Ik heb winxp op deze pc staan en ik wil hem formatteren, lukt het gewoon als ik de winxp cd erin doe? wat gebeurt er dan trouwns met de partitities? heb er 3. en als ie klaar is gwoon winxp cd erin en weer installeren???
Je kunt je pc opstarten met de XP cd en kiezen voor "booten van cd" door een knop in te drukken zoals gevraagd. Je krijgt dan ook de optie om de partitie te kiezen waarop je windows wilt en deze wel of niet te formatteren. (wel dus) Je andere partities zullen met rust worden gelaten.
Mocht er bij het booten niet worden gevraagd naar booten van cd, stel dan in de bios in dat er van cd word geboot voor de hdd.
Mocht er bij het booten niet worden gevraagd naar booten van cd, stel dan in de bios in dat er van cd word geboot voor de hdd.
[ Voor 21% gewijzigd door Westerterp op 13-08-2004 00:05 ]
Ik zou zeggen stop de XP CD er eens in en start er eens van op. Je krijgt vanzelf een melding een toets in te drukken om vanaf de CD op te starten. Vervolgens zal de installatie van XP starten. Na hetr accepteren van de lincentie et. krijgt je vanzelf een scherm te zien waarin je de patities ziet die op de schijf staan. Met deze tool kun je een partitie verwijderen en weer aanmaken vervlolgens kun selecteer je de C:\ partitie om XP opnieuw te installeren. Gewoon GOED lezen dan gaat het vanzelf.
Misschien is het makkelijk om zeer belangrijke data eerst op een andere media te zetten !
Misschien is het makkelijk om zeer belangrijke data eerst op een andere media te zetten !
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Tsja het kan op verschillende manieren... Start vanaf XP-cd en laat setup je boot-partitie opnieuw formatteren (dat kan zelfs quick). Je kan ook de partitie verwijderen, en dan formatteren, maar dat geeft extra werk.
maar als mijn andere partitities met rust worden gelaten kan ik dan niet alle belangrijke dingen bv op D: zetten en dan C: (windows partitie) formatteren??
Ja, dat kan.Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 00:07:
maar als mijn andere partitities met rust worden gelaten kan ik dan niet alle belangrijke dingen bv op D: zetten en dan C: (windows partitie) formatteren??
nathancolin,
Hoe je een PC moet formatteren is iets wat we eigenlijk als basis kennis beschouwen op GoT
Nou kan het natuurlijk zo zijn dat jij het niet kan vinden, geen probleem op zich - maar ik zie in jouw topicstart helemaal niet wat je al geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen.
En dat is nou juist iets wat we wel eisen - vertel altijd wat je al geprobeerd en gedaan hebt om je probleem op te lossen.
Dit topic gaat dan ook dicht omdat het niet aan deze bovenstaande eis voldoet
Hoe je een PC moet formatteren is iets wat we eigenlijk als basis kennis beschouwen op GoT
Nou kan het natuurlijk zo zijn dat jij het niet kan vinden, geen probleem op zich - maar ik zie in jouw topicstart helemaal niet wat je al geprobeerd hebt om tot een oplossing te komen.
En dat is nou juist iets wat we wel eisen - vertel altijd wat je al geprobeerd en gedaan hebt om je probleem op te lossen.
Dit topic gaat dan ook dicht omdat het niet aan deze bovenstaande eis voldoet
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()