitgesloten, vanwege dus die koppelverkoop OS-WMP.
Goed dus als de rechter broncode wil zien, zal hij een expert bureau in moeten schakelen. Van dit expert bureau kan toch gevraagd worden om een NDA (non disclosure agreement) te tekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

koppie peest schreef op 14 augustus 2004 @ 15:01:
Rataplan:
Goed, dan heb ik nu toch het antwoord op de vraag die ik op de frontpage stelde ...
(...)
misschien handiger om dit op de fp te posten!
:D

Ik snap nu ook beter waarom je de post hoger inschaalde dan ik dat zou doen - het was voor mij in het nieuwsbericht duidelijk genoeg gesteld, vandaar dat ik geen reden zag om me er inhoudelijk tegenaan te bemoeien ;)

Maar zoals je heel terecht aangeeft, is het handiger om de inhoudelijke discussie op de FP voort te zetten, je zal me vast vergeven dat ik dus ook niet op je verdere betoog inga. Dat is alleen maar jammer voor bezoekers van de FP :) Het enige wat ik wel wil benadrukken is dat die API-opmerking van mij wel erg kort door de bocht is; vanzelfsprekend is een groot gedeelte van de API publiek (advanced programming interface, nietwaar) anders zou er niemand software voor windows kunnen schrijven. Het gaat afaik om allerlei kleinigheidjes die MS momenteel nog een voorsprong geven.
edit:
rest weggehaald wegens slecht lezen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Rataplan op 14-08-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zomaar aanpassen van iemands post volgens jouw visie (censureren) werkt niet omdat diegene van wie de post wordt aangepast veelal geen respect voor zo'n actie heeft. Hoewel natuurlijk niet iedereen het opmerkt. M$ is immers een subjectief onderdeel van de post in kwestie; je censureert dus een mening van een persoon. In hoeverre die mening relevant is in het onderwerp in kwestie speelt voor jou waarschijnlijk wel een rol, maar voor de poster waarschijnlijk niet. Ook dit element zorgt voor wrijving. Misschien is de haat tegen M$ wel een bron van inspiratie voor de rest van de post; het is maar de vraag of de lezer een kenmerk als deze waardeert of niet. Immers kun je op deze manier het kaf van het koren scheiden. Dit punt negeer ik verder ik m'n post aangezien ik er van uit ga dat jullie het verschijnsel willen verbannen.

Om dat te bewerkstelligen is het zaak om het verschijnsel op een andere manier aan te pakken. Zoals Hawks zei, bij de wortel. Misschien is de wortel wel MS? ;). M.i. is het een goede methode om een persoon die veelvuldig M$ gebruikt daar prive op aan te spreken en er achter te komen waarom hij / zij dat doet. Wanneer je begrijpt waarom iemand M$ gebruikt ipv MS ontstaan bepaalde patronen en daar kun je op inspelen dmv die persoon te overtuigen MS te gebruiken ipv M$. Het is echter wel zaak om niet direct te zeggen: "ik vind dat jij moet stoppen met M$ te gebruiken." Het is verstandiger om eerst de ander de vrijheid te geven zijn / haar standpunt te verkondigen en diegene uit te laten praten. Ook al weet je al ongeveer waar het op uit komt, dan nog is het verstandig om de ander uit te laten praten. Daardoor ontstaat meer potentie voor wederzijds begrip. Diegene die contact opneemt met de "M$-gebruiker" moet een gebruiker zijn waarvoor de ander respect heeft. Ook dit draagt bij aan een vruchtbare discussie. Dit toepassen bij iem. die het af en toe doet en/of niet veel op Tweakers.net komt is m.i. een verloren investering, tenzij je de hele wereld wilt veranderen.

Een aantal nadelen:

* Niet schaalbaar. Een methode als deze is niet schaalbaar. Het kost tijd en vergt energie. Houdt in het achterhoofd dat het doel niet is om "M$-gebruik" uit te bannen, maar te minderen. Het uitbannen is namelijk een onmogelijke strijd dus stel de grens niet te hoog in. De vermindering van het gebruik zorgt voor een prettigere sfeer op de website.
* Ondankbaar. Mogelijk is het voor sommigen ondankbaar werk omdat het lijkt alsof het niet effectief is. Het lange termijn effect zal echter wel duidelijk zijn voor lezers en hoewel je van hen waarschijnlijk geen bedankje zult ontvangen, kun je wel jezelf een schouderklopje geven. Sommige mensen kunnen daar niet goed mee omgaan.

Tja en wat is slechter: manipulatie of censuur? ;) wanneer jullie iets als dit in een team kunnen bewerkstelligen denk ik dat het gevolg is:

* Oude gebruikers die zich hier aan irriteren voelen zich in de lange termijn prettiger op deze website.
* Anderzijds, nieuwe gebruikers nemen het niet over.
* Het draait meer om het punt van de poster dan om de achterliggende haat jegens het bedrijf in kwestie. Let wel, dat is niet persee positief.

IMO is het het proberen waard maar helaas heb ik geen tijd en Internet-verbinding voor zoiets als dit. De reden waarom ik dit post is omdat dit probleem al zo vaak is aangekaart terwijl er IMO een goede, doch tijdrovende oplossing voor het probleem bestaat. Deze oplossing is niet 100% effectief maar zal wel vruchtbaar zijn op de lange termijn.

MVG,
MS-hater ;) die moe is geworden van MS, SUN en SCO "grapjes".
Pagina: 1