Geheim Document: nl handleiding ixus 330

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

• Crash_Override007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 15:18
Ik heb een canon Ixus 330 digitale camera aangeschaft.

Nu zat er tot mijn verbazing geen nl handleiding in de doos. Ik heb gebeld naar Canon, zeggen ze dat zo'n papiertje 20 euro kost. Bij de winkel hadden konden ze er ook niet aankomen.

Heeft iemand hier nog zulke slechte ervaringen met canon ?? Van ieder ander merk kun je zo een handleiding downloaden of aanvragen. maar bij Canon doen ze net alsof het een of ander geheim document is.

Wat een waardeloze service!

Ik snap dat wel dat ze dat doen om paralel import te voorkomen maar kan ze zo een nl factuur laten zien.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Denk je dat ze hier in nederland een magazijn met alle handleidingen in het nederlands hebben liggen van alle producten?
En wat denk je dat het kost voordat je deze thuis hebt?

of dat je tijdens je verhuizing je handleidingen kwijt bent geraakt?
Wordt een dure grap.

Ze hebben de handleiding toch?
het kost alleen geld...
(wat je camera ook kostte, die je waarschijnlijk niet hier in nederlandgekocht hebt...)

• Crash_Override007
weeraanmelden schreef op 12 augustus 2004 @ 21:08:
Denk je dat ze hier in nederland een magazijn met alle handleidingen in het nederlands hebben liggen van alle producten?
En wat denk je dat het kost voordat je deze thuis hebt?

of dat je tijdens je verhuizing je handleidingen kwijt bent geraakt?
Wordt een dure grap.

Ze hebben de handleiding toch?
het kost alleen geld...
(wat je camera ook kostte, die je waarschijnlijk niet hier in nederlandgekocht hebt...)
Ja maar komop, ze kunnen hem toch ook wel digitaal aanbieden. hoeven ze niets op voorraad te hebben en hoezen ook niets op te sturen.

Heb hem gewoon in nl in de winkel gekocht.

Waarom niet zoals ieder ander zelf respecterend merk ??

Heeft iemand de handleiding overigens digitaal ?

[ Voor 3% gewijzigd door Crash_Override007 op 12-08-2004 21:13 ]

Verwijderd

Crash_Override007 schreef op 12 augustus 2004 @ 21:02:
Ik heb een canon Ixus 330 digitale camera aangeschaft.

Nu zat er tot mijn verbazing geen nl handleiding in de doos. Ik heb gebeld naar Canon, zeggen ze dat zo'n papiertje 20 euro kost. Bij de winkel hadden konden ze er ook niet aankomen.

Heeft iemand hier nog zulke slechte ervaringen met canon ?? Van ieder ander merk kun je zo een handleiding downloaden of aanvragen. maar bij Canon doen ze net alsof het een of ander geheim document is.

Wat een waardeloze service!

Ik snap dat wel dat ze dat doen om paralel import te voorkomen maar kan ze zo een nl factuur laten zien.
Nou nee ik vind dit ook geen slechte service van canon! Het lijkt er idd op dat je je camera in het buitenland hebt gekocht, dus dan is het al sowiezo normaal dat er geen NL handleiding in de doos zit! En dat Canon NL er dan 20 euro voor vraagt lijkt misschien wel veel, maar ze moeten die dingen, drukken, opslaan, verzenden etc. En willen er natuurlijk ook nog winst op maken he... Dus dan valt nog wel mee ook...

Maar ja... dit is mijn mening! maar ff een tip ik ben op het www wel paar x een NL handleiding in pdf formaat tegengekomen al was deze voor de ixus 400, maar zullen er dan ok wel zijn voor je ixus 330 alleen goed zoeken!!

Igg nog succes!

• Crash_Override007
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 21:13:
[...]

Nou nee ik vind dit ook geen slechte service van canon! Het lijkt er idd op dat je je camera in het buitenland hebt gekocht, dus dan is het al sowiezo normaal dat er geen NL handleiding in de doos zit! En dat Canon NL er dan 20 euro voor vraagt lijkt misschien wel veel, maar ze moeten die dingen, drukken, opslaan, verzenden etc. En willen er natuurlijk ook nog winst op maken he... Dus dan valt nog wel mee ook...

Maar ja... dit is mijn mening! maar ff een tip ik ben op het www wel paar x een NL handleiding in pdf formaat tegengekomen al was deze voor de ixus 400, maar zullen er dan ok wel zijn voor je ixus 330 alleen goed zoeken!!

Igg nog succes!
Robbertje,

Camera is gewoon in nl in de winkel gekocht, zelfs nadat ik ze de factuur wilde faxen was het niet goed.

Handleiding van de 400 heb ik ook in het nederlands. Maar die van de 330 is gewoon staatsgeheim ofzoiets maar echt nergens te vinden. Ik daag je uit :)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:20
Het feit dat je de camera in Nederland hebt gekost zegt natuurlijk niets over de camera zelf.
De meeste winkels halen die dingen gewoon uit het buitenland om te kunnen concurreren met andere winkels.
Je hebt dan een goedkope camera met als beperking dat er geen Nederlandse handleiding bij zit, dus voor die €20,- die je hebt bespaart kan je nu een handleiding gaan kopen. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Marco op 12-08-2004 21:19 ]

• Crash_Override007
delict schreef op 12 augustus 2004 @ 21:17:
Het feit dat je de camera in Nederland hebt gekost zegt natuurlijk niets over de camera zelf.
De meeste winkels halen die dingen gewoon uit het buitenland om te kunnen concurreren met andere winkels.
Je hebt dan een goedkope camera met als beperking dat er geen Nederlandse handleiding bij zit, dus voor die €20,- die je hebt bespaart kan je nu een handleiding gaan kopen. ;)
Delict,

Zo goedkoop was hij helemaal niet :-s echt vaag hoor. ben bijna instaat de factuur te scannen en hem te posten, want wordt hier van vanalles beschuldigd, niet dat ik het erg vind hoor :)

Weet echt niemand of deze handleiding digitaal te verkrijgen is ?

Is nl niet voor mezelf maar voor iemand die zo goed als geen engels kan..

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 09:20
Jij wordt nergens van beschuldigt hoor. :)
Maar de meeste winkels werken nou eenmaal zo, en de nietsvermoedende consument wordt benadeeld.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb onlangs een spreken gehoord over magnetrons (en nog veel meer dingen, de man was een ziener ofzo). Voor 30 euro kun je al een magnetron kopen in nl. Maar als deze in nl was gemaakt had je voor 30 euro nog nieteens een handleiding. Dat bedrag is zo gek nog niet dacht ik zo.

Al had de winkel er wel bij mogen vertellen dat er geen .nl handleiding bij zit.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

al op http://www.handleiding-online.nl/ gekeken of het er toevallig tussenstaat..

Verwijderd

Ik heb hem gezien in de nieuwsgroepen :z

• Crash_Override007
steveman schreef op 12 augustus 2004 @ 21:27:
Ik heb onlangs een spreken gehoord over magnetrons (en nog veel meer dingen, de man was een ziener ofzo). Voor 30 euro kun je al een magnetron kopen in nl. Maar als deze in nl was gemaakt had je voor 30 euro nog nieteens een handleiding. Dat bedrag is zo gek nog niet dacht ik zo.

Al had de winkel er wel bij mogen vertellen dat er geen .nl handleiding bij zit.
Ja dat is wel waar, dat hadden ze wel even moeten vertellen.

Maar wat me zo verbaasd dat er echt nergens op het hele internet zo'n handleiding te vinden is. dacht eigenlijk wel dat ik zoiets altijd wel zou moeten kunnen vinden maar het is echt een geheim document....

• Crash_Override007
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 21:30:
Ik heb hem gezien in de nieuwsgroepen :z
Misschien zin om me te verklappen welke nieuwsgroep dat is. kan hem nl niet vinden. alvast bedankt !

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Is handleiding in nederlands nodig of mag Engels ook?
Die is namelijk wel te downloaden.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Crash_Override007
Montana schreef op 12 augustus 2004 @ 21:44:
In het engels heb ik hem ook. maar is voor iemand die geen engels kan. Daar wil ik graag de NL handleiding voor hebben.

Hulp wordt echt gewaardeerd want na 2 uur zoeken is het niet leuk meer :'(

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:50
ik vraag me toch af waarom niemand komt met de voor de hand liggende opmerking:

waarom ga je eigenlijk niet terug naar de winkel om die handleiding te vragen die niet in de doos zit...

• Crash_Override007
dribbel schreef op 12 augustus 2004 @ 21:58:
ik vraag me toch af waarom niemand komt met de voor de hand liggende opmerking:

waarom ga je eigenlijk niet terug naar de winkel om die handleiding te vragen die niet in de doos zit...
Heb ik gedaan maar die hebben ze niet...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Montana schreef op 12 augustus 2004 @ 21:44:
Crash_Override007 schreef op 12 augustus 2004 @ 21:24:
[...]
Is nl niet voor mezelf maar voor iemand die zo goed als geen engels kan..
Hij moet dus per sé in het Nederlands zijn.

Ik vind het inderdaad wel belachelijk, wat jullie ook zeggen. Ik heb mijn Powershot bij de Mediamarkt gehaald en de Nederlandse handleiding zat netjes in het doosje.

Hier staat trouwens meer, of dat legaal of illegaal is (niet direct achter deze link) weet ik zo niet. http://www.kieskeurig.nl/...F05CBC1256BAA001EDF21.htm

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Crash_Override007
Dark Blue schreef op 12 augustus 2004 @ 22:02:
[...]

[...]

Hij moet dus per sé in het Nederlands zijn.

Ik vind het inderdaad wel belachelijk, wat jullie ook zeggen. Ik heb mijn Powershot bij de Mediamarkt gehaald en de Nederlandse handleiding zat netjes in het doosje.

Hier staat trouwens meer, of dat legaal of illegaal is (niet direct achter deze link) weet ik zo niet. http://www.kieskeurig.nl/...F05CBC1256BAA001EDF21.htm
thnx voor de tip maar hier staat niet waar de handleiding staat, alleen een hoop mensen die hem zoeken....

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Anders lees je eerst de sticky's bovenaan dit subforum, zoals Fotografie Policy ;)

Daar staat het volgende in over handleidingen:
Ik zoek een handleiding voor... Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn.
Vandaar dat we hier niet aan handleidingenrequests doen :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.