Toon posts:

Devolo Microlink -->adsl netwerk via stopcontact!!

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wie heeft er al ervaring met de devolo Microlink dLANproducten.
Als ik het zo bekijk is het echt helemaal TE GEK. Kijk voor meer info op www.devolo.nl of google even op het net, het wordt al veel aangeboden.
Anyway, ik sta op het punt het te gaan bestellen, maar ben benieuwd naar eventuele ervaringen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik ken die dingen, en het is hopeloos, voor een netwerk om internet te delen is het nog net te gebruiken. Maar meer hoef je er echt niet van te verwachten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

heeft wel eens een testje van in de computer totaal oid gestaan.

conclusie: het werkt, maar ook niet meer dan dat. wireless is veeeel beter.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:00:

In welk opzicht is het dan mondjesmaat? Een snelheid van 14 Mbps lijkt mij uitstekend :P BTW, ik kan niets vinden op de computertotaal.nl

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 19:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:02:
[...]

In welk opzicht is het dan mondjesmaat? Een snelheid van 14 Mbps lijkt mij uitstekend :P
wast nog witter dan wit :z

op die site staat "tot 14 mbits". ik mag toch hopen dat je weet wat dat impliceert...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:05:
[...]

wast nog witter dan wit :z

op die site staat "tot 14 mbits". ik mag toch hopen dat je weet wat dat impliceert...
Er begint me wat te dagen ;), maar ik ga voor een 1120/320 verbinding en niet deze verbinding maal 8, maakt het dan ook nog iets uit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:07:
[...]

Er begint me wat te dagen ;), maar ik ga voor een 1120/320 verbinding en niet deze verbinding maal 8, maakt het dan ook nog iets uit?
ja, je kan er dus internet mee delen, dat stond in de eerste 2 replys ook al. maar ff een paar gig data overpompen in je netwerk is _niet_ leuk.

iirc is dat spul ook stukken duurder dan een simpel wifi routertje met wat usb sticks of pci kaartjes.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 19:21
Ik werk in een winkel en ik verkoop deze setjes ook.

Ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben over deze setjes voor het internet delen is het een prima apparaat, snelheden met internet hoger dan 8 Mbit hebben de meeste mensen toch niet, en deze zijn vrij uit te breiden met een extra dLAN ethernet stekker.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op 12 augustus 2004 @ 19:00:
Ik ken die dingen, en het is hopeloos, voor een netwerk om internet te delen is het nog net te gebruiken. Maar meer hoef je er echt niet van te verwachten.
Kun je ook aangeven met betrekking tot welk aspect het hopeloos is? Overigens wat zou ik nog meer moeten met een netwerk dan internet delen en beetje poortmappen en gegevens van ene pc naar andere overzetten?

• Robthebest
Je met het setje zien als 1 lange draad, deze is verder niet in te stellen (alleen kwa beveiliging)

Er gaat een draad van het modem in de ene adapter en die gaat in het stopcontact, uit een ander stopcontact haal je het signaal weer uit en vandaaruit gaat er een draad naar jou PC.

LET OP: Devolo setjes werken goed als je op dezelfde fase blijft, zodra je van fase wisselt wil het nog wel eens niet werken

Verwijderd

Topicstarter
Robthebest schreef op 12 augustus 2004 @ 19:15:
Je met het setje zien als 1 lange draad, deze is verder niet in te stellen (alleen kwa beveiliging)

Er gaat een draad van het modem in de ene adapter en die gaat in het stopcontact, uit een ander stopcontact haal je het signaal weer uit en vandaaruit gaat er een draad naar jou PC.

LET OP: Devolo setjes werken goed als je op dezelfde fase blijft, zodra je van fase wisselt wil het nog wel eens niet werken
Eigenlijk wil je dus zeggen dat meerdere pc aansluiten (stuk of 2 misschien 3) niet zo'n succes is? Ik las in review al wel dat inderdaad de snelheid lager kan uitvallen, maar niet meer werken?

• Robthebest
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 19:22:
[...]

Eigenlijk wil je dus zeggen dat meerdere pc aansluiten (stuk of 2 misschien 3) niet zo'n succes is? Ik las in review al wel dat inderdaad de snelheid lager kan uitvallen, maar niet meer werken?
Inderdaad, je kan er meerdere op aansluiten door een switch te gebruiken, de snelheid voor een intern netwerk ligt in ieder geval te laag. voor het internet is het perfect.

Moest laatst bij een klant ADSL aansluiten en deze had geen gaten naar boven(pc stond op de zolder) dus in de meterkast een stopcontacten bijgemaakt, adsl modem aangesloten. kabeltje van het modem uit naar de dLAN adapter, deze in het stopcontact gedaan en boven op de zolder met de andere dLAN adapter het signaal weer opgepakt en een kabel naar de pc getrokken, werkt als een speer.

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb er een computer mee aangesloten bij iemand en het werkt perfect eerlijk gezegd. Maar hij wordt daar wel alleen voor internet delen gebruikt. Hoe de performance zou zijn voor echte netwerkdoeleinden weet ik niet.

Er zit een verlengsnoer tussen een van de devolo apparaten en het stopcontact maar de snelheid is 8 mbit over een erg lange kabel. Ik zit er over te denken omdat daar het wireless netwerk niet lekker werkt om nog twee pc's daarmee aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Dus om een conclusie te trekken: Devolo systeem werkt prima voor het gebruik van internet, maar via het netwerk betanden overzetten --> too bad. Nu in ieder geval bedankt voor de reacties, helaas is er niemand die het zelf gebruikt en hier over mee kan praten.

Wat ik alleen nog in gedachten had:

Op dit moment heb ik een Siemens 4170 ISDN centrale voor de telefoon die draadloos zijn en een alcatel 510i 4 poort router/modem. Ik wil zometeen VoIP of nog liever VoDSL. Dit wil ik hebben op analoog want ISDN benut ik helemaal niet en dit kost veel te veel geld. Probleem is alleen dat ik dan ook router en centrale zal moeten vervangen voor analoog ipv ISDN. Dit tot mijn grote spijt want het is beide nog maar 1 jr oud en het werkt prima.

Nu is mijn vraag of de volgende contructie kan:
Splitter
Modem/Router dat VoIP of VoDSL ondersteund
Diverse dLAN Ethernet adapters

Nu wil ik er 2 pc op aansluiten, maar kan ik ook bijvoorbeeld één van deze http://www.siemens-mobile..._34859_rArNrNrNrN,00.html losse handset aansluiten op één van deze adapters zodat ik in ieder geval geen nieuwe centrale nodig heb, om draadloos te kunnen telefoneren?

Misschien dat jij dat weet Robthebest?

• Robthebest
Die diverse dLAN adapters zou je in principe gewoon moeten kunnen aansluiten mits je een ethernet modem heb met daarin een switch of anders een switch aan de ethernet modem hangen, het lijkt me dat dat gewoon moet werken

of dat met de telelfoons gaat werken weet ik niet, ik neem aan dat als je al een basis station hebt je hem er op aan kunt melden of je neemt een los toestel dat je op de centrale aansluit

[ Voor 31% gewijzigd door Robthebest op 12-08-2004 22:49 ]

Verwijderd

Ik ga er iig 3 kopen om mijn internet mee te delen .
Mijn Lan blijft RJ45

Verwijderd

Ik heb nu dus 3 van die Devolo dingen draaien en ik moet zeggen dat draait super hoor.
Eenvoudige installatie en de snelheid is voor internet ruim voldoende.

Je moet er geen 10GB aan data overheen gaan sturen maar daar heb ik het ook niet voor

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:55:
Ik heb nu dus 3 van die Devolo dingen draaien en ik moet zeggen dat draait super hoor.
Eenvoudige installatie en de snelheid is voor internet ruim voldoende.

Je moet er geen 10GB aan data overheen gaan sturen maar daar heb ik het ook niet voor
Leuk te horen dat het je bevalt, hoeveel was je kwijt voor je spulletjes?

• Tikro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11-2025
Hoe gaat het gamen eigenlijk via deze stopcontact oplossing? Iemand al ervaring hiermee...?

Verwijderd

ter info devolo komt met 85 mbits homeplug op de markt ( www.devolo.de ). video via je stopcontact. lijkt me een perfecte uitbreding. lijkt me dat gamen dan ook geen probleem is.

Verwijderd

Uit ervaring: prima spul, de snelheid (in de praktijk) ligt tussen de 5 en de 11 Mbit. Geen hogere pings ofzo. Om over meerdere fases te werken heb je fasekoppelaars nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2004 @ 19:00:

ik vind wireless niet veel beter ( het heeft veel meer aandacht nodig )

ik heb mijn wireless netwerk vervangen voor een goede oude netwerk met draad

als je een wireless net werk beveiligt haat het ten kosten met je snelheid

ik ken iemand met een wireless netwerk die 1 keer per week of om de 2 weken moet zoeken waarom hij geen internet heeft

ik heb nu een netwerk met draad
( geen firewall, geen beveiliging voor het netwerk , alleen een virus scanner )

en geen problemen ( ik denk maar zo hoe meer hoe meer je moet zoeken naar het probleem )

en hij heeft
ik heb nu een netwerk met draad
( firewall programma’s, beveiliging voor het netwerk , virus scanner en een hoop meer programma’s )

en als internet weg valt is het zoeken,instellen, resetten , scannen

dus een hoop tijd verlies

mijn maakt het niet uit als mijn computer gehackt wordt hij staat alleen aan als ik er achter zit

kijk maar is met SiSoftware Utilities naar Netwer/Lan Bandbreedte benchmark daar kun je zien dat draad het snelste is

• Pronk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 22:09

Pronk

Koffie?

Ik geef dit topic even een rotschop omdat ik een paar kleine vraagjes heb over deze adapters. Het lijkt me niet nodig om hier een nieuw ticket voor te openen.

- Kan ik deze adapters ook gebruiken om een router/modem met een switch te verbinden?
(livebox --> switch)

- Werkt dit ook zonder drivers te installeren? Ik heb namelijk alleen 64 bits XP versies draaien.
Dit gaat anders waarschijnlijk problemen geven.

Ik hoop dat iemand me hier antwoord op kan geven.

Ja lekker!

Pagina: 1