Toon posts:

[foto] hoe samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een foto, en nou wil ik hier graag een effect op maken, namelijk "negative", jullie alle vast wel bekend. Probeem is echter als volgt, ik wil het niet over de hele foto even sterk, ik wil dat de foto onderaan volledig negatief is, en bovenaan normaal, en daartussen dus een overgang.

Nou ben ik zelf geen ster in dit soort dingen,en het lukt me dan ook niet dit in een keerte doen, makkelijker leek het me om een negatief te maken en dit samen te voegen met het origineel en zo het gewenste effect te bereiken, ik heb hier nog geen geschikt programma voor kunnen vinden helaas. (gezocht in search en google)

Ik hoop dat iemand hier me kan vertellen hoe ik dit misschien beter kan doen dan met dit idee, of een suggestie voor een progje dat hier geschikt voor is, en tevens door een leek te gebruiken. Bij vooraat dank.

Verwijderd

photoshop -> adjustment layer negative -> mask toevoegen -> gradient van wit naar zwart in de mask channel plempen -> klaar is dejopie :D

Maar ik denk dat dit wel met elk progsel kan (psp, gimp, whatever) een layer met het ene en een layer met het andere en dan met een mask ofzo over laten vloeien

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 22:45:
photoshop -> adjustment layer negative -> mask toevoegen -> gradient van wit naar zwart in de mask channel plempen -> klaar is dejopie :D

Maar ik denk dat dit wel met elk progsel kan (psp, gimp, whatever) een layer met het ene en een layer met het andere en dan met een mask ofzo over laten vloeien
Dank je voor je snelle reactie, nu photoshop opduiken en proberen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

even naar de concurrent, heel mooi en simpel uitgelegt (danwel met blokjes, maak maar er gewoon die negatief van) hoe zoiets moet :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik weet niet precies wat mophor bedoeld, maar dit werkt ook:

1) Nieuwe laag toevoegen
2) Met de gradient tool een zwart->wit overgang maken
3) Als laag-blending voor "difference" kiezen.