Ti4200 Soft mod @ Quadro 980XGL

Pagina: 1
Acties:

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb op de website http://forums.extremeover...ve/index.php/t-81374.html gelezen over een softmod voor de Geforce 4 Ti's. >:) Maar ben er nog niet helemaal uit. Ik heb dit ook geprobeerd op mijn MSi ti4200 128mb 8X AGP. ;)
Toen ik die patch instaleerde gebeurde er eigenlijk niets. :(
Ik weet niet of een van jullie dit al geprobeerd heeft. Maargoed als iemand mij hiermee kan helpen. Ik kan via Riva tuner wel instellen of ik een Ti4200 een Q4 980GLX of een Q4780GLX wil zien als ik eigenschappen op t buroblad doe maaar voor de rest is er nix veranderd. :(

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Misschien is het wel de bedoeling van die Quadro kaarten om goed te presteren in 3DMax en CAD programma's

Ik denk dat je daar maar eens de verschillen in moet gaan uitzoeken

Hardwarematig zal er iig niks veranderd zijn :)

Wat heb je eigenlijk gedaan om de verschillen tussen de 2/3 instellingen te testen?

offtopic:
misschien wat vaker op "enter" en "spatie" duwen in je post, het is nogal onduidelijk nu

[ Voor 16% gewijzigd door Syngrow op 12-08-2004 19:59 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Thandor

SilverStreak

Je kunt de kaart fysiek modden. Dus solderen.
GeForce 2 --> Quadro Mod

Ook zijn er softmod's
SoftQuadro4

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The Godsha
Ik heb zoals ze op die kereltjes op die site FSAA en AA aangezet maar ik merkte geen verschil. maar waar zat jij aan te denke zoiets moet toch te testen zijn met spellen.
En eentje was er met 3d mark score op achteruit gegaan om mooier beeld over te houden maar ik ging niet achteruit en verschil in beeld kwaliteit heb ik ook niet gezien.
Maar BTW als je biows geflashed hebt naar een Q4 dan moet je dat toch ook wel in de videkaart instellingen kunnen aflezen:?

Zo beter met spaties en enters :P

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

The Godsha schreef op 12 augustus 2004 @ 20:03:
Ik heb zoals ze op die kereltjes op die site FSAA en AA aangezet maar ik merkte geen verschil. maar waar zat jij aan te denke zoiets moet toch te testen zijn met spellen.
En eentje was er met 3d mark score op achteruit gegaan om mooier beeld over te houden maar ik ging niet achteruit en verschil in beeld kwaliteit heb ik ook niet gezien.
Maar BTW als je biows geflashed hebt naar een Q4 dan moet je dat toch ook wel in de videkaart instellingen kunnen aflezen:?

Zo beter met spaties en enters :P
Die Quadro's zijn professionele vga kaarten, daarom zijn ze ook zo enorm duur normaal.

Als je bios flasht, dan zie je bij beeldscherm instellingen "Quadro4" staan. Ook zullen de instellingen van de kaart zelf anders zijn, geoptimaliseerd voor werken in 3DMax enzo.

Dit moet wel ergens uit te lezen zijn.

Om het verschil te testen zul je dus een benchmark moeten zoeken die de performance in 3DMax of CAD ofzo bekijkt. Dat is denk ik de enigste manier om de verschillen duidelijk te krijgen.

Het is zelfs zo dat de normale performance in spellen vaak zelfs achteruit gaat omdat de optimalisaties daarvoor verdwenen zijn :)

offtopic:
ja, is zeker beter :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
K vraagje:
Ik heb een "merkloze" GF2 MX (zonder merkje erop, uit een packerd bell i-media) die ik wilde gaan solderen -> zoals hier beschreven.
Heb probleem is het volgende:
Voor de GF2 MX staat R121 -> R122 & R123 -> R124, maar die zijn allemaal al gelinked.
Dus R121, R122, R123 en R124 zijn allemaal verbonden.
Moet ik die van R121 en R123 dan weghalen? :?

Verwijderd

in i-media's hebben ook TNT 2 16 MB ers gezeten.....

• SH4D3H
Dus?
Tis een GF2 MX ... staat er namelijk op ;)

Verwijderd

okay... tja het zijn standaard pcb's.....

• SH4D3H
Wat bedoel je daarmee?
Wat te doen?

• SH4D3H
Me bout is al warm >:)
Help me nou :P

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Wat je ermee moet doen is tweaken ;). Een GeForce 2 is iig niet veel meer waard en ik zal als ik jouw was gewoon bekijken wat het beste lijkt. Volgens mij kun je niet veel kapot maken als je een weerstandje teveel weg haalt. Zolang je de kaart of de weerstand zelf maar niet stuk maakt.

• SH4D3H
Er zijn heel veel weerstandjes, maar ik wil er graag een Quadro van maken })

Verwijderd

gewoon weerstandjes verzetten (dr zitten contact puntjes (de genoemde nummers) bij die weerstanden. soldeer de 1e los, en de 2e plaats hem op de 2e en 3e (tenminste zo werkte het op mijn abit siluro T400 en mijn chaintech GF 2 MX 400 (beide 64 MB)

• SH4D3H
SH4D3H schreef op 13 augustus 2004 @ 19:50:
[knip]
Dus R121, R122, R123 en R124 zijn allemaal verbonden.
Moet ik die van R121 en R123 dan weghalen? :?
Ze zijn dus allemaal al verbonden, maar zou het helpen als ik er twee losmaak, of wordt het dan nix meer :\

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
SH4D3H schreef op 13 augustus 2004 @ 21:28:
[...]

Ze zijn dus allemaal al verbonden, maar zou het helpen als ik er twee losmaak, of wordt het dan nix meer :\
Je kunt m toch ook sofmodden?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• SH4D3H
M'n GF2 MX?
Dacht all1 GF4 :?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

SH4D3H schreef op 13 augustus 2004 @ 21:56:
M'n GF2 MX?
Dacht all1 GF4 :?
Probeer nou maar gewoon hetgene wat je denkt dat het beste is. Ik ken jouw kaart niet, laat staan dat ik ooit een GF2 --> Quadro 2 mod gedaan heb. (Wou ik wel, maar mijn GeForce 2 MX was al dood :P..., was toch maar 0,5 euro )

Wat heb je te verliezen ?, hooguit een euro ;)

edit --> Dan had ik een hele goedkope voor 0,5€ :P. Was op HCC uit een graaibak :P. Ik had al gezien had het een GF2 was en dat ik hem nog wel kon fixen. De TV-Out was stuk. Dus die heb ik die chip maar "netjes" verwijderd ;))

[ Voor 23% gewijzigd door Thandor op 13-08-2004 22:32 ]

• SH4D3H
Volgens Terw_dan issut een 10tje :P
Maar ik heb eigenlijk ook nog geen testsysteem, maarja :P

• geoffrey.vl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb vandaag men GF4 ti4200 ook gemod en ik heb een Quadro 4 XGL 700 als resultaat. Tis wel een kaart met 4x AGP dusja, maar wat wel raar is dat een XGL 700 slecht 64 Mb geheugen heeft terwijl m'n Ti4200 128Mb heeft.

Voor degene die er niet aan uit kunnen: Je moet eerst goeie drivers downloaden (ik heb de 42.51) en deze dan uitpakken. Vervolgens RivaTuner openen en dan met Windows Verkenner naar de map gaan waar de patches staan. Vervolgens moet je de NVStrap patch toepassen op de zojuist uitgepakt drivers, en dan moet je op dezelfde drivers de Softquadro patch toepassen.
Daarna moet je in Rivatuner in het Main menu naar de "Low-level system settings" knop zoeken, en dan in het NVStrip driver tabblad de driver installeren, waarna je vervolgens in hetzelfde tabblad zal kunnen welke Grafische kaart je hebt. Je moet dus Quadro kiezen ;), klikken op Toepassen, pc rebooten, en dan zal pc nieuwe VGA detecteren, en kan je de gemodde drivers beginnen installeren. Let op, bij detonator 30.xx en later mag je niet de setup gebruiken voor de drivers, maar moet je via het configuratiescherm je VGA installeren.

Uit benchmarks bleek dat de gemodde kaart toch wel sterk in de buurt komt van de professionele echte Quadro 4 kaarten, maar dat er toch nog een handvol zaken zijn die de gemodde kaarten niet kunnen (zijn ze nog niet ontdekt? of is het echt niet mogelijk?). Qua professionele applicaties é, games werden in de test niet meegenomen.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik heb het ook maar ff snel gedaan met mijn Asus Geforce4 Ti4200 64mb (NV28).
Ik heb eerst van Guru3d.com rivatuner gedownload (link: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163). toen de 45.23 driver geinstalleerd en daarna Rivatuner. Daarna doe je in het main menu van Rivatuner "Low-level system settings", daarna klik je op het tab blad "NvStrap Driver" en klik je onderin op install driver. Dan kies je bij "Graphics adapter identification" Quadro => Toepassen. Dan wordt je pc opnieuw gestart. Dan installeer je weer de 45.23 drivers. (weer restart :P) en ben je klaar. :+

Edit: Alleen nog 1 vraagje: Nadat ik klaar was heb ik de 45.23 drivers geinstalleerd. Is dit goed of moet ik aparte quadro drivers installeren?

[ Voor 15% gewijzigd door Tyranium op 17-08-2004 13:28 ]

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Nogmaals de vraag dan maar: Moet je na de mod weer de gewone 45.23 drivers installeren of speciale Quadro drivers?

Alvast bedankt. :)

• geoffrey.vl
Ik denk niet dat je nog andere drivers moet installeren nu.

• HStyles
  • Laatst online: 23-04-2025
Waar ben je hem aan het modden ? vind je de naam quadro gewoon koel en wil je showen van : kijk ik heb een pro 3dkaart :*) . in games is quadro zelfs langzamer

IK had dat ook een keer gedaan . geen id welke drivers meer enzo . zonder AA was die dus langzamer . met AA aan op 2x ofzo was die paar punte sneller :?

• geoffrey.vl
Ik gebruik 3ds max, daarvoor, en op de nieuwste spelletjes kan de kaart zo bie zo niet goed meer mee, daarom deze mod.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een tijd een 4200 met rivatuner naar een quadro gemod, werkte prima, en in max levert het veel verschil op, VOORAL als je Maxtreme installeerd. (kun je downloaden van Nvidia en PNY pagina's). Nu heb ik een echte 900XGL, kan ik goedkoop aan komen, en het is toch maar irri steeds modden.

Maar als je veel maxed kan het dus wel degelijk zin hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 28-08-2004 15:13 ]

specs

• The Godsha
Na een tijdje te hebben stilgelegen ben ik verder gegaan met het Softmodden van mijn Ti4200 8x 225/444. Ik heb hem gesoftmod met RivaTuner :). Windows herkent m nu als een Quadro 780XGL. Ziet er in windows wel Cool uit.

Maargoed nu herkent windows hem dus als een Q4. Maar met 3DMark03 heb ik niets of nauwelijks prestatie winst, wat natuurlijk ook heel logisch is. Ik haal nu net als eerst een score van 1940-1970 _/-\o_. Met Q4 780XGL (Ti4200 :P) core:225/310 en memory:444/590. Best nette score vind ik zelf.

Maar als ik nu met Warcraft III:TFT AA en AF aanzet krijg ik wat logisch is een lag :P. (Speel het dan ook in 1600x1200 met AA en AF) Maar toen ik voor het Softmodden dat deed kreeg ik een lag waarbij de muis en het beeld haperde. Maar als ik dat nu doe dan krijg ik een muis lag waarbij het lijkt of de muis 0.x seconden achterloopt. Dunno of dit als een verberting van de frames te omschrijven is.

Maar het Softmodden is dus gelaagd en ziet er toppie uit. Of de beeldkwaliteit ook vooruit is gegaan dat weet ik niet, dar heb ik ook nog niet egt op gelet.
Pagina: 1