Toon posts:

[windows2000] dos batch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voorheen (windows 98) maakte ik gebruik van een batch die, wanneer hij opgestart werd, bestanden kopieerde van het netwerk naar je c-schijf. In de eigenschappen van die dosbox kun je aangeven dat het scherm na beeindiging automatisch sluit. Nu in windows 2000 kan ik deze optie niet vinden. Weet iemand hoe ik dit venster kan laten sluiten?

Verwijderd

EXIT

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas heb ik al geprobeerd. Net als quit.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Windows 2000/XP/2003 zal het volgende doen zodra je dubbelklikt op een .bat of .cmd bestand:

1) Een dos-box openen
2) De batch uitvoeren in deze dos-box
3) De dos-box weer sluiten

Wat jij wilt gaat dus volledig automatisch. Als je de laatste stap wilt voorkomen moet je "pause" opnemen als laatste commando in je .bat of .cmd

De tip met exit is overigens bedoeld om een "door jou zelf gestarte" dos-box te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
hmm vreemd, in mijn batch vertel ik hem een bestand van het netwerk af te halen en deze tevens op te starten. Het batch scherm verdwijnt pas als ik het programma (access) sluit.

Zal vanmiddag nog even gaan knutselen.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Klopt, pas als jij je programma sluit is de batch afgelopen.

Batch proccessing is (lol) batch gewijs oftewel 1 voor 1. Pas als het 1 is afgelopen dan kan het andere plaatsvinden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 13 augustus 2004 @ 09:57:
Klopt, pas als jij je programma sluit is de batch afgelopen.

Batch proccessing is (lol) batch gewijs oftewel 1 voor 1. Pas als het 1 is afgelopen dan kan het andere plaatsvinden.
je kan nog proberen dat te omzeilen met "start %executable%", maar ik vraag me af of dat in dit geval werkt. iig het proberen waard.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Start gaat in sommige gevallen ook niet werken, ik heb het probleem ooit zelf omzeilt d.m.v. VBscript dat gaat nl. gewoon verder na een opdracht.

[ Voor 27% gewijzigd door Luppie op 13-08-2004 16:57 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met 'start' moet je normaal gesproken inderdaad voor elkaar krijgen wat je wil :)
Pagina: 1