Toon posts:

[Malware?] Wat is loljob32.exe ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mede-tweakers,

ik stuit de laatste 2 dagen bij het afsluiten op de melding dat loljob32.exe niet wil afsluiten. Nou vind dat ik zowiezo een rare naam, maar nu kan ik ook helemaal niks vinden op internet of de nieuwsgroepen.

Weet iemand hier er wat van?

tnx

p.s.
heb gekeken in het register van winXP
en vond een melding van loljob in:
HKEY_USERS\S-1-5-21-1060284298-688789844-1957994488-1003\Software\Microsoft\Search Assistant\ACMru\5603

valuename: 000 value data: loljob

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

spybot al gedraaid?

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Heb je er al eens spybot of een ander spyware removal tooltje overheen gehaald. De filenaam doet mij dat namelijk vermoeden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Ik ga nu lekker naar bed, maar probeer eens een antispywhere prog als spysweeper of adaware te draaien. Het is idd nogal vreemde naam voor een nuttig bestand. Draai een een hijack this. Dit programma detecteerd zooi als de beste. De log moet je zelf interpreteren want als je hem hier zomaar even post wordt dat niet in dank afgenomen ;) Eerst zelf interpreteren, dan pas vragen (jah mensen ik leer bij _/-\o_ ). Probeer eens in windows te zoeken naar dit bestand en kijk of het onderdeel is van een bestand dat je herkent?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 00:29:
Eerst zelf interpreteren, dan pas vragen (jah mensen ik leer bij _/-\o_ )
:D
Maar inderdaad, check de FAQ en andere stickies van Beveiliging & Virussen even voor meer tips hierover, dan verplaats ik het ondertussen die kant op. Serieus lijkt het me iig. niet. Haal het eventueel ook door online virusscanner :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Even de topictitel wat aangepast. :)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
ik hoop voor je dat het niet de search assistent is waar ik last van heb (Kan (o.a.) CoolWebSearch nog worden verwijderd?).

Ik heb even gegoogled op remove search assistent en dit ziet er veelbeloven uit:
http://www.snapfiles.com/get/hsremove.html

Heb het zelf nog niet geprobeert, omdat de pc ergens anders staat. Maar suc6 ermee iig ;)

Hallo met Tim

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties:

Ik heb ad aware en spy bot allebei al gedraaid (ja, met de laatste updates ja), bij beide was het geen succes.
Het is ook zo raar dat er gewoon niks over te vinden is (op internet of op de eigen comp).

Alleen in het register een stukje wat ik al gepost heb,
ik heb nu ook avast & norton gedraaid met de laatste updates en het is allemaal niks. Het is dus niet echt dat ik zomaar even wat vraag....

Over de interpretatie heb ik eigenlijk niet veel te zeggen, behalve dat het makkelijk te zeggen is ;-)
Alleen het plaatsen van de topic had wat netter gekund, true..

ik ga maar gewoon snapfiles en een online virusscanner proberen, jullie horen de uitkomst wel

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 11:52 ]

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 00:21:

HKEY_USERS\S-1-5-21-1060284298-688789844-1957994488-1003\Software\Microsoft\Search Assistant\ACMru\5603

valuename: 000 value data: loljob
die kan je wel vinden als je daar op googled. Zie ook mijn post hierboven :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pkunk op 13-08-2004 12:12 ]

Hallo met Tim

Pagina: 1