Profile probleem met gebruiker in Active Directory

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Hoi allemaal,
Ik ben thuis aan het spelen met Active Directory. Ik heb twee gebruikers aangemaakt en daar ook een profile aangehangen door het profiel van een Terminal Server gebruiker te kopieren (via profile settings) naar deze gebruikers.
Nu had ik vandaag een nieuwe computer geinstalleerd waarvan het lokale profiel redelijk goed opgebouwd was, dus ik denk: kom laat ik dat profiel over het profiel van mijn Active Directory gebruiker zetten. Ik heb als een andere lokale gebruiker met admin rechten ingelogt (anders kan je het profile niet kopieren via profile settings) en vervolgens het profile van de lokale gebruiker naar de active directory gebruiker gekopieerd. Vervolgens uitgelgt en ingelogt als de domainuser.
Er zitten duidelijk onderdelen van de lokale gebruiker nu op het profile van de domainuser, maar er is één vervelend probleem: Ik kan niets wijzigen. Ik kan de taskbar niet unlocken. Ik kan geen achtergrond kiezen etc etc.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Hoe maak je normaal eigenlijk een domain user aan (waar haal je de profieldata vandaan)?

• martdj
Even een reactie op mijn eigen post. Het probleem lijkt te maken te hebben met Windows XP SP2, want op SP1 werkte alles wel gewoon. Het probleem ligt erin dat users die "Power User" zijn feitelijk niets mogen. Je kunt geen achtergrond kiezen (die komt hard op "geen achtergrond" te staan). Je kunt je Quick Launch bar niet tevoorschijn halen en meer van dat soort dingen. Als ik mijn Domain ID aan de administrators groep van de computer toevoeg werkt alles weer zoals normaal, maar dat wilde ik natuurlijk juist voorkomen. Iemand enig idee?
Hebben meer mensen problemen ondervonden van SP2 met beperkte rechten voor Power Users

• martdj
Probleem opgelost. Ik was vergeten bij het kopieren van het profile om aan te geven dat de domain user was toegestaan het te gebruiken. Hij had dus te weinig rechten op zijn eigen profile.

Bedankt voor jullie hulp :+

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer graag de edit knop gebruiken, en even nadenken voor je post ;)

Deze post heeft weinig met PNS te maken , en zoals je aan je eigen gegeven oplossing ziet, met een beetje langer testen ook zo opgelost ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.