Toon posts:

Hoever is een ups modbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een oud smart-UPS 600 ups'je staan. Maar daar staan nu enkel 2 externe accu's op. Ook vind ik het redelijk hinderlijk dat de ups niet aankan als er geen netstroom op staat, maar dit soort dingen zijn vrij simpel.
Ik ben echter al lang aan het zoeken naar de mogelijkheid om het vermogen op de een of andere manier omhoog te bregen (mischien met een flash naar een hogere versie met enkele hardware aanpassingen?). Maar ik kan hier echter nergens iets over vinden.
Weet iemand hoeveel in een ups bepalend is voor het aantal aansluitbare watts en of het te doen is om hier verandering in te brengen?
Ik kan er gewoon niet vanaf blijven >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 20:31 ]

Verwijderd

ga in plaats van je uren daarin gewoon wat uren overwerken en koop van die uren een zwaardere ups

Verwijderd

Topicstarter
Dat is veel te gemakkelijk :D

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 20:34 ]

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Lijkt me niet modbaar... Alle Electronica in de UPS in gebaseerd op het vermogen dat de UPS levert.... Dus zou je dat ook moeten vervangen..... Kortom ff sparen ;)

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:40
Als je langer wilt kunnen met je ups, moet je er meer of zwaardere batterijen inmodden. Voor meer vermogen moet je de ups zwaar modden, je moet namelijk de wisselrichter (die 220V AC maakt uit de 12V van de batterijen) verbouwen voor meer stroom, waardoor er vanalles herberekend moet worden enzo... enkel voor de kenners dus, het vermogen vergroten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Dus er zit zelfs tussen een smart-ups 600 en 700 een aardig groot verschil van binnen? Jammer, ik had eerlijkgezegd verwacht dat dit wel zou meevallen. In dat geval maar wat meer werken ;) Wel jammer dat nog nooit iemand het heeft geprobeerd :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 20:41 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:40
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 20:41:
... Wel jammer dat nog nooit iemand het heeft geprobeerd :(
Als je je geroepen voelt, kun je het eens proberen. Maar dan moet je wel iets van electronica kennen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik ken wel iets van electronica maar ik ben bang dat ik toch teweinig ken :( Morgen even aandachtig kijken naar printplaat en precieze werking daarvan, eens kijken hoe het precies zit.

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 11:52

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Het max vermogen vergroten gaat je denk ik niet lukken zonder al te grote ingrepen. Meestal wordt dat zo efficient en goedkoop mogelijk gedimensioneerd, dus alles loopt al redelijk op zijn max.
Het makkelijkste wat je kan tweaken is de run-time, dus simpelweg een paar accu's der bij zetten. Houd er dan wel rekening mee dat daar grote stromen door gaan lopen. In mijn smart ups 3000 bv zijn de accu's op 100 ampere traag ( !!! ) afgezekerd en op 150 ampere snel .... dus dat vereist 4mm^2 kabels iig. (ja dat wordt warm onder volle load...)
Als je toch het vermogen van je ups wil opkrikken, dan moet je kijken of je travo's dat wel aan kunnen, zo ja, dan kan je es gaan kijken of je wat mosfets is het 50 hz circuit der bij kan zetten... maar of je daar zin in hebt. Een schema van je ups of een service manual kan dan ook nog wel es handig zijn. Ik heb er geen foto's van, maar per accu groep zitten er bij mij 20 mosfets in... dat over 3 accu groepen... 60 van die dingen dus :)

blabla

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dit kon financieel wel eens onaantrekkelijk worden.... Nouja even wat zoeken, ik had laatst wel een schema gevonden van de ups.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 18:31 ]

Pagina: 1