geluid tv via scart op home cinema?

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 15:26
Hi all,

Misschien ga ik mijn vraag al meteen zelf antwoord geven :) maar misschien hebben jullie nog meer wijsheden :-)

Ik heb net de Pioneer DCS-222 home cinema set gekocht. Nu zit daar uiteraard een scart op maar ook de mogelijkheid tot tulp audio in.

Buiten het geluid van mijn dvd's die ik afspeel wil ik ook graag het geluid vanuit mijn tv naar mijn home cinema. Nu weet ik dus niet of dit gewoon via de scart kan lopen of dat dit echt via tulps moet. Nu zou je zeggen probeer eventjes..ook heel makkelijk mits ik niet met het volgende probleem zit dat ik mijn lcd tv en kabels wil invrezen in de muur. Ook zit alles nog in de doos aangezien ik ga verhuizen MAAR moet ook natuurlijk voordat het gat dichtgaat weten of alles werkt en het liefst zonder alles weer los te halen uit de dozen :-)

Nu is eigenlijk mijn vraag of het logisch is dat er ook signaal (in dit geval audio uit) wordt doorgestuurd door de scart vanuit de tv of is het alleen 1 kant op dus van de home cinema naar de tv? Ik ga ervanuit dat er een goede scart wordt gebruikt met alle aders aangesloten.

IEmand een idee of ik me hier druk om moet maken of dat een gewone scart kabel genoeg zal zijn en dat het standaard is dat je het geluid van je tv over je boxen krijgt.

Heel verhaal voor misschien wel simpele vraag..hoor ut graag

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 07:10
Je hebt 2 soorten SCART blokken, namelijk IN- en OUT-put blokken, als je geluid van je TV naar je versterker wilt, moet je een OUTPUT blok kopen, daar plug je 2 kabeltjes in met tulp aansluiting en die druk je weer in je versterker.

En nee, bij SCART worden niet alle aders gebruikt.

• xon
Hmmm ja die blokjes ken ik wel maar dat vind ik zo'n peppie en kokkie oplossing. als er namelijk WEL van alle aders gebruikt wordt gemaakt zou het moeten werken. Ik zie nu dat mijn ontvanger (in het boekje) op de scart op pin 2 en pin 6 audi IN ontvangt....zou dat dan niet....

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-02 07:10
tja, mijn versterker (lees: niet-cinema set) heeft extreem veel ingangen, waarbij ook 2 scart aansluitingen. Je moet effe in je handleiding kijken of hij ook daar het geluid uit kan halen.

Moet er vast in staan.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14
op je lcd tv zitten ook heus wel tulp uitgangen hoor, dus gewoon zo aansluiten

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:11
Ik heb ook zo'n Pioneer DCS-222 set en kan het geluid van de TV gewoon over de set laten afspelen. Ik heb alleen een SCART kabel tussen de Pioneer set en de Philips breedbeeld TV.

Het kan dus wel. Ik weet alleen niet 100% zeker of er bij TV's ook nog verschil in zit. Maar ik denk dat alle TV's gewoon geluid over SCART kunnen sturen.

Met de Pioneer set kun je het geluid op allerlei manieren instellen. Gewoon stereo geluid, Dolby Prologic (II), 5ch-stereo, etc.

• xon
KIJK dat zijn de berichten..

Ok..na ja ik denk dat ik toch maar het zekere voor het onzekere neem en de boel ga testen..ik probeer het in iedergeval eerst met een hoogwaardige scart ..scheelt weer een tulp kabeltje :-)
Pagina: 1