Toon posts:

dvd verdwenen in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

een aantal dagen geleden heb ik een ccl-licht in mijn pc kast geïnstalleerd en sinds dien registreerd mijn bios mij dvd station niet meer. ik heb al geprobeerd met de kabels na te kijken, van molex te veranderen, cmos te resetten, jumper van master naar slave te verplaatsten. maar geen enkel van deze heeft geholpen. heeft er iemand tips of een oplossing voor mijn probleem?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Doet je DVD speler het in een andere pc wel?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
Welk moederbord heb je, welke bios, welke brander. Hoe heb je die ccl aan je voeding gekoppeld?
Iets meer info dus aub..

Pvouput live

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 16:51
en als je je ccfl er weer tussenuit haalt?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 09:35

Haan

dotnetter

En als je die ccfl niet aansluit, wat dan? (ik neem trouwens maar aan dat je dvd-speler het nu niet doet, anders maakt het natuurlijk geen r**t uit of he bios hem nou wel of niet detecteert ;))

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
mijn moederbord is asus a7n8x deluxe mijn dvd is een aopen 16x en dvd werkt nog hij opend en sluit dus werkt hij toch volgens mij

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 21:10
Al eens aangesloten op een ander ide aansluiting op het mobo? en idd wat Timmert zegt: probeer hem eens uit in een andere machine..
Dat ie open en dicht gaat wil nog niets zeggen; mijn oude 3610 philips brander gaat ook open en dicht, maar werken doet ie echt niet meer..

Pvouput live

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 09:35

Haan

dotnetter

Waarom meteen moeilijk doen? Douw er een dvd in en kijk wat er gebeurt 8)7 Als ie het doet, lekker laten zo.

If it ain't broken, don't fix it!

Kater? Eerst water, de rest komt later

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:08:
mijn moederbord is asus a7n8x deluxe mijn dvd is een aopen 16x en dvd werkt nog hij opend en sluit dus werkt hij toch volgens mij
Dat hij opent en sluit betekent dat de 12V mechanische gedeelte werkt, maar zegt exact niets over de 5V electronische gedeelte.

Wat je hier echter beschrijft lijkt verdacht op gewoon een losse IDE kabel...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de ide kabel al los getrokken en opnieuw ering gestoken. vandaag ga ik bij een kameraad of het dvd station nog op zijn pc werkt en anders zal het een bezoekje aan da computerwinkel worden denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb mijn dvd in een ander systeem getest en ging wel. ik heb mijn dvd speler met dezelfde kabel als mijn hdd gelinkd en werkt weer. bedankt voor jullie posts.
Pagina: 1