Toon posts:

Software Voor Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik zou heel graag mijn eerste mac kopen, maar heb 1 bel. vraag. Kan ik daar op de een of andere manier AutoCAD op draaien. Ik heb dat progr. heel veel nodig. En zo ja, wat is dan de beste mac? Een ander CAD progr. kan/mag ik helaas niet gebruiken.
En verder: dreamweaver, photoshop, flash, dat is geen probleem?!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Het zou wellicht kunnen met een G5 met Virtual PC, maar eerlijk gezegd zou ik dat niet doen en gewoon een Windows machine kopen. De rest is geen probleem, daar is zeker weten een Mac versie van.

No production networks were harmed during this posting

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Helaas zijn er weinig of geen CAD programma's beschikbaar voor de Mac. Ik herinner me wel dat een fabrikant van CAD software een tijdje geleden een enquete hield op haar site waarin onderzocht werd of er een markt was in CAD software voor de Apple.

Bij mijn zoektocht (Google: autocad apple) vond ik wel het volgende artikel:
http://www.apple.com/nl/pro/design/doll/

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

paella schreef op 12 augustus 2004 @ 20:40:
Het zou wellicht kunnen met een G5 met Virtual PC, maar eerlijk gezegd zou ik dat niet doen en gewoon een Windows machine kopen. De rest is geen probleem, daar is zeker weten een Mac versie van.
Nej dit gaat je irriteren. Je moet op sommige momenten ook wel toegeven dat je beter een PC kan gebruiken :P

Jammer dat Autodesk nix doet voor de mac :(

Verwijderd

AutoCAD voor de Mac is er inderdaad niet. Zie ook de site van autodesk.com. Bij Mac Support in Uitgeest werd een tijdje geleden ehhm... gehint? dat er wellicht aan een Mac versie gewerkt wordt. Maar daar heb je nu dus niks aan.

Alle andere programma's zijn geen probleem: surf maar naar de sites van de producenten.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

MacWolf schreef op 12 augustus 2004 @ 21:13:
Helaas zijn er weinig of geen CAD programma's beschikbaar voor de Mac. Ik herinner me wel dat een fabrikant van CAD software een tijdje geleden een enquete hield op haar site waarin onderzocht werd of er een markt was in CAD software voor de Apple.

Bij mijn zoektocht (Google: autocad apple) vond ik wel het volgende artikel:
http://www.apple.com/nl/pro/design/doll/
Dat is vectorworks, maar aangezien andere apps niet kunnen/mogen, dan houdt dat op.

Autocad is het enige wat nog niet op de mac werkt en wat dus kan betekenen dat je toch voor de pc moet kiezen of er een pc naast moet. Dat laatste kost je ex monitor 600-800 euro extra. Dan zit je met 2 machines + dat het duurder is. Lijkt me helaas geen optie. Of bewaar je oude pc voor cad als dat kan en doe de rest met de mac.

[ Voor 11% gewijzigd door Q op 12-08-2004 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik zal dan –helaas- met PC moeten verder doen. Rest mij enkel de hoop dat Autodesk binnenkort een Mac versie bouwt. Als dat het geval is maak ik direct de Switch.
:|

Verwijderd

Wij gebruiken zelf vecorworks (zo'n 6 jaar nu ongeveer), ook een cad programma wat van oorsprong voor de mac is uitgebracht toen het nog minicad heette.
Ik weet niet exact of het iets voor je is omdat het minder uitgebreid is maar ik kan er gewoon autocad tekeningen mee inlezen en schrijven.
Zelf vind ik het een geweldig programma en in onze sector is autocad totaal overbodig, want wij kunnen er immers niets mee.
Vectorworks is snel, overzichtelijk en heeft erg goede 3d support, veel beter dan van autocad vind ik zelf.
Pakket is volledig Nederlands talig, of Engels als je wilt, maar de Nederlands talige versie heeft wat Belgisch-Nederlandse begrippen (oe :P) wat voor ons hier in het zuiden geen probleem is)

Photoshop is geen probleem want dat is er ook voor de Mac, heb ik ook op mijn G4 staan op het werk om gerenderde plaatjes bij te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 11:40 ]

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

paella schreef op 12 augustus 2004 @ 20:40:
Microsoft maakt alleen "helaas" geen haast met het ontwikkelen van VPC op de G5, dat werkt namelijk momenteel nog niet!

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 22:11:
AutoCAD voor de Mac is er inderdaad niet. Zie ook de site van autodesk.com. Bij Mac Support in Uitgeest werd een tijdje geleden ehhm... gehint? dat er wellicht aan een Mac versie gewerkt wordt. Maar daar heb je nu dus niks aan.

Alle andere programma's zijn geen probleem: surf maar naar de sites van de producenten.
Autodesk heeft een poll gehouden om te kijken hoeveel mensen eigenlijk AutoCAD voor de Mac wouden hebben. De uitslag van deze poll is waarschijnlijk iets te negatief uitgevallen waardoor ze besloten hebben om het programma niet voor de Mac te maken. Ze hebben er dus wel over nagedacht. Misschien dat als de Mac nog iets meer groeit dat ze het nog eens overwegen. In de nabije tijd zit er in ieder geval geen versie voor de Mac aan te komen.

kleurbleur.nl

• Dingen
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
AntiChris schreef op 13 augustus 2004 @ 13:46:
[...]

Microsoft maakt alleen "helaas" geen haast met het ontwikkelen van VPC op de G5, dat werkt namelijk momenteel nog niet!
In principe werkt VPC gewoon op een G5 toch? Het is alleen niet geoptimalizeerd.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Dingen schreef op 13 augustus 2004 @ 18:19:
[...]

In principe werkt VPC gewoon op een G5 toch? Het is alleen niet geoptimalizeerd.
Nee, werkt niet door een speciale feature van de G4 die snel bepaalde berekeningen kon doen die de G5 niet meer kan doen. Daardoor moest het programma opnieuw geschreven worden daarvoor. Op macosx.nl staat een review trouwens. Het pakket komt er niet echt goed vanaf. :P

kleurbleur.nl

• Dingen
Sage schreef op 13 augustus 2004 @ 18:37:
[...]

Nee, werkt niet door een speciale feature van de G4 die snel bepaalde berekeningen kon doen die de G5 niet meer kan doen. Daardoor moest het programma opnieuw geschreven worden daarvoor. Op macosx.nl staat een review trouwens. Het pakket komt er niet echt goed vanaf. :P
Bedoel je AltiVec? Ondersteunt de G5 geen AltiVec? :? :o

Huu... ik ga ff lezen, dit voelt helemaal niet goed :P

Verwijderd

Dingen schreef op 13 augustus 2004 @ 18:46:
[...]

Bedoel je AltiVec? Ondersteunt de G5 geen AltiVec? :? :o

Huu... ik ga ff lezen, dit voelt helemaal niet goed :P
Hier wordt volgens mij de nieuwe VirtualPC van Microsoft bedoeld. Daarmee kun je windows programma's op je Apple computer draaien.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Virtual PC 7 (voor G5 en de eerste versie volledig van MS) komt snel, oktober geloof ik.

No production networks were harmed during this posting

• Dingen
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 18:52:
[...]

Hier wordt volgens mij de nieuwe VirtualPC van Microsoft bedoeld. Daarmee kun je windows programma's op je Apple computer draaien.
Ja, dat snap ik ook wel. Maar waar het mij om ging is dat de ouwe versie van VPC niet wilde draaien op een G5 en wel op een G4. Ik vraag me af hoe dat dan kan.

Sage had het over "iets wat de G4 wel ondersteunt en de G5 niet". Ik hoop niet dat dat "iet" dus AltiVec is.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
De G5 heeft gewoon AltiVec hoor, maak je maar niet ongerust... Alleen noemt IBM het VMX. Apple zelf noemt het Velocity Engine...

[ Voor 35% gewijzigd door zakalwe op 14-08-2004 11:36 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Dingen schreef op 13 augustus 2004 @ 19:35:
[...]

Ja, dat snap ik ook wel. Maar waar het mij om ging is dat de ouwe versie van VPC niet wilde draaien op een G5 en wel op een G4. Ik vraag me af hoe dat dan kan.

Sage had het over "iets wat de G4 wel ondersteunt en de G5 niet". Ik hoop niet dat dat "iet" dus AltiVec is.
Volgens mij was dat 'iets' een onderdeel van de chip (G3, G4) waardoor de byte ordering sneller vertaald kan worden. De PC gebruikt namelijk een andere byte ordering dan de Mac. De G5 heeft dit onderdeel niet, waardoor emulatie minder snel zal gaan (dan met zo'n onderdeel). Volgens de preview op MacOSX.nl is de snelheid dan ook niet met sprongen vooruit gegaan op de G5.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Dingen
Gelukkig maar :)

Verwijderd

VPC 6 en ouder doen het volgens mij niet omdat de G5 een "big endian" processor is.

Is er geen autocad voor linux? In dat geval zou je het programma misschien in X11 kunnen draaien of een dual boot (linux en osx) systeem gerbuiken.

Ik hoop dat je er uit komt.
Pagina: 1