Toon posts:

Time-to-Live

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje...!! Ik heb een 20tal minuten geleden m'n laptop opgestart en internet opgegaan en ik heb nu al bij Kerio staan dat er 31 inbraken zijn geweest van het lage niveau. Verder geeft hij bij al deze inbraken de volgende omschrijving: "ICMP Time-to-Live Exceeded in Transit".

Nu is mijn vraag wat is dit, waar komt het vandaan en bovenal hoe kan ik dit voorkomen?!?! Want sinds deze inbraken kan krijg ik extreem vaak de melding in de browser te zien van page not found! Bij de meeste links waar ik op klik krijg ik deze melding te zien!

hoop dat iemand ff duidelijkheid kan geven, alvast bedankt!

mzzl Robbert

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft kerio de TTL erg laag gezet.
Zoals je weet, als je naar een andere host op het internet verbindt (een webserver bijv.) dan gaat de verbinding over een reeks routers.
Het is redelijk normaal dat als je naar een Amerikaanse website surft, het over 15-20 hops gaat.
Als kerio de ttl van je systeem op iets als 15 heeft gezet, dan houdt het gewoon op als de verbinding over meer dan 15 hops moet.

start regedit en zet deze op 64 of 128:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Currentcontrolset\Services\Tcpip\Parameters\DefaultTTL

Na een reboot zou je probleem verholpen moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 21:43:
Waarschijnlijk heeft kerio de TTL erg laag gezet.
Zoals je weet, als je naar een andere host op het internet verbindt (een webserver bijv.) dan gaat de verbinding over een reeks routers.
Het is redelijk normaal dat als je naar een Amerikaanse website surft, het over 15-20 hops gaat.
Als kerio de ttl van je systeem op iets als 15 heeft gezet, dan houdt het gewoon op als de verbinding over meer dan 15 hops moet.

start regedit en zet deze op 64 of 128:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Currentcontrolset\Services\Tcpip\Parameters\DefaultTTL

Na een reboot zou je probleem verholpen moeten zijn.
Heb het ingesteld, nu kijken of het helpt!! Iig erg bedankt!!