BIOS problemen

Pagina: 1
Acties:

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Beste mensen...

Ik heb een klein probleempje. In mijn BIOS kan ik de FSB niet hoger zetten want die is grijs en niet wit en er staat "locked" bij, hoe kan ik die weer unlocken, moet ik dan mijn bios upgraden?? of is er een andere manier? Mijn hele BIOS is niet gelocked maar alleen dat gedeelte met FSB e.d. Mijn moederbord is van het merk Soltek

Ik heb een: P4 3.06Ghz HT 800Mhz FSB

SiSoftSandra geeft de volgende info over mn moederbord:

Fabrikant: INTEL
MP Ondersteuning: 1 CPU
MPS Versie: 1.40
Model: SpringDale-G
Versie: A1
Registratie Nummer: 00000000

Model: Intel Corporation 82865G/PE/P, 82848 DRAM Controller/ Host-Hub Interface

Ik hoop dat deze info genoeg is, kweet dat ik een n00b ben, sorry maar ik moet tog een x een begin maken;):P

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

KappuhH schreef op 12 augustus 2004 @ 19:42:
Beste mensen...

Ik heb een klein probleempje. In mijn BIOS kan ik de FSB niet hoger zetten want die is grijs en niet wit en er staat "locked" bij, hoe kan ik die weer unlocken, moet ik dan mijn bios upgraden?? of is er een andere manier? Mijn hele BIOS is niet gelocked maar alleen dat gedeelte met FSB e.d. Mijn moederbord is van het merk Soltek

Ik heb een: P4 3.06Ghz HT 800Mhz FSB

SiSoftSandra geeft de volgende info over mn moederbord:

Fabrikant: INTEL
MP Ondersteuning: 1 CPU
MPS Versie: 1.40
Model: SpringDale-G
Versie: A1
Registratie Nummer: 00000000

Model: Intel Corporation 82865G/PE/P, 82848 DRAM Controller/ Host-Hub Interface

Ik hoop dat deze info genoeg is, kweet dat ik een n00b ben, sorry maar ik moet tog een x een begin maken;):P
Misschien moet je even "cpu settings" (of iets soortgelijks) op user define zetten. Dit zorgt er vaak voor dat je de FSB wel kunt instellen.

Weet je misschien ook het volledige type van het moederbord? want nu kunnen we niet opzoeken in de handleiding welke instelling het misschien precies zou zijn. Met alleen een merknaam kom je niet ver ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• KappuhH
  • Niet online
jah dat weet ik maar mn moederbord is juist vervangen. ergens op de chip staat SL732, en soltek heeft wel een SL serie, is dat trouwens een nieuw moederbord???

Verwijderd

Denk het wel, aangezien er een P4 op zit ;). Maarja je geef vrij weinig info dus we kunnen je niet helpen. En het moederbord is van Intel zelf dus dan zal die functie wel gelocked zijn denk ik zelf.

Probeer het voortaan ook ff in het goede forum te plaatsen.

• KappuhH
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 04:11:
Maarja je geef vrij weinig info dus we kunnen je niet helpen.
Welke informatie zou je moeten hebben dan?