Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Dan is de lagering van een ventilator niet meer helemaal goed.
Je moet er dus even achter zien te komen welke het is: Voeding, videokaart, cpu, hd-koeler(?) of casefan (?). Gewoon als je PC koud is weer aanzetten, en met de vinger o.i.d. omstebeurt de fans stilhouden en kijken of het geluid dan weg is.
Die moet je dan vervangen, en klaar is kees...
Je moet er dus even achter zien te komen welke het is: Voeding, videokaart, cpu, hd-koeler(?) of casefan (?). Gewoon als je PC koud is weer aanzetten, en met de vinger o.i.d. omstebeurt de fans stilhouden en kijken of het geluid dan weg is.
Die moet je dan vervangen, en klaar is kees...
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Is het erg als ik het zo laat? De koeler op je videokaart zit bijv. vast, die vervang je niet zo maar even lijkt me? Ik denk dat het een minuutje of 3 duurt ofzo voordat 'ie weer normaal doet. De herrie wordt steeds zachter, en dan is het ineens over.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Als hij geluid maakt, dan loopt hij te trillen. En da's niet zo goed voor je PC; als je vette pech hebt trilt er een soldeerverbinding los, maar dat zal niet zo heel snel gebeuren. Als je hem niet meer hoort, is het trillen ook voorbij, dus het kan niet zo gek veel kwaad. Ik zou het zelf denk ik ook wel laten zitten, tenzij het een fan is die gemakkelijk te vervangen is.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Mja, ik zet hem nooit uit eigenlijk. Alleen af en toe een reset. Ik zet hem alleen uit als ik lang op vakantie ga en met bliksem die je een paar huizen verder hoort inslaan
Mijn foto's op Flickr.
Ik zou toch even checken of het niet de cpu-fan is die het lawaai veroorzaakt eigenlijk. Straks houdt het ding er helemaal mee op en dan is opeens je cpu gebraden..
offtopic:
Trouwens, het is niet genoeg om je pc uit te zetten als je bang bent dat de bliksem inslaat, je moet ook de snoeren uit het stopcontact halen. (maar misschien heb je dat ook wel gedaan)
Trouwens, het is niet genoeg om je pc uit te zetten als je bang bent dat de bliksem inslaat, je moet ook de snoeren uit het stopcontact halen. (maar misschien heb je dat ook wel gedaan)
Kater? Eerst water, de rest komt later
Wat ook helpt, is gewoon de fan even losschroeven, stickertje van de achterkant af halen, dopje eruit, drupje olie erin.. dan istie weer stil.. ik heb wel eens gehoord dat dit maar voor korte duur helpt, maar ik heb het bij verschillende fans gedaan en 2 jaar later zijn ze allemaal nogsteeds stil!
...
I knowhantheman.tk schreef op 13 augustus 2004 @ 07:43:
offtopic:
Mijn foto's op Flickr.
Ik heb zown stopcontact met een schakelaar erop om alle aangesloten apparatuur uit te zetten.
Als mijn pc een aantal dagen gewoon uitstaat is er neits aan de hand. Maar als die schakelaar ook maar 10 minuten uit heeft gestaan, en mn pc dus volledig zonder stroom, maakt hij ook een dergelijk geluid als ik hem aanzet.
Ik moet dan een paar tikken geven ter hoogte van de voeding en het is weg.
Dit is nu al ruim een jaar zo, en alles doet het nog gewoon. Denk inderdaad ook dat er een fanlager richting zijn eindeaan het gaan is.. of reeds is..
Als het geen herrie meer maakt is er neits aan de hand. Als je je er niet aan irriteerd kan je het dus gewoon lekker zo laten.
Als mijn pc een aantal dagen gewoon uitstaat is er neits aan de hand. Maar als die schakelaar ook maar 10 minuten uit heeft gestaan, en mn pc dus volledig zonder stroom, maakt hij ook een dergelijk geluid als ik hem aanzet.
Ik moet dan een paar tikken geven ter hoogte van de voeding en het is weg.
Dit is nu al ruim een jaar zo, en alles doet het nog gewoon. Denk inderdaad ook dat er een fanlager richting zijn eindeaan het gaan is.. of reeds is..
Als het geen herrie meer maakt is er neits aan de hand. Als je je er niet aan irriteerd kan je het dus gewoon lekker zo laten.
Pagina: 1