Toon posts:

Percentage van 'alle mensen ooit' dat nu leeft...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iets om over na te denken; wat denken jullie erover?

Ik las namelijk laatst dit;
There are a variety of myths on the Internet and circulated by word of mouth claiming that some extremely high percentage -- 25 to 50 to even 75 percent -- of all human beings who have ever been alive are alive right now. None of these are correct.

Although it is impossible to accurately measure how many people have been alive, the Population Reference Bureau estimates that from 50,000 BCE (when homo sapiens first appears) through 1995, it is likely that more than 100 billion human beings have been born. Current world population makes up about 6 percent of all human beings who have ever been alive(Population Reference Bureau 1995).

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Euuh, zou kunnen, maar wat wil je nu weten ?
[edit]
Ik denk dat die 6 procent wel in de buurt zou kunnen komen.

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 17:14
Ja ik denk dat een paar procent idd wel logisch is?

Hoe kan er iemand in godsnaam bij 25,50,75 % komen?!

Ik denk dat het zelfs nog minder is dan 6% want de mensheid bestaat langer dat waar zij van uitgaan.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, een vraag ontbreekt inderdaad; het ging er mij alleen om dat ik er nog nooit echt over na had gedacht en ik was benieuwd of jullie schattingen voor je deze informatie verkreeg ook in die buurt lagen.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik dacht dat het meer was dan 6%, iets in de richting van 20 of 30 of zo. Ik heb daar verder geen bronnen over, maar bedenk wel dat de bevolkingsgroei de laatste eeuw exponentieel en exceptioneel groot was.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik meende dat vorige maand een topic met gelijke strekking was gesloten :?

Ik meende toen al te merken dat er naar schatting rond de 20 miljard mensen tot nu toe hebben geleefd. Er leven nog steeds 6 miljard, dus dat percentage zal wel rond de 30% zitten.

Een mens kan makkelijk 60 worden, zodoende. En in je jaren voor christus waren er niet zoveel mensen.

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
vanaf wanneer noem je iets een mens? vanaf het punt dat ie rechtop gaat lopen, of vanaf het punt dat ie vuur gaat maken, het wiel uitvinden of schrijven?
als je wil weten hoeveel mensen er in totaal geweest zijn, dan zal je eerst dit moeten vaststellen.

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 12:06

faraway

Dank U...

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit percentage inderdaad op zo'n 30% ligt. Maar het zal wel sterk afhankelijk zijn van de criteria die worden gesteld.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De normale criteria lijken mij niet verkeerd. Dat voormalige aapje dat uit de bomen was geklommen en sindsdien over de vlakten ging slingeren (al dan niet met drank op :)).
Ik denk dat de wetenschap dat rond de 4 miljoen jaar geleden heeft vastgelegd.

Maar toen waren er bizar weinig mensen, dus dat telt vrijwel niet mee, laten het er 15 miljoen zijn over 1 miljoen jaar tijd.....

Verwijderd

VOOR DE MS-EXEL FREAKS!
Y= 6 miljard ->tja 6 miljard nu...
lengte Y-as= 7 miljard
breedte X-as tijdspan +-20.000 jaar

Oppervlakte van de grafiek= 100 miljard...

neem enkele getallen tussen nu en het begin der mensheid... (zie enkele tabellen elders op het net)

En wat zien we??

Een J-curve... ook wel bekend bij biologen wanneer een populatie geen natuurlijke vijanden meer heeft...

Goh.. zouden wij als mensheid dan binnenkort ook niet last krijgen van een globale plaag? Net zoals bij de konijntjes in Australië??

Aids helpt al aardig mee, samen met die gekke koeienziekte, en de varkenspest zullen deze volgens mij een steeds grotere invloed gaan spelen in onze maatschappij...

De J-curve neemt dramatisch af en begint weer opnieuw... net zolang totdat de uitwijking van de curve steeds kleiner wordt en er een redelijk evenwicht wordt berijkt van pakweg 1 miljard mensen voor deze aardkloot.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit verhaal herken ik. Dat schreef meneer malthus 200 jaar terug ook al. Tot nu toe geheel geen donder van gemerkt.
De natuur hoeft helemaal niet in te grijpen, de mens heeft aan zichzelf (lees, oorlog) al genoeg.

Verwijderd

6% lijkt me een goede schatting.. 50.000 jaar geleden waren er maar een paar miljoen mensen.. en zolang de wereldbevolking zo snel groeit zal het percentagge denk ik nog wel stijgen ook.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat hoge percentage van 25 of 50% wordt veroorzaakt doordat we exponentieel aan het groeien zijn. Dat kan heel vreemde effecten hebben. Je kan dan in bv 20 jaar tijd de bevolking verdubbelen. Maar dan zijn de eerdere nog niet allemaal dood. Dus die tellen dan ook nog mee in 'de huidige' telling. Stel je maar eens een reeks voor van: 2-4-8-16-32-64
Op het moment dat 64 aan de beurt is, heb je ervoor 2+4+8+16+32 = 62 mensen gehad. Dus in totaal 126. Daar zijn die 64 aardig de helft van hoor. Natuurlijk groeien we niet zo snel, maar bij het getallen voorbeeld ging ik er ook van uit dat de 'vorige generatie' ook direkt weg was. Als er van de vorige generaties ook nog in leven zijn kom je aan een heel hoog percentage.

Het is niet eens zozeer van belang wat je definitie van mens is. Want de hele vroegen vallen juist in de kleinste aantallen. Die hebben geen invloed op het geheel. Neem bv maar in het getallenvoorbeeld aan dat de eerste groep niet menselijk was, Nu ja dan mis je er twee op de 126. Dat maakt weinig uit

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1