2e IDE kanaal werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Ik heb een vreemd (in mijn ogen) probleem. Van de een op de andere dag lezen mijn CD-ROM speler en mijn brander geen schijfjes meer. In XP Pro wordt aangegeven dat er zich geen schijf in de spelers bevindt.

Ik kan vanuit XP de lades wel openen (rechtermuis>eject). Ze hebben power en zijn correct aangesloten. Beide spelers zitten op mijn 2e IDE aansluiting. Het lijkt geen windows probleem, want mijn comp wil ook niet booten vanaf CD.

Verder heb ik nergens problemen mee. Kan het zijn dat mijn moederbord (ECS K7VTA3) stuk is? Heeft iemand een idee hoe ik hier achter kan komen?

De search werkt (hier) niet, dus bij voorbaat mijn excuses als dit al een keer is behandeld.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ziet hij ze tijdens het opstaren wel (BIOS) ?
Anders even kijken in de BIOS setting of de 2de IDE poort wel enable staat.
En devices herkenning op AUTO. Daar zou ik eerst even kijken.

Evt. ander ide kabel maar boven staande zou ik toch eerts eens bekijken.

[ Voor 37% gewijzigd door bonus op 13-08-2004 07:53 ]

Atari 4 ff'r 😊

• -pollem-

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Ja, staat wel geactiveerd. Ik kan de lades namelijk ook softwarematig open en dicht doen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je eigenlijk ook de andere IDE kanalen uitgeprobeerd? Even de connectors van 1e en 2e kanaal wisselen :) Zo kun je uitsluiten of het aan de IDE kanaal ligt.

• -pollem-

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Da's wel een hele goede. Moet tot mijn spijt zeggen dat ik dat nog niet heb geprobeerd. Zal het vanavond proberen. Laat het wel weten.

• -pollem-

-pollem-

Are you threatening me?

Topicstarter
Ik heb inmiddels de 2 kanalen eens verwisseld en alles is bij hetzelfde gebleven. Zou het kunnen zijn dat de kabel kapot is?

Als ik in de logbestanden kijk, dan kom ik deze melding tegen: "Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd."

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zou het kunnen zijn dat de kabel kapot is?
Wat is dan de meest logische stap?

Juistem, kabels verwisselen of andere proberen 8)7 Kop op dude, hier op GoT wordt echt wel enig niveau, inzet en logica van je verwacht. Zie alsook de [faq]registratievoorwaarden[/] en de daarbijbehorende linkjes :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:56

Wildfire

Joy to the world!

Verwijder in apparaatbeheer de drives eens en laat Windows opnieuw opstarten. De drives worden dan opnieuw gedetecteerd en geïnstalleerd, wellicht dat ze het dan weer doen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1