Toon posts:

Radeon 9600xt=>toerental fan regelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zijn er tooltjes waarbij je dat kleine fannetje van je grafische kaart op een lager toeretal kan laten draaien?liefst zonder dat de temperatuur te hoog wordt:-)

alvast bedankt!! oja de search werkt niet, is dat alleen bij mij of is er een (tijdelijk)probleempje?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

UTM

Speedfan is een programma waarmee je het toerental van een fan kan regelen. Of dat van een videokaart ook kan, weet ik niet. Heb je bij je kaart geen software gekregen die dit kan regelen?

Het probleem wat betreft de search: Search tijdelijk uitgeschakeld. Iedereen heeft er dus last van ;)

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 12 augustus 2004 @ 20:20:
Speedfan is een programma waarmee je het toerental van een fan kan regelen. Of dat van een videokaart ook kan, weet ik niet. Heb je bij je kaart geen software gekregen die dit kan regelen?
Jep met speedfan kan ik enkel het toerental van mijn CPU koeler dempen...nu is de videokaart aan de beurd...ik ga eens op de atisite kijken maar ik betwijfel dat ik daar nog iets ga vinden...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-08 23:47

Nik

Je kan natuurlijk ook een mooie fancontroller aanschaffen. het kost wat, maar je krijgt er veel voor terug (koeling en stilte).

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

UTM

proller schreef op 12 augustus 2004 @ 20:24:
Je kan natuurlijk ook een mooie fancontroller aanschaffen. het kost wat, maar je krijgt er veel voor terug (koeling en stilte).
Of je zet er een passief koelblok op. Zalman heeft een paar hele mooie ;)

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 12 augustus 2004 @ 20:24:
een fancontroler voor grafische kaartjes?bestaat dat? kun je me in de richting van een site sture aub. eens ik weet wat het is ga ik wel op onderzoek uit hoor;) ik heb gehoord dat je met een fancontroler het toerental van casefans en cpu kunt aanpassen, maar of het voor een graf. kaart geschikt is...

Weet jij dat?

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 12 augustus 2004 @ 20:25:
[...]

Of je zet er een passief koelblok op. Zalman heeft een paar hele mooie ;)
het zit hem zo;) ik wil alles in mijn pc stil. De voeding is een antec true power(zat in mijn sonata kast). Die is vrij stil al zou het geen erg zijn mocht ik dat ding zijn toerental ook kunnen aanpassen.

Dus als een fancontroller het toerental van de voeding fan kan aanpassen(en de temperatuur kan uitlezen) EN het toerental van mijn grafische kaart kan aanpassen (en uiteraard ook de temp uitlezen) ga ik voor een controller.

Anders kan ik beter voor dat koelblok gaan. I hope someone knows the answer >:)

Verwijderd

ik heb bij mijn asus 9600 xt een progje genaamd smartdoctor, staat op de meegeleverde cd maar is ook te downloaden op de site van asus, hiermee kan je fancontrol doen voor je videokaart, als ik hem handmatig instel op 10% dan is ie erg stil, wat dit voor gevolgen heeft voor de koeling kan ik niet garanderen, maar dat moet je even testen. Ik weet niet of dit progje werkt voor radeon 9600xt kaarten die niet van het merk asus zijn.

m.vr.gr. S
Pagina: 1