Toon posts:

Ati probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

na het steken van een nieuwe gfx heb ik op 3 dagen 4x dit screen aangetroffen

Afbeeldingslocatie: http://www.gameclan.be/~Thundie/ati.JPG

twee keer tijdens het surfen, andere keren tijdens doom. 2de keer heb ik fouten rapport enzo niet kunnen versturen omdat pc vast zat en power knop 5 seconden heb moeten inhouden.

Heb de 4.7 drivers installed.

Komt dit nu omdat ik vroeger een g-f 4 had en de drivers er nog niet helemaal af zijn, en dus dat ik moet format c: moet doen , of omdat voeding te licht is (hoop van niet) ? Deze is 250 Watt. Maar aangezien een kennis van mij dit ook had, en meer voeding dan mij had, twijfel ik.

Hoe moet ik dit oplossen?

Specs van pc zijn: P4 2.66 / 768 DDR / Radeon 9800 PRO

voltages:Afbeeldingslocatie: http://www.gameclan.be/~Thundie/voltages.bmp

Alvast bedankt

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik denk dat je voeding te klein is ja welk merk is het eigenlijk.
Dat is ook tezien aan je 12 volt lijn die zakt behoorlijk in.
Heb je ook al je oude nvidia drivers helemaal geprobeerd te verwijderen.
(hier had je een progje voor maar weer niet zo snel meer welke)

Heb je ook al de oudere ati drivers geprobeerd 4.6 ofzo.
(ben niet zo thuis in de ati drivers)

No signature found

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

voeding kan wat ..zwakjes zijn...de ati 9800 Pro zuipt behoorlijk wat van de 12v lijn. Maar .. ik raad aan VPU recover in de driver instellingen uit te schakelen, het maakte bij mij het alleen maar onstabieler ( zoals alle andere anti-crash tools die bestaan.. ze werken gewoon NIET )

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
250W medion, ge kent het wel, beruchte aldi pc's :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
probeer es voor de grap om dat hele VPU recover uit te zetten (staat wel ergens op een tabblad bij display properties).

Toen ik nog een ATI kaart had kreeg ik ook soms tijdens een spel dat VPU recover gedoe. PC liep verder niet vast en met alt-tab kon ik gewoon weer verder spelen.

[ Voor 41% gewijzigd door Palomar op 15-08-2004 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 15 augustus 2004 @ 21:31:
probeer es voor de grap om dat hele VPU recover uit te zetten (staat wel ergens op een tabblad bij display properties).

Toen ik nog een ATI kaart had kreeg ik ook soms tijdens een spel dat VPU recover gedoe. PC liep verder niet vast en met alt-tab kon ik gewoon weer verder spelen.
gedaan, pc loopt dan gewoon vast

Verwijderd

Ik denk eerder dat die voeding het niet trekt.
250W medion voeding lijkt me nou niet echt goeie kwaliteit. Probeer anders een andere voeding van een beter merk zoals antec/zalman/enermax etc.

Verwijderd

ik krijg VPU recover melding als ik me videokaart te hoog overclock, als ik dan VPU recover uit zet is het een harde crash, misschien een warmte probleem?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:21

Haan

dotnetter

Ik denk dat een 250 W voeding gewoon niet voldoende is, zelfs al is het een goeie..
In de FAQ had je trouwens dit kunnen vinden: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) daar staat hoe je je oude Nvidia drivers kan verwijderen.

@Elzared: bij mij werkte het wel toen ik op een ATI kaart overstapte, maar ik heb toch maar een verse Windows geïnstalleerd daarna, gewoon voor de zekerheid.

[ Voor 24% gewijzigd door Haan op 16-08-2004 14:42 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Als het al gezegd is dan sorry. Maar ik ben ook wel is van Nvidia naar ATI gegaan en het was een ramp! Ik heb toen de pc opnieuw geinstalleerd en alles werkte perfect. Ik zou dat zeker proberen. Als dit niet werkt dan ligt het aan de voeding die wel wat aan de mindere kant is denk ik.

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 08:01
IK denk dat je het beste een 350 of 400 watt voeding kan halen. Ik heb hier zelf een Radeon 9800Pro op een Aopen 350watt voeding hangen. Voeding is niet duur, en goeie kwaliteit
Pagina: 1