PC stuk na regedit??

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• rs-music
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-08-2025
Vanavond was ik aan het proberen een pc te fixen bij iemand anders, deze had software problemen met de internet explorer. De normale inbel verbinding deed het wel, maar zodra er een url werd ingevoerd kwam de pc met een volledig gevuld NokNok scherm, terwijl deze noknok helemaal niet gebruikt wordt om in te bellen.

Hoe het is ontstaan week ik niet, maar ik dacht ik ga maar eens in het register duiken om te kijken of ik daar rare noknok troep weg kan gooien zodat ie niet meer terug kan komen

Zo gezegd, zo gedaan, regedit opgestart en zoeken op noknok, terwijl ik dus aant zoeken ben loopt de pc vast. Op zich geen probleem, gewoon de stekker eruit en er weer in en weer opstarten, echter het systeem start niet meer normaal op, hij geeft vlak na het aanzetten een aantal piepjes, alsof er met de hardware dus iets niet goed is, geeft dan vervolgens de normale piep, en doet vervolgens wat met de harde schijf, Echter geen beeld meer, de monitor blijft in de standby (orange lampje) staan.

Mijn vermoeden is dus dat die video kaart/ moederbord niet goed meer is waardoor het systeem een aantal piepjes aangeeft.

Het lijkt erop dat na het regeditten de pc stuk is.

Dit systeem stond bij iemand anders dus ik weet nu zo niet de exacte specs, Twas in ieder geval al een ouder systeem, 4 a 6 jaar oud met windows 98 erop.

Maar mijn vraag is dus of anderen ook van mening zijn dat het systeem stuk is of dat het toch nog een software probleem kan zijn? Lijkt mij namelijk niet kunnen dat door software problemen het systeem zelfs geen beeld geeft tijdens opstarten!

iemand ideeen hierover of suggesties?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
hij geeft vlak na het aanzetten een aantal piepjes...

Regedit zit in windows, en bestuurd windows, of hoe je het anders wilt zeggen...

Die piepjes krijg je voordat windows opgestart is, en dus heeft regedit er niks mee te maken, maar is het gewoon een hardware probleem...

Dus het licht NIET aan regedit, waar dan wel aan?

het is vrij simpel, de bios probeerd aan de hand van die piepjes jou te vertellen wat er mis is, door middel van het aantal, en hoog/laag / lang/korte piepjes krijg jij een code door, in de handleiding staat wat die code betekend, en zo kan je het vrij gemakkelijk oplossen :).

• rs-music
Leek mij ook, maar Tis dus niet mijn computer, en om zelf met de hardware te gaan klooien heb ik voor een verre kennis niet zoveel zin in, het software probleem had ik wel willen oplossen, maar als de hardware stuk is moeten ze toch al wat nieuws kopen, dan kunnen ze net zo goed de hardware ff laten checken in de zaak waar ze ut gaan kopen, scheelt mij een hele hoop tijd

• Icey
Een systeem wat 4 - 6 jaar goed gewerkt heeft, gaat imho niet zomaar kapot, je kan de bak opentrekken, en eventjes wat kaartjes aandrukken, of op ze minst luisteren naar de piepjes zodat je weet wat het probleem is. Tenzij je echt 0,0 verstand van computer heb, maar dan had je ook van Regedit af moeten blijven, want daar kan je heel windows mee op zijn gat krijgen ;)

• rs-music
Idd als het mij eigen pc was geweest had ik dat ook op zijn minst gedaan, maar zoals al gezegd een aantal problemen:
1. PC staat bij iemand anders
2. Mensen zelf ken ik niet super goed, mijn broer(tje) veel beter, hij had me ook gevraagd om langs te komen
3. dan moet ik de handleiding van het moeder bord hebben om de piepjes te analyeren, en die hebben ze dus niet voor handen (is bij dat soort mensen vaak heel ver zoeken)
4. had daar geen internet verbinding (die was er wel via de dus nu kapotte pc), dus kon ook niets via internet aanvangen

Maar het lijkt me een probleem met de videokaart, anders was er toch wel beeld geweest die de piepjes bevestigd hadden, of het mobo is zelf stuk, in het laatste geval kunnen ze sowieso beter een nieuwe pc kopen

• Icey
Indien bijv. je geheugen brak is, cpu, of je hdd krijg je geen beeld... dus het hoeft niet perse aan de videokaart te liggen ;).

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 21:55
Waarschijnlijk een dip of een slechte voeding.

In iedergeval dit is gegarandeerd hardware matig en het heeft met de videokaart/moederbord te maken.

Als je het durft kun je de kast wel even openschroeven (eerst alle kabels eruit halen dan weet je zeker dat er geen spanning meer opstaat en het is makkelijker knoeien)

Controleer dan als je videokaart wel goed in z'n slot zit. Als je geen koperverbindingen kunt zien bij het slot is deze er helemaal in. Als je wat ziet kun je proberen op de kaart te drukken zodat deze er weer helemaal in zit. Waarschijnlijk doet je systeem het dan weer.

Als je problemen hebt met grafische kaarten is dit een zeer waarschijnlijke. (Idem als te hoge temperaturen, maar dan valt de kaart niet zo snel uit.)

Edit: Wel een beetje laat, moet vaker op F5 drukken. Als een moederbord piepjes geeft is het bijna altijd het geheugen of de videokaart. Maar aangezien de HD wat doet is het geheugen niet brak. Dus blijft de videokaart over als grootst mogelijke kans.

[ Voor 15% gewijzigd door FireWood op 12-08-2004 22:10 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik ga dit topic sluiten :o

Dit omdat het duidelijk (voor jou achteraf) een hardwareprobleem is en dus naar een van de hardware fora zou kunnen worden verplaatst. Maar omdat je blijkbaar niet meer wilt doen en ook geen info geeft, heeft verplaatsen geen enkele zin. Als jij of een ander toch aan de slag gaat: luister naar de piepjes, lees de moederbord handleiding, lees de FAQ's van de relevante hardware fora en open eventueel een nieuw topic als je meer weet. Succes :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.