Linux problemen

Pagina: 1
Acties:

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb een nieuwe kernel gecompiled en de modules worden netjes gegooid in lib/modules/2.4.0-test12. In etc/modules heb ik daarna opgegeven welke modules ik opgestart wil hebben.

depmod -a uitgevoerd en opnieuw opgestart maar hij kan de modules niet vinden. Ik denk dat het path niet wordt gevonden. Hoe krijg ik het voor elkaar om het pad gezien wordt door de modutils (modprobe,insmod,rmmod) en dat mijn modules worden opgestart?

Wat is er trouwens nodig om een verbinding te maken met internet? TCP/IP en de netwerkkaartdrivers zitten in de kernel. Moet ik iets configureren? Bij de installatie werd dat automatisch gedaan met behulp van DHCP.

Nou ik blijf maar met andere vragen aankomen, even het onderwerpnaam aanpassen :).

Ik heb de Xfree86 4.0.2 source en probeer daarmee X te installeren. Ik kreeg eerst een paar meldingen dat een aantal programma's niet gevonden werden, goed ik installeer ze dan maar. Compilen: na 45 minuten compilen krijg ik een hoop warnings/errors die niet te verhelpen waren door een missende proggie te installeren (ik kreeg althans geen melding van een missend programma).

Nou vraag ik mij af of iemand weet wat er geinstalleerd moet worden om Xfree86 te installeren?

Wat ik anders zou kunnen doen is 4.0.2 via dselect proberen te installeren. Weet iemand hoe ik met apt Xfree86 4.0.2 kan laten opduiken in dselect?

Verwijderd

Wat voor melding krijg je precies bij je modules? Heb je ook je System.map gekopieerd?

Van Xfree heb ik weinig kaas gegeten maar kan je niet beter een binary ophalen en die installeren?

• sampoo
  • Niet online
Ik heb mijn system.map meegekopieerd alleen heette de oude system-2.2.17.map. Die heb ik wel verwijderd maar hoe geef ik aan welke system.map er gebruikt moet worden?

Verwijderd

Het zal niet aan je system.map liggen dat depmod -a fouten geeft.
Voor 2.4 heb je een nieuwere versie van modutils nodig, 2.3.18 geloof ik.
Lees even de changelog in de kernelsource

• sampoo
  • Niet online
depmod -a geeft geen fouten. Het doet volgens mij helemaal niets :? Binnen 1 seconde is het al klaar. Zonder foutmelding. Maar tijdens het opstarten krijg ik te horen dat module *** niet geladen kon worden. Met insmod en het volledige pad werkt het wel. Modprobe geeft dan echter aan dat de module niet gevonden wordt ook al geef ik het volledige pad of een wildcard op. Hij vindt de modulebestandnaam maar zegt daarna dat hij de module niet kan vinden;

modprobe /*

in het pad met tulip geeft;

can't find module tulip

Zal wel liggen aan de modutils. Ga even de nieuwste versie binnenhalen.

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Als anti-aliasing wil in XFree86 4.0.2 (en dat wil je) moet je van source compileren en in de host.def file het pad van FreeType opgeven.

"This is the noise that keeps me awake."

Pagina: 1