Rode ogen verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SjonKanon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-01-2022
Aangezien de serach het al een paar dagen niet doet hoop ik zo een antwoord te vinden. Is er een makkelijke manier om rode ogen te verwijderen? Er zijn wel tutorials voor met photoshop, maar dat vind ik veel te omslachtig. Ik heb het programma HP Photo & Imaging wat bij mijn oude HP digitale camera zat en daarmee kan je heel simpel een box om het rode oog heen zetten, waarna je op remove drukt en hij haalt het rode oog weg. Qua rode ogen werkt het perfect, maar hij compressed mijn foto als ik hem opsla. Als ik de quality op zijn max zet wordt een 1,5 mb jpeg na het opslaan 1,31 mb. Dit wil ik dus niet hebben.

Is er een programma wat dit net zo makkelijk, zoniet makkelijker doet als het HP programma, maar niet de jpeg opnieuw compressed?

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

SjonKanon schreef op 12 augustus 2004 @ 21:31:
Aangezien de serach het al een paar dagen niet doet hoop ik zo een antwoord te
De search werkt prima zolang je alleen maar kleine letters gebruikt. Dit is echt al maanden zo. Je kan het hier lezen: Search geeft geen resultaten?

Edit: om het je helemaal makkelijk te maken: [search=rode ogen verwijderen]

[ Voor 22% gewijzigd door koraks243 op 12-08-2004 21:37 ]

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
SjonKanon schreef op 12 augustus 2004 @ 21:31:
Is er een programma wat dit net zo makkelijk, zoniet makkelijker doet als het HP programma, maar niet de jpeg opnieuw compressed?
Er is mij geen software bekend die jpeg - gecomprimeerde bestanden kan bewerken # zonder dat deze eerst gedecomprimeerd en na de bewerking opnieuw gecomprimeerd worden. Je zult dus de jpg compressiekwaliteit zodanig moeten instellen dat de bestandsgrootte gelijk wordt. Kwaliteitsverlies kun je daarbij niet vermijden. Kun je met die software niet lossless opslaan (bmp/ tiff/ PNG), die je in een ander progje kan omzetten naar jpg.
#Uitzonderingen zijn rotaties over n*90o en croppen mits je de juiste software gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 12-08-2004 22:15 ]

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Je kan in photoshop een action maken die de rode ogen verwijderd nadat je 2 vierkante selecties hebt gemaakt. Op zich niet heel omslachtig. Je hebt inderdaad wel kwaliteitsverlies, maar ik denk dat dat wel meevalt als je de jpg compressie minimaal zet.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

voor dat programma kan je ook ulead photoimpact gebruiken dat is ook een leuk programma om diverse fotos te bewerken en nog simpel ook

als je bijvoorbeeld te donkere fotos hebt kan je ze lichter maken in een handomdraai en eventueel als je er spijt van hebt met de undo knop ongedaan maken
zitten heel veel tools in zodat je alles uit kan proberen zonder je foto te vernaggelen vanwege de stap voor stap undo knop

compressing van het opslaan kan je tijdens het opslaan instellen dus ik denk dat dit het juiste programma is wat je zoekt

makkelijk bedienbaar en uitgebreid

computer voor alle werkzaamheden

Anoniem: 89521

Paint Shop Pro heeft een goede rode ogenfunctie en verder ook alle mogelijkheden .........

• SjonKanon
koraks schreef op 12 augustus 2004 @ 21:33:
[...]

De search werkt prima zolang je alleen maar kleine letters gebruikt. Dit is echt al maanden zo. Je kan het hier lezen: Search geeft geen resultaten?

Edit: om het je helemaal makkelijk te maken: [search=rode ogen verwijderen]
Kreeg toch echt elke keer een error en ik weet het van die bug. Nu doet hij het ook bij mij weer gewoon. Vreemd :?
Er is mij geen software bekend die jpeg - gecomprimeerde bestanden kan bewerken # zonder dat deze eerst gedecomprimeerd en na de bewerking opnieuw gecomprimeerd worden. Je zult dus de jpg compressiekwaliteit zodanig moeten instellen dat de bestandsgrootte gelijk wordt. Kwaliteitsverlies kun je daarbij niet vermijden. Kun je met die software niet lossless opslaan (bmp/ tiff/ PNG), die je in een ander progje kan omzetten naar jpg.
Nee ik snap dat er sowieso gecomprimeerd moet worden, dit kan echter toch wel (bijna) 100% gebeuren? Wanneer er van 1,5 mb 1,3 mb wordt gemaakt dan comprimeerd hij dus 87%. Ik heb de compressie dus al op het minimum staan (=quality op max in dat programma). Wanneer ik met Photoshop iets opsla gebruik ik altijd quality 11. Hierbij blijft de bestandsgrootte nagenoeg gelijk en je kan zelfs quality 12 kiezen waardoor de bestandsgrootte groter wordt. Dit programma vind het echter nodig om tot maximaal 87% te gaan. Wanneer je dus 5x dezelfde foto gaat bewerken, heb je nog maar 50% over van je originele foto 8)7. Had ie de compressie nou gewoon 100% gelaten dan was dit het perfecte programma geweest....qua rode ogen dan he :P.
Je kan in photoshop een action maken die de rode ogen verwijderd nadat je 2 vierkante selecties hebt gemaakt. Op zich niet heel omslachtig. Je hebt inderdaad wel kwaliteitsverlies, maar ik denk dat dat wel meevalt als je de jpg compressie minimaal zet.
Hoe werkt dat dan?

Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 14:38
SjonKanon schreef op 12 augustus 2004 @ 23:16:
Wanneer je dus 5x dezelfde foto gaat bewerken, heb je nog maar 50% over van je originele foto 8)7. Had ie de compressie nou gewoon 100% gelaten dan was dit het perfecte programma geweest....qua rode ogen dan he :P.
Weet je dit zeker? Is het verschil zichtbaar? Of is de JPEG na compressie echt onbruikbaar geworden (m.a.w.: minder bruikbaar dan de grotere versie met rode ogen)?

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Red Eye Remover is een handig programmaatje en werkt erg goed.

http://www.vicman.net/redeye/

Je kan files opslaan in JPG, BMP en PNG. De werking is hetzelfde als het HP programma.

Wil je meer weten van het programma....mail me ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6490

Ikzelf vind Adobe Photoshop elements 2 echt super werken om rode ogen te verwijderen, dit werkt makkelijk en beter als de omslachtige manieren die je handmatig kunt toepassen. Echt een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:46
Sheik schreef op 14 augustus 2004 @ 11:29:
Red Eye Remover is een handig programmaatje en werkt erg goed.

http://www.vicman.net/redeye/

Je kan files opslaan in JPG, BMP en PNG. De werking is hetzelfde als het HP programma.

Wil je meer weten van het programma....mail me ;) O-)
Van de site:
Download Evaluation version
Hé, als heel GoT jou nou eens lief aankijkt? :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonKanon
SysRq schreef op 14 augustus 2004 @ 20:56:

Hé, als heel GoT jou nou eens lief aankijkt? :P
Hehe ja hier komt ie: O-)

Het zou het perfecte programma zijn....., als je er niet voor zou hoeven te betalen :)

Pagina: 1