Toon posts:

DVD±RW / NEC ND-2510 8x (Dual-layer)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik weet niet zeker of ik hier wel goed zit maar eigenlijk heb ik het volgende probleem. Laatst heb ik de: DVD±RW branders / NEC ND-2510 8x (Dual-layer, Zwart) aangeschaft maar er zijn nog nergens drivers te vinden voor zo ver ik weet tenminste. Omdat ik die drivers nog niet heb werkt het gewoon nog niet lekker. Heeft iemand enig idee waar ik ze zou kunnen vinden??

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Waarom zou je drivers moeten hebben? Ik heb deze brander ook hij doet het perfect :) Wat is je probleem dan? Wat werkt er niet lekker?

Arch Linux

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
joRDzz schreef op 13 augustus 2004 @ 08:35:
Waarom zou je drivers moeten hebben? Ik heb deze brander ook hij doet het perfect :) Wat is je probleem dan? Wat werkt er niet lekker?
Voor de meeste branders is voor gebruik binnen windows geen driver nodig. Je dient wel even te achterhalen of je de juiste versie van je brandsoftware hebt geïnstalleerd. Nero 5 ondersteunt officieel bijvoorbeeld geen Dual Layer, daarvoor zou je versie 6 moeten hebben. Een kennis van me heeft dezelfde brander en die werkt echt 100% perfect; ook voor DL-,media (duh...) Ik weet dankzij haar ook dat mijn DVD-speler de DL-media accepteert...

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 21:25
Ik heb ook dezelfde brander, ook in het zwart en heb er werkelijk niets op aan te merken. Ik brand met nero 6. Misschien kun je wat verder uitdiepen wat je bedoelt met "niet lekker werken"?

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste als ik bv een gebrande dvd erin stop en ik wil de bestanden kopieren naar mijn harde schijf blijft ie hangen. Doe ik dit met een andere dvd speler werkt het perfect. Daarnaast werkt het brandproces ook niet. In andere woorden zit ie er nu in voor de mooiigheid en meer niet.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:54
Als je hem nu eens weggooit uit apparaatbeheer en weer opnieuw laat detecteren. Wat doet hij dan? Hij zou gewoon moeten werken. Wat voor OS heb je trouwens?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 23:38
Wat gebruik je om te branden? Als je geen recente versie van je brandsoftware gebruikt, wordt hij niet herkend.

• csteelooper
[knip]
soms zijn sneltoetsen lastig 8)7 [......]
[/knip

[ Voor 86% gewijzigd door csteelooper op 13-08-2004 11:13 ]

• csteelooper
Is dit je Is dit je eerste dvd-brander of heb je een andere gehad hiervoor? als dat niet het geval is akn het nl. zo zijn dat je windows opnieuw moet installeren om goed met de brander te kunnen werken. Dat heb ik bij meerdere mensen gehoord...

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 21:25
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 11:03:
Ten eerste als ik bv een gebrande dvd erin stop en ik wil de bestanden kopieren naar mijn harde schijf blijft ie hangen. Doe ik dit met een andere dvd speler werkt het perfect. Daarnaast werkt het brandproces ook niet. In andere woorden zit ie er nu in voor de mooiigheid en meer niet.
Ok, gaan we verder: Gaat het kopiëren van bestanden van een originele (dus geen kopie) DVD wel goed of blijft 'ie dan ook hangen? Zo ja, dan weggooien uit apparaatbeheer en register (handmatig) en na reboot opnieuw aansluiten. Dan verder testen. Welke brandsoftware gebruik je?
Pagina: 1