Toon posts:

Wisselen van videokaart in 1 computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
yo, ik werk met 3d apps maar ik vind het ook leuk af en toe een spel te spelen
is het tegenwoordig mogelijk om tussen 2 videokaarten te switchen doormiddel van pci express of kan je ze alleen samen laten werken?

ik wil dan bijvoorbeeld een Nvidia quatro en een Nvidia 6600

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 21:58:
yo, ik werk met 3d apps maar ik vind het ook leuk af en toe een spel te spelen
is het tegenwoordig mogelijk om tussen 2 videokaarten te switchen doormiddel van pci express of kan je ze alleen samen laten werken?

ik wil dan bijvoorbeeld een Nvidia quatro en een Nvidia 6600
Windows vindt het niet erg leuk als je loopt te switchen met video kaarten >:)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Denk niet dat dat mogelijk is.
Je bedoeld 2x PCI Express of 1x PCI Express en 1x AGP?
Maar zoals ik al zei dus lukt dat denk ik niet omdat je dan een van de twee zou moeten in of uit schakelen in de Bios.
Gewoon tijdens Windows (of een andere OS) lijkt me dat niet te lukken.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

je kan je ene ap toch vanaf de ene vidkaart laten draaien, en de andere app vanaf de andere

bijv bij de meeste ea games dingen zit een video.exe o.i.d. waarin je je videokaart moet aangeven

http://specs.tweak.to/16495

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Je kunt natuurlijk een pci-express mobo nemen met 2x 16x PCI-Express poorten en er 2 videokaarten inhangen...

Maar waarom niet 1 kaart. Een quadro is bijvoorbeeld ook alleen maar een aangepaste Geforce... Welke programma's gebruik je welke niet goed zouden werken met bijvoorbeeld een Ati X800 of Geforce 6800 :?

Raku

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Moet je wel een moederbord hebben met 2 pci-x x16 sloten. Meesten zullen wel 1 zo'n slotje krijgen (tenminste wat ik gezien heb).

Maar dan nog, dan moet je ook aan elke kaart een monitor hebben hangen (of wil je gaan werken met splitterkastjes oid?). Lijkt me een beter idee om gewoon 1 kaart te kopen die beide kan...

[ Voor 44% gewijzigd door Palomar op 12-08-2004 22:13 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Palomar schreef op 12 augustus 2004 @ 22:12:
Moet je wel een moederbord hebben met 2 pci-x x16 sloten. Meesten zullen wel 1 zo'n slotje krijgen (tenminste wat ik gezien heb).
Dat weet ik , maar volgens mij komt er een Nforce met 2x 16x/.... Maar ik kan het ook mishebben hoor :)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 12 augustus 2004 @ 22:11:
Je kunt natuurlijk een pci-express mobo nemen met 2x 16x PCI-Express poorten en er 2 videokaarten inhangen...

Maar waarom niet 1 kaart. Een quadro is bijvoorbeeld ook alleen maar een aangepaste Geforce... Welke programma's gebruik je welke niet goed zouden werken met bijvoorbeeld een Ati X800 of Geforce 6800 :?
ik ben sinds kort met Zbrush bezig en als ik dicht bij de miljoen polgonen kom dan trekt hij het nietmeer, dit komt ook doordat ik een niet zo up to date pc heb namelijk 512 SD ram :p, de processor is een 2200XP en ik heb een een 5900XT videokaart
maar ik dacht het zou wel handig zijn als dat kan, dan kan ik daar in de toekomst rekening mee houden, als ik dan een niewe pc koop kan ik bijvoorbeeld de 5900XT (agp) gebruiken voor games en een quadro erbij kopen voor 3d waar ik wel vaker mee bezig ben dan met games

heeft iemand ook ervaring met hoe de quadro's in de 200-300€ range presteren in games vergeleken met een gamekaart voor die prijs?

als dat niet zoveel scheelt dan koop ik wel gewoon een quadro natuurlijk en hou ik het daarbij :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Volgens mij kan je veel beter de rest van je pc upgraden/updaten dan moeilijk gaan lopen doen met 2 videokaarten...

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ja natuurlijk, ik gaf ook al aan dat mijn huidige specs al niet zo fantastish waren :p
maar ik ben er ook wel gewoon niewschierig naar

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:08:
[...]

ik ben sinds kort met Zbrush bezig en als ik dicht bij de miljoen polgonen kom dan trekt hij het nietmeer, dit komt ook doordat ik een niet zo up to date pc heb namelijk 512 SD ram :p, de processor is een 2200XP en ik heb een een 5900XT videokaart
maar ik dacht het zou wel handig zijn als dat kan, dan kan ik daar in de toekomst rekening mee houden, als ik dan een niewe pc koop kan ik bijvoorbeeld de 5900XT (agp) gebruiken voor games en een quadro erbij kopen voor 3d waar ik wel vaker mee bezig ben dan met games

heeft iemand ook ervaring met hoe de quadro's in de 200-300€ range presteren in games vergeleken met een gamekaart voor die prijs?

als dat niet zoveel scheelt dan koop ik wel gewoon een quadro natuurlijk en hou ik het daarbij :)
Misschien eerst maar eens benchmarks daarover zoeken? Ik bedoel , miljoenen polygonen , dan kan een quadro toch alleen maar slechter presteren :? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

Raku

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28
Het was vroeger mogelijk met Voodoo2 kaarten om ze ook aan elkaar te koppelen, zo zou je een dubbele performance hebben :)

Maar dat is al een hele tijd geleden, time flows like a river....

Volgens mij hadden ze laatst bij alienware ook een systeem in elkaar geflanst met 2 videokaarten op pci-e

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 12 augustus 2004 @ 23:18:
[...]

Misschien eerst maar eens benchmarks daarover zoeken? Ik bedoel , miljoenen polygonen , dan kan een quadro toch alleen maar slechter presteren :? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
ja dat zie je verkeerd, qaudro's presteren juist beter in 3d progamma's en kunnen veel meer polygonen aan. ze zijn daar speciaal voor gebouwd. daarom is het ook moeilijk een review te vinden die verteld hoe ze in games presteren

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 23:08:
[...]

Voor dat geld heb je een instap Quadro, namelijk maximaal een FX 500, voor met name 2D werk en simpel 3D werk. Deze kaart is op de GF FX 5200 gebasseerd dus zul je wel begrijpen dat de 3D prestaties (zowel applicaties als games) niet denderend zullen zijn. Het voordeel van zo'n Quadro zijn de uitgebreidere drivers en enkele hardwarematige zaken maar qua brute power is je huidige kaart 'm duidelijk de baas. Ik zou iig voor een andere aanpak gaan als ik jou was (eerst uitzoeken wat nu precies de bottleneck is want Zbrush zegt mij niks).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1