Zou het mogelijk zijn om via draden je cpu in een aparte kast met slaolie te hangen(geleid niet) en zo te koelen dat dat een super spacy casemod effect geeft?
uuh, is dit een grapje?!
Wat denk je wat er met een cpu gebeurd als je deze met DRADEN verbind
omfg
Wat denk je wat er met een cpu gebeurd als je deze met DRADEN verbind
omfg
Nee , want de interverentie die over die afstand ontstaat doet weinig goed lijkt me. Proc's hebben de neiging met hoge frequenties te werken , wat dus gevoeliger is voor interverentie dan bijvoorbeeld de pci-bus
Raku
Verwijderd
opzich een leuk idee,
maar de draden brengen ook wel hun nodige weerstand mee.
Om te kijken of het in de praktijk werkt zou je het kunnen proberen, ik raad je dan wel aan om de draden goed te solderen.....
oja, wat dacht je van het eerst te testen op een 486?!
edit:
kun je er ook een warmte element indoen en deze voor een window plaatsen:P
maar de draden brengen ook wel hun nodige weerstand mee.
Om te kijken of het in de praktijk werkt zou je het kunnen proberen, ik raad je dan wel aan om de draden goed te solderen.....
oja, wat dacht je van het eerst te testen op een 486?!
edit:
de processor wordt warm waardoor de slaolie gaat bewegen?!!?Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 01:08:
ok, dan kan ik dit idee uit m'n hoofd zetten.
(Leek me zo cool)
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 01:09 ]
dat sowieso 
maarja hoe dan te koelen?
kga niet een hele aparte case bouwen voor een 486
maarja hoe dan te koelen?
kga niet een hele aparte case bouwen voor een 486
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 01:09 ]
edit: je bedoelt koelelement?Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 01:08:
Hang dan een extra losse CPU in je kast met een visdraadje en een leuke neon erbij, of volgens je oude plan.
Je echte CPU is ondoenlijk, denk naast de lengte van de draden itt iets dat direct in een socket zit, ook eens aan het aantal draden...
Je echte CPU is ondoenlijk, denk naast de lengte van de draden itt iets dat direct in een socket zit, ook eens aan het aantal draden...
{signature}
Je kan natuurlijk wel het hele moederbord in slaolie leggen. Heeft al een keer iemand gedaan.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
ja, daar heb ik de inspiratie ook vandaan.dreeke schreef op 13 augustus 2004 @ 01:13:
Je kan natuurlijk wel het hele moederbord in slaolie leggen. Heeft al een keer iemand gedaan.
Was dat niet iemand uit China?
Verwijderd
ergens foto's?!dreeke schreef op 13 augustus 2004 @ 01:13:
als het zo'n leuk effect geeft ben ik benieuwd hoe het er dan eigenlijk uitziet?
edit:
ik dacht dat de warmte een effect gaf, vet dat gaat namelijk draaien als het warm word, maar jij dacht dus aan koelvloeistof
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 01:17 ]
Het aantal draden zou je nog met een IDE kabel oid kunnen doen... Maar de afstand is toch te groot lijkt me....Voutloos schreef op 13 augustus 2004 @ 01:11:
Hang dan een extra losse CPU in je kast met een visdraadje en een leuke neon erbij, of volgens je oude plan.
Bij een 486 zou het makkelijker lukken dan een 3000+ of 3 Ghz lijkt me trouwens
offtopic:
Voutloos , kom eens op #stamkroeg
Voutloos , kom eens op #stamkroeg
Raku
Of je hele kast waterdicht maken en vullen met die speciale niet geleidende koelvloeistof van 3M... ik weet alleen niet meer hoe die heette. Het zou alleszins wel een leuk effect geven met een casewindow, en dan wat plastic visjes erin en een luchtpompje voor wat bubbeltjes.... en een CCFLdreeke schreef op 13 augustus 2004 @ 01:13:
* Admiral Freebee droomt verder
Verwijderd
wat dacht je dan van de draden zelf?
mijn S-ata kabels worden al warm, ookal is t nou ook wamr weer....
maar ik denk dat die kabels ook warm willen worden
dan moet je iig kabeltjes gaan gebruiken met zo min mogelijk weerstand, maar dan nog lijkt het mij een slecht idee
het idee is wel leuk, maar nuttig denk ik niet... er gaat TE veel snelheid verloren ben ik bang.... weerstand is het slechtste wat je kan hebben in een computer
als je t wel gaat proberen, dan is dit mijn favoriet #1
mijn S-ata kabels worden al warm, ookal is t nou ook wamr weer....
maar ik denk dat die kabels ook warm willen worden
dan moet je iig kabeltjes gaan gebruiken met zo min mogelijk weerstand, maar dan nog lijkt het mij een slecht idee
het idee is wel leuk, maar nuttig denk ik niet... er gaat TE veel snelheid verloren ben ik bang.... weerstand is het slechtste wat je kan hebben in een computer
als je t wel gaat proberen, dan is dit mijn favoriet #1
Nee hoor, gewoon hier op GoTVerwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 01:14:
[...]
ja, daar heb ik de inspiratie ook vandaan.
Was dat niet iemand uit China?
Ik denk dat er problemen van gaan komen i.v.m. de hoge frequenties. Ja, 100 Mhz is al hoog. Zelfs soldeer verbindingen op je processor kunnen met elkaar gaan "praten". Jammer maar helaas.
Verwijderd
Scheppie schreef op 13 augustus 2004 @ 09:34:
Ik denk dat er problemen van gaan komen i.v.m. de hoge frequenties. Ja, 100 Mhz is al hoog. Zelfs soldeer verbindingen op je processor kunnen met elkaar gaan "praten". Jammer maar helaas.
offtopic:
pin23 zegt tegen pin 24: ben jij pin 1?
pin24: neej
pin23: hmm heb een probleem, moet pin 1 spreken
pin23 zegt tegen pin 24: ben jij pin 1?
pin24: neej
pin23: hmm heb een probleem, moet pin 1 spreken
sorry kon het niet laten om deze offtopic te plaatsen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 12:47 ]
offtopic:
hij is wel goed
hij is wel goed
maar dat sla olie, lijkt me niet er lekker toe....
Als je nou je prescott cpu in de frituur olie gooit dan heb je een frituurpan
Ontopic: Ik denk niet dat dat mogelijk is, je krijgt zoveel last van weerstand interferentie en ander spul dat die cpu niet gaat doen wat jij wil.
Ontopic: Ik denk niet dat dat mogelijk is, je krijgt zoveel last van weerstand interferentie en ander spul dat die cpu niet gaat doen wat jij wil.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Theoretisch moet het zeker kunnen maar als je ziet welke problemen dit al bij hi-tech processor emulators oplevert en dan is de afstand maar een cm of 30. En dan draaien deze processors ook nog maximaal op 100mHz. Dus tenzij je een hele grote bak geld hebt kun je dat denk ik wel vergeten.
Verwijderd
/me droomt ook even mee
Geleid demi water eigenlijk? En als dat niet zo is, zou een vis daarin kunnen overleven. Als dat wel zo is:
Geleid een vis
Het zou wel extreem goede koeling zijn.... Maar het zal wel niet kunnen anders had iemand dat allang gedaan...
Geleid demi water eigenlijk? En als dat niet zo is, zou een vis daarin kunnen overleven. Als dat wel zo is:
Geleid een vis
Het zou wel extreem goede koeling zijn.... Maar het zal wel niet kunnen anders had iemand dat allang gedaan...
Dit was ik idd nog es van plan met een pentium 486. Ben erg benieuwd of het kan.
Als je de draden precies even lang maakt dan heb je zelfs nog wel een kans van slagen denk ik
Als je de draden precies even lang maakt dan heb je zelfs nog wel een kans van slagen denk ik
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Bij zo'n oude kan je het idd. proberen.. minder kans op interfrentiezut omdat er minder pinnetjes geleid moeten worden.Atlas schreef op 13 augustus 2004 @ 21:48:
Dit was ik idd nog es van plan met een pentium 486. Ben erg benieuwd of het kan.
Wat een reacties weer hier 
Het gaat dus om die draadjes, dat gaat niet
Daarom zijn die sockets ook altijd zo stevig, de CPU wordt zo kort mogelijk tegen die connectors aan getrokken.
Die sla-olie kan prima verder, zoals gezegd is dat al veel vaker gedaan, ook op GoT.
Enige probleem is dat het gewoon onhandig en smerig is. Maar met een beetje koelinstallatie om die olie nog wat te koelen lukt dat prima, maar je moet 't weer regelmatig vernieuwen etc etc.
Het gaat dus om die draadjes, dat gaat niet
Die sla-olie kan prima verder, zoals gezegd is dat al veel vaker gedaan, ook op GoT.
Enige probleem is dat het gewoon onhandig en smerig is. Maar met een beetje koelinstallatie om die olie nog wat te koelen lukt dat prima, maar je moet 't weer regelmatig vernieuwen etc etc.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Even afgezien van de interventie (wat natuurlijk niet onbelangrijk is
)... Zou je de draadjes niet gewoon kort mogelijk kunnen houden?
offtopic
Jammer dat pin 1 dan weer spelbreker moet zijn
/offtop.
En als het je lukt met een 486.......
succes en een fantastisch topicje!
offtopic
Jammer dat pin 1 dan weer spelbreker moet zijn
/offtop.
En als het je lukt met een 486.......
succes en een fantastisch topicje!
-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-
Het lukt niet door interferentie en timingproblemen. Op het moment dat draadje X 2 millimeter langer is dan draadje Y geeft dat op 100 MHz FSB al een probleem, laat staan de hogere snelheden van tegenwoordig. Enig idee hoeveel moeite het kost om een mobo te ontwerpen?
Ook vanwege interferentie: pin X krijgt een signaal, maar pin Y niet. Door interferentie hoort Y ook het signaal.
En wat dacht je van latency: als je het 30 cm wilt plaatsen, is dat toch weer een aantal kloktikken heen en terug denk ik...
wie heeft er een binas bij de hand, zodat hij kan uitrekenen wat de latency van 1 cm is?
Ook vanwege interferentie: pin X krijgt een signaal, maar pin Y niet. Door interferentie hoort Y ook het signaal.
En wat dacht je van latency: als je het 30 cm wilt plaatsen, is dat toch weer een aantal kloktikken heen en terug denk ik...
wie heeft er een binas bij de hand, zodat hij kan uitrekenen wat de latency van 1 cm is?
Hee je bent een tweaker of nietMBV schreef op 13 augustus 2004 @ 22:03:
Het lukt niet door interferentie en timingproblemen. Op het moment dat draadje X 2 millimeter langer is dan draadje Y geeft dat op 100 MHz FSB al een probleem, laat staan de hogere snelheden van tegenwoordig. Enig idee hoeveel moeite het kost om een mobo te ontwerpen?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik zou zelf ook voor het idee gaan, van het net alsof lijken dat je de cpu hebt losgekoppeld.
Dus een apparte cpu gebruiken voor je idee. Daar allemaal draadjes op solderen en die naar je mobo laten lopen op de plaats van je socket. Wat neon's eromheen en het lijkt al net echt.
Dus een apparte cpu gebruiken voor je idee. Daar allemaal draadjes op solderen en die naar je mobo laten lopen op de plaats van je socket. Wat neon's eromheen en het lijkt al net echt.
Hier ik had er nog een plaatje van op me hd staan (deze was volgens mij van die chinees)
Hmmm, je zou het kunnen proberen met een 30 mhz pc, die dan als irc server draait ofzo =).. iets lichts igg.
Dan maak je kleine, maar stevige, stangetjes, die je pinnen van je processor verlengen. Daarna duw je die in je socket en hou je de boel vast met tairips ofzo =). Omdat die 30 mhz maar een heatsinkje nodig heeft maakt het niet zoveel uit dus =)
Dan maak je kleine, maar stevige, stangetjes, die je pinnen van je processor verlengen. Daarna duw je die in je socket en hou je de boel vast met tairips ofzo =). Omdat die 30 mhz maar een heatsinkje nodig heeft maakt het niet zoveel uit dus =)
Verwijderd
Ik heb al wel eens een 486 gezien waar dat bij was gedaan was een fabriekscomputer. Ik weet het ook niet zeker meer is namelijk al een paar jaar geleden. Maar ik zou zeggen probeer het gewoon een x met een 486 uit en je weet het.
is het niet veel makkelijker om alleen de heatsink onder te dompelen in olie? dus een apparte bak om de sink heen plaatsen. Dan hoef je ook geen pinnetjes te verlengen, wat zelfs voor een ervaren casemodder onmogelijk is.
QUOTE: Daar gaan we weerVerwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 21:44:
/me droomt ook even mee
Geleid een vis
Dit heb ik ook al eens tehoren gekregen, toen ik het me af ging vragen
Gedemineraliseerd water geleid denk ik wel (maar niet zeker), puur water (H2O) sowieso niet.
Maar, zodra er eenn vis in komt is het snel weer 'geinfecteerd' met geleidende elementen, kortom, nee, geen kans van slagen
en daar bij, zodra het water in contact komt met je harde waren, is het ook niet meer puur
[ Voor 8% gewijzigd door ExploWare op 14-08-2004 21:23 ]
. . . . . Youp.net . . . . .
Nee klopt en hou water maar eens puur. Bij het minste contact met de lucht lost er al bijv. CO2 in op, het is niet veel maar het is er wel. Daar gaat je isolerend vermogen weer... (voor een deel dan). Water is nl. al snel zuur, ofja, minder neutraal, doordat er CO2 in oplost en er ontstaan ionen zoals bicarbonaat (HCO3-). Dat is iig bij mijn aquarium wel zo.ExploWare schreef op 14 augustus 2004 @ 21:23:
[...]
QUOTE: Daar gaan we weer
Dit heb ik ook al eens tehoren gekregen, toen ik het me af ging vragen
Gedemineraliseerd water geleid denk ik wel (maar niet zeker), puur water (H2O) sowieso niet.
Maar, zodra er eenn vis in komt is het snel weer 'geinfecteerd' met geleidende elementen, kortom, nee, geen kans van slagen
en daar bij, zodra het water in contact komt met je harde waren, is het ook niet meer puur
Ook al zou de CO2 en de daarmee gepaard gaande verzuring van het water niet genoeg verhoging van de geleidbaarheid veroorzaken, dan zal het zure water wel je moederbord aantasten. Aluminium, koper en andere metalen kunnen in zuur water in oplossing gaan. Het zal niet zo zijn dat meteen je koperbanen oplossen natuurlijk, maar goed is het niet, dat begrijp je natuurlijk wel.
Owja, nee vissen overleven het niet. Die gaan allemaal water zuigen door osmosewerking. Zij zijn in de natuur ook zouter dan hun omgeving en nemen daardoor wat water op, maar plassen dit meteen weer uit, maar in puur H20 is dat verschil te groot natuurlijk en zal elke vis eindigen als een kogelvis
Het is dus niet mogelijk om zoiets met water (met vissen) te doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Electronical op 14-08-2004 22:13 . Reden: Toevoeging over aantasting metalen ]
I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond
Je zou een plexiglazen bakje kunnen nemen, en dan zulke

female pinnen voor op een printplaat kunnen nemen, en deze door de plexi smelten,
probleem is denk ik dat je dan wel minimaal 30mm lange pennetjes moet hebben, en ik weet niet of deze verkrijgbaar zijn? Daarna een epoxihars voorzichtig tussen de pinnetjes gieten, om zeker te zijn dat het water/olie dicht is. en als laatste de processor er in prikken.
Probleem is echter dat als je deze pinnetjes in de juiste lengte hebt, ze waarschijnlijk 2.54 millimeter uit elkaar zitten, en op je processor zitten ze veel dichter op elkaar.
Ik ben bang dat het heel moeilijk gaat worden, maar daar zijn we tweakers voor, niet?

female pinnen voor op een printplaat kunnen nemen, en deze door de plexi smelten,
probleem is denk ik dat je dan wel minimaal 30mm lange pennetjes moet hebben, en ik weet niet of deze verkrijgbaar zijn? Daarna een epoxihars voorzichtig tussen de pinnetjes gieten, om zeker te zijn dat het water/olie dicht is. en als laatste de processor er in prikken.
Probleem is echter dat als je deze pinnetjes in de juiste lengte hebt, ze waarschijnlijk 2.54 millimeter uit elkaar zitten, en op je processor zitten ze veel dichter op elkaar.
Ik ben bang dat het heel moeilijk gaat worden, maar daar zijn we tweakers voor, niet?
What is impossibility but a challenge
Ik heb hier net een 486 processor uit zn voetje getrokken, en die heeft dus een pinafstand van 2.54 mm, dus ik ga dat gewoon een keer uitproberen. Ik denk dat ik er
nog een 486 voor ga op offeren. Die gat ik warmstoken, anders krijg ik niet alle pinnetjes op een rij
nog een 486 voor ga op offeren. Die gat ik warmstoken, anders krijg ik niet alle pinnetjes op een rij
What is impossibility but a challenge
Wel af en toe een fototje plaatsen hè!
-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-
Verwijderd
anders krijg je de g0t knokploeg op je daklucaspr schreef op 16 augustus 2004 @ 12:45:
Wel af en toe een fototje plaatsen hè!
&Mr.Nonflex schreef op 15 augustus 2004 @ 21:30:
Je zou een plexiglazen bakje kunnen nemen, en dan zulke
[afbeelding]
zou je dan niet beter een stukje plexie kunnen pakken, een vierkant gat erin zagen waar de cpu net inpast, de randjes dichtkitten, randjes om je plexie heen lijmen en er sla olie in doen.Mr.Nonflex schreef op 15 augustus 2004 @ 21:38:
Ik heb hier net een 486 processor uit zn voetje getrokken, en die heeft dus een pinafstand van 2.54 mm, dus ik ga dat gewoon een keer uitproberen. Ik denk dat ik er
is minder werk met hetzelfde idee, met een grotere kans op slagen,.... toch..!!
[edit]
ff plaatje voor de duidelijkheid
[ Voor 4% gewijzigd door Opperhoof op 16-08-2004 19:54 ]
Verwijderd
een ideetje van mij:
als je nu een grote metale bak maakt en dan ervoorzorgen dat het koelblok onder die metalle bak in het water zit.dan word het koelblok nooit warm (warm water gaat bovenin die bak te zitten.Is dat dan niet een lowbudget oplossing voor een processor te overklokken.zou dat niet kunnen.
Het ideetje van die slaolie het word volgensmij niet snel warm slaolie maar dat ik weet houd dat warmte vast dus op een geven moment word de cpu dan warmgehouden door de slaolie en blijft de cpu lange tijd warm wanneer je de pc uitzet
als je nu een grote metale bak maakt en dan ervoorzorgen dat het koelblok onder die metalle bak in het water zit.dan word het koelblok nooit warm (warm water gaat bovenin die bak te zitten.Is dat dan niet een lowbudget oplossing voor een processor te overklokken.zou dat niet kunnen.
Het ideetje van die slaolie het word volgensmij niet snel warm slaolie maar dat ik weet houd dat warmte vast dus op een geven moment word de cpu dan warmgehouden door de slaolie en blijft de cpu lange tijd warm wanneer je de pc uitzet
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 19:57 ]
volgens mij is het niet zijn idee om te overclocken maar om een draaiende sloot sla olie boven zn cpu te krijgen, oftewel showcaseVerwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:54:
een ideetje van mij:
ong. hetzelfde als ik dus al zei
Dan krijg je een lava-lamp effect, lijkt me wel gaafOpperhoof schreef op 16 augustus 2004 @ 19:59:
volgens mij is het niet zijn idee om te overclocken maar om een draaiende sloot sla olie boven zn cpu te krijgen, oftewel showcase
Als je bedoelt dat het water rechtstreeks over je processor heen moet lopen dan kan ik je vertellen dat ik dat al heel lang heb .Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 19:54:
een ideetje van mij:
En waterblokje van plexiglas zonder bodem met een o ring als afdichting ik draai er nu ook op terwijl ik dit schrijf.
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
[afbeelding]
Misschien is het met deze dingen wel mogelijk om ze aan de achterkant van je mobo te solderen. En je idee dus aan de rechterkant van je kast uit te voeren
Zit je natuurlijk wel weer sneller met dat latency verhaal als dat je ze in je socket drukt.
Misschien is het met deze dingen wel mogelijk om ze aan de achterkant van je mobo te solderen. En je idee dus aan de rechterkant van je kast uit te voeren
Zit je natuurlijk wel weer sneller met dat latency verhaal als dat je ze in je socket drukt.
[ Voor 4% gewijzigd door Copycat op 16-08-2004 22:51 ]
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Verwijderd
kijk eens hier naar:

en nee, t´is niet mijn mod, maar van een of andere franse gast, k´heb m van een frans forum gehaald...

en nee, t´is niet mijn mod, maar van een of andere franse gast, k´heb m van een frans forum gehaald...
Verwijderd
wFf Offtopic,
Zou je ook een memory riser kunnen maken
.
Ik heb hier ook nog een 186 met socket liggen, daar zitten echt lam weinig pinnetjes op. Zo'n honderd ofzow. Ga ik maar eens proberen.
Zou je ook een memory riser kunnen maken
Ik heb hier ook nog een 186 met socket liggen, daar zitten echt lam weinig pinnetjes op. Zo'n honderd ofzow. Ga ik maar eens proberen.
Verwijderd
Je zou ook een soort van plexiglazen bakje op je socket kunnen kitten en dat dan vullen met slaolie oid. Dat zou wel een optie zijn.
Verwijderd
Hoe wil je al die pinnen verbinden met een draadje, dan ben je echt lang bezig.. En je moet een soldeerguru zijn, haha!
Suc6, lijkt me wel een vet idee!
edit: Ik zou et zeker niet oproberen met een athlon 64, 939 pinnen! Ha ha, suc6! En je moet er voor zorgen dat je het goeie draadje in het goeie gaatje doet!
edit: Ik zou et zeker niet oproberen met een athlon 64, 939 pinnen! Ha ha, suc6! En je moet er voor zorgen dat je het goeie draadje in het goeie gaatje doet!
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 18:14 ]
Hier een foto van mijn cpu met waterblok zonder bodem
de vloeistof loopt direct over de proc
de vloeistof loopt direct over de proc
Fluor Inert....amour021 schreef op 13 augustus 2004 @ 01:28:
[...]
Of je hele kast waterdicht maken en vullen met die speciale niet geleidende koelvloeistof van 3M... ik weet alleen niet meer hoe die heette. Het zou alleszins wel een leuk effect geven met een casewindow, en dan wat plastic visjes erin en een luchtpompje voor wat bubbeltjes.... en een CCFL![]()
* Vaughn droomt verder
There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.
Over je CPU verlengen met draadjes: forget it, aint gonna happen.
Over zooi onderdompelen (DOC-onderwerp): [search=fluorinert].
Over zooi onderdompelen (DOC-onderwerp): [search=fluorinert].
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()