Toon posts:

NEC ND2510A wordt niet herkend in Nero/Alcohol

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag deze NEC DVD brander, ND2510A, gekocht en heb gelijk al een probleem. Nero herkent de DVD speler/brander niet. Ik gebruik de laatste versie (6.3.1.17).

Ook alcohol 120% geeft hetzelfde probleem.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

P.S. Waarom wordt de brander in WinXP herkent als DV-5700A?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hmmz op google staat er dat dat een normale dvd rom drive is. Dat zou ook de reden kunnen zjin waarom Nero en alcohol 120% hem niet herkent.

http://support.jp.dell.com/docs/storage/nec12x/en/

Wat stond er op de sticker die op de brander/dvd-rom drive is geplakt?

[ Voor 5% gewijzigd door RAJH op 12-08-2004 23:02 ]

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:23
heb je de brander wel goed aangesloten (master, slave?)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:23
Ro schreef op 12 augustus 2004 @ 23:02:
Hmmz op google staat er dat dat een normale dvd rom drive is. Dat zou ook de reden kunnen zjin waarom Nero en alcohol 120% hem niet herkent.

http://support.jp.dell.com/docs/storage/nec12x/en/

Wat stond er op de sticker die op de brander/dvd-rom drive is geplakt?
Zou idd ook nog kunnen

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 12:37
Ja zit hij toevallig bij een andere drive op een kabel, dat geeft vaak leuke dingen, bijvoorbeeld dus dat windows/bios denkt dat het een hele andere drive is.

anders effe alleen op een kabel doen, kijken wat er dan gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het al. Ze hebben mij de verkeerde hardware meegegeven :( :(
Ik heb een DVD lezer gekregen ipv een brander. Stelletje......................!!!!

Inderdaad op de sticker van de DVD staat 5700.
Maar op de kassabon staat 2510A, en die is ingescand geweest met streepjes code. Ik zal er morgens eens langsgaan.............

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 23:06 ]

Verwijderd

Heeft toch niets met master/slave te maken ?? Hier heb op de secundaire ide
als master een samsung cdrw/dvd en op de slave mijn nec dvdrw.

• sorted.bits
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:04:
Ik zie het al. Ze hebben mij de verkeerde hardware meegegeven :( :(
Ik heb een DVD lezer gekregen ipv een brander. Stelletje......................!!!!

Inderdaad op de sticker van de DVD staat 5700.
Maar op de kassabon staat 2510A, en die is ingescand geweest met streepjes code. Ik zal er morgens eens langsgaan.............
Das niet zo slim inderdaad. Daarom kijk ik altijd effe in de doos voordat ik wegloop :)

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Even voor het nageslacht (en voor een ieder die daar nog niet aan toe is maar wel misschien dit topic doorneust)...

Ik mag toch aannemen dat het antwoord van Ro de enige juiste was en dat de rest tot de categorie "broodje aap" hoort? Ik heb nog nooit gehoord dat het omwisselen van master/slave voor een brander tot gevolg heeft gehad dat Windows of de bios de drive zou identificeren als een ander apparaat...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
2 drives als slave/master kan voor hele rare acties zorgen, zoals een systeem die niet meer wil booten, tot het verkeerd aangeven van de hardware in de BIOS en Windows.

• sorted.bits
Ro schreef op 12 augustus 2004 @ 23:12:
2 drives als slave/master kan voor hele rare acties zorgen, zoals een systeem die niet meer wil booten, tot het verkeerd aangeven van de hardware in de BIOS en Windows.
Inderdaad, Sukkel, probeer het voor de gein maar eens uit. Heb wel eens 2 Maxtor 80GB's aangesloten als master op dezelfde kabel, waarna mijn bios dacht dat ik 20MB HD had. :S

Verwijderd

Topicstarter
sorted.bits schreef op 12 augustus 2004 @ 23:07:
[...]

Das niet zo slim inderdaad. Daarom kijk ik altijd effe in de doos voordat ik wegloop :)
Zal ik morgen zeker doen! ;)

Verwijderd

khad hetzelfde probleem met deze brander. Ik heb toen Service Pack2 geinstlleerd en nu doet ie het prima!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:17:
khad hetzelfde probleem met deze brander. Ik heb toen Service Pack2 geinstlleerd en nu doet ie het prima!
Als de topicstarter echt een 5700 heeft gekregen, hetgeen blijkt uit de sticker die nota bene op de drive zelf geplakt is, dan zal SP2 installeren weinig uithalen voor hem. ;)

• The_Sukkel
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

sorted.bits schreef op 12 augustus 2004 @ 23:14:
[...]
Inderdaad, Sukkel, probeer het voor de gein maar eens uit. Heb wel eens 2 Maxtor 80GB's aangesloten als master op dezelfde kabel, waarna mijn bios dacht dat ik 20MB HD had. :S
Foutmeldingen omdat je 2x een master probeert aan te sluiten kan ik me goed voorstellen ja... dan mag je blij zijn als de bios sowieso nog iets wil herkennen... maar een DVD-brander (type A) plots heel netjes wordt herkend als een DVD-lezer (type B ) ...daar heb ik echt nog nooit van gehoord...

Maar ja...voor alles is er een eerste keer ...zegt men wel eens...

[ Voor 14% gewijzigd door The_Sukkel op 13-08-2004 02:16 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
Ben net terug van Paradigit Breda.

3x raden wat er gebeurd is. Ik word daar beschuldigd van het feit dat ik de DVD spelers zou hebben verwisseld. Wat een lef! :(

Net even een klacht gedeponeerd bij het hoofdkantoor in Eindhoven.
Wordt vervolgd..................

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:09

Nitai

Live the life you love.

Dat is echt een beetje vreemd, ze kunnen toch hun voorraad controleren? Ik heb dat ook eens gehad, ze controleerde hun voorraad, en ze hadden inderdaad een Nec teveel.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Laat ze dit topic zien, dan zien ze dat je er al langer mee bezig bent

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.

De DVD speler lag thuis bij een vriend van me. :X

Die was de dag ervoor langs geweest met een, wat later bleek, een oude NEC 5700 DVD lezer. Die mocht ik van hem lenen tot dat ik de brander had gekocht.
Toen ik de brander had gekocht, nam hij zijn lezer weer mee naar huis, tenminste dat dachten wij. Later bleek dat hij per ongeluk de NEC 2510 had meegenomen en bij hem thuis bij zijn oude spullen had gestald.

Toen ik merkte dat de DVD die ik had ingebouwd geen schrijver was ben ik naar Paradigit gegaan om een brander te halen. Maar daar wilde zij niets van weten. Na een klacht te hebben gemeld bij Paradigit HQ en vele telefoontjes later, was Paradigit bereid mij alsnog een brander te geven. Ik moet zeggen dat ik dat TOP vind van Paradigit. UItstekende service.

Een paar minuten nadat ze mij hadden gebeld, belde die vriend van me op met de mededeling dat de brander bij hem lag. |:(

SH*T, K*T :'( :'( Ik heb al die tijd aan de tel. gehangen en een brander geeisd terwijl Paradigit mij de juiste had gegeven. Ik schaamde mij kapot.

Ik heb ze direct opgebeld en excuses aangeboden en verteld dat de brander al die tijd in mijn bezit was, ok bijna dan........... :)

De volgende keer moet ik toch eerst beter alles nagaan voordat ik andere beschuldig <schaam>

• jos707
  • Laatst online: 12-03 14:38
Respect dat je ze daarna nog durfde bellen.
Pagina: 1