bad sector harddisk !! k*t

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:15
ik heb hier een seagte 3.2 gieg schijf liggen alleen heeft ie een bad sector !! ik heb gehoord dat je die dan kan verwijderen met een low format ofzo ??:?:? alleen hoe moet ik deze uitvoeren of is er iets anders ?? thnx

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:20
Scandisk uitvoeren. Bad sector wordt gemarkeerd en niet meer gebruikt.

Verwijderd

Op zich maakt een bad sector helemaal niets uit hoor, als je 'm formatteert, wordt 'ie ook gemakrkeerd en niet meer gebruikt.

Misschien zit er nog garantie op je hd, ga naar de seagate site en voer het serie nummer in, dan zul je het wel zien.

Verwijderd

Je kan bij Seagate Site een tooltje halen waarmee je alles kan fixen!!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hoe zit het met de garantie? Waarschijnlijk is die verlopen.. maar check het toch voor de zekerheid bij seagate!!

Verwijderd

Scandisk of format zorgen ervoor dat bad sector zo gemarkeerd worden dat ze niet gebruikt worden. Vergis je niet, ELKE HD heeft bad sectors alstie uit de fabriek komt.

Hou er wel rekening mee, dat als hij het een paar jaar goed gedaan heeft en nu ineens bad sectors krijgt, dat je er later misschien meer kan verwachten. Als je nog garantie hebt -> METEEN gebruik van maken en nieuwe vragen :)

Krijg je zelfs een 8.4 ofzo want kleiner hebben ze hoogstwaarschijnlijk toch niet :P

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 27 december 2000 12:45 schreef sc0rn het volgende:
Vergis je niet, ELKE HD heeft bad sectors alstie uit de fabriek komt.
vroeger was dat... dan gaven ze dat aan op de behuizing. maar tegenwoordig is een verse HDD met bad sectors echt neit meer acceptabel hoor. Meteen inwisselen die hap!

PS. geld niet voor Quantum Bigfoots. dat zijn de grootste bagger HDD's die er bestaan...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Pagina: 1