Problemen met overklocken...

Pagina: 1
Acties:

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
Hey,

Ik ben vandaag eens begonnen met het OC'en van mijn videokaart (Medion Ti4200 128Mb 8x).
Allé jah, echt overclocken kan ik het niet noemen, deze kaart heeft nooit op standaard speed gelopen :( , hij liep op 225/444 waar hij normaal 250/500 zou moeten lopen...

op het moment ben ik gekomen tot 250/470, zonder dat er artifact bij komen kijken (getest met 3dmark 2001 SE build 330). maar nu blijk dat ik bij de laatste test dit krijg:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xwen/Image4.jpg
klikbaar!

Dit is mijn eerste keer eer dat ik mij bezig hou met OC'en(kan je mss zien aan mijn bovenstaande uitleg :+ ) en ik weet echt niet wat dit betekend? is dit normaal?

:/

Thx
edit:
Ik ben nog vergeten te vermelden dat ik eerst nog heb gekeken wel geheugen mijn kaartje had, en dat was samsung 4ns geheugen, dus dat zou 250*2 moeten aankunnen...

Ik heb nu ook weer even gegamed en ik ben geen artifacts tegengekomen, ben ik dan een beetje veilig?

[ Voor 18% gewijzigd door Wouter06 op 12-08-2004 23:28 ]

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

3d mark begint vaak eerder problemen te gaven als je games, en die witte puntjes duiden op een te hoge oc van je core, of van een te warme core, dus probeer alternatieve koeling te regelen, of clock terug

uitgetrokken/misplaatste lijnen en blokken geven een te ver ge'ocde ramgeheugen aan

http://specs.tweak.to/16495

• Wouter06
de koeling is idd geen vette op deze kaart, er is geen enkele ram koeling, en de core koeling kan je zo goed als zien als de fan alleen :/

Dan zal ik maar eerst gaan kijken voor ramsinks en een een nieuwe core koeler ;)

maar ik krijg alleen in deze test zoiets te zien, al de andere tests zijn in orde :/

Verwijderd

Xwen schreef op 13 augustus 2004 @ 00:12:
de koeling is idd geen vette op deze kaart, er is geen enkele ram koeling, en de core koeling kan je zo goed als zien als de fan alleen :/

Dan zal ik maar eerst gaan kijken voor ramsinks en een een nieuwe core koeler ;)

maar ik krijg alleen in deze test zoiets te zien, al de andere tests zijn in orde :/
Dit ligt niet aan de core maar aan de memory van de kaart. Als de core te hoog geklock is loopt je computer vast of start opnieuw op ofzo. Als je de memory te hoog hebt geklockt dan verschijnen er gekleurde vlakken of puntjes

• Wouter06
aan het geheugen ben ik op het moment aan het werken (cpu blok in stukjes aant snijden), eens kijken of het dan beter gaat gaan ...

voor de core zal ik nog iets anders moeten vinden...

• Wouter06
nu heb ik zojuist nog eens gebenced, op de standaard clocks (225/450) en nu heb ik weer hetzelfde beeld bij de laatste test (point sprites) :s

• Wouter06
euhm,

http://hardware.mcse.ms/archive55-2004-7-44732.html

mijn eigen fout |:(

sorry dat ik dit topic geopend heb :/

maar bedankt voor de replies!
Pagina: 1