Druppeltjes water in de tv gelekt

Pagina: 1
Acties:
  • 6.820 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 19:52
Het is zonet gaan regenen sinds dagen vol met hitte pfff... Maar er is dus wat water in mijn tv gelopen. Ik heb er een lamp op gezet zodat ik goed naar binnen kon kijken.

Er is iets water op de printplaat gekomen, maar een klein beetje. Het is gewoon druppeltjes werk. Nu heb ik op mijn Philips 28pw8506 nog garantie tm september'05. Maar de vraag is valt dit onder garantie?

Als ik me tv nu aanzet, dan schiet ie na enkele seconden op standby en gaat rood knipperen, dus volgens mij een soortement van safety lock. Maar goed ik hoop dat jullie me wat advies kunnen verstrekken, want het zou goed klote zijn als me dure tv nu ineens naar de tering is ! :'(

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Laten drogen eeerst een tijdje en dan kijken wat hij doet. Ik heb dat bij me ouders thuis wel eens gehad. Plantje water geven (stond beetje op verkeerde plek) even opdrogen en toen werkte het weer.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 11:28
mocht je de achterkant van de tv kunnen verwijderen (met de stekker eruit!), kun je zien wat er precies aan water ligt. Even een minuutje wachten nadat je de stekker eruit hebt getrokken, rubberen handschoen aan, water opdeppen en nadrogen met een föhn.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:20

Haan

dotnetter

Je gaat toch niet die tv aanzetten terwijl je weet dat er water inzit? 8)7

Ik zou nu in ieder geval wachten tot het weer helemaal droog van binnen en het dan nog eens proberen.

Had je trouwens je tv buiten staan ofzo?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
0siris schreef op 12 augustus 2004 @ 18:46:
mocht je de achterkant van de tv kunnen verwijderen (met de stekker eruit!), kun je zien wat er precies aan water ligt. Even een minuutje wachten nadat je de stekker eruit hebt getrokken, rubberen handschoen aan, water opdeppen en nadrogen met een föhn.
Veiligheidswaarschuwing: de grote condensatoren in een tv/crt zijn dus niet binnen 1 minuut ontladen. Dit kan vele uren duren.
Denk goed na bij wat je doet en doe het anders niet.

{signature}

Anoniem: 51132

Gewoon later drogen evt met fohn erin blazen. Voor de rest kun je niks doen.
En open maken is gevaarlijk!! Beeldbuis kan nog weken hoge voltages stroom vast houden.
Alleen water is meestal niet zoeen probleem. alleen als je roest krijgt dan roest geleid ook en dan heb je kans op kortsluiting.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
0siris schreef op 12 augustus 2004 @ 18:46:
Neeee, nooit nadrogen met een föhn in elektrische apparaten! Gewoon op 'natuurlijke' wijze het vocht laten opdrogen..

They made me do it.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zolang er niks gesprongen is. Geen rook of wat dan ook moet je hem gewoon laten drogen groote kans dat het gewoon weer werkt daarna. Maar blijf van die beeldbuis af maak hem niet open dat is echt levens gevaarlijk. Had ergens gelezen dat er ongeveer 10k stroom opstond ofzo (maar goed liever niet eerst zien dan geloven :P)

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
NOOIT een elektrisch apparaat aanzetten als er water inzit ! |:( |:( |:(

Je kunt hem gewoon laten opdrogen (met de stekker er uit), en als hij is opgedroogd doet hij het waarschijnlijk wel weer. Echter, nu je hem hebt aangezet met water er in, kun je hem waarschijnlijk afschrijven. De IC's vinden zoiets meestal niet fijn.

Ik heb ooit eens een TV gehad die een paar dagen buiten (in de regen) had gestaan, hij zag er niet meer uit. Echter na hem een week te hebben laten drogen en schoongemaakt deed hij het gewoon weer :)

En nee, waterschade valt niet onder de garantie. En ja, waterschade is te achterhalen.

Too many people, making too many problems

• cypress3d
LeX-333 schreef op 12 augustus 2004 @ 18:56:
NOOIT een elektrisch apparaat aanzetten als er water inzit ! |:( |:( |:(

Je kunt hem gewoon laten opdrogen (met de stekker er uit), en als hij is opgedroogd doet hij het waarschijnlijk wel weer. Echter, nu je hem hebt aangezet met water er in, kun je hem waarschijnlijk afschrijven. De IC's vinden zoiets meestal niet fijn.

Ik heb ooit eens een TV gehad die een paar dagen buiten (in de regen) had gestaan, hij zag er niet meer uit. Echter na hem een week te hebben laten drogen en schoongemaakt deed hij het gewoon weer :)

En nee, waterschade valt niet onder de garantie. En ja, waterschade is te achterhalen.
ik stel echt alle reacties op prijs, behalve dat sommigen van jullie denken dat ik de tv aanzet met opzet als er water in zit! ter verduidelijking... ik wist dus NIET dat er water in zat. ik zette de tv aan en toen sprong ie op standby met rood knipperend lampje !

Toen ging ik kijken wat er loos was, en merkte dat er wat water/vocht op de printplaat zat. dus niet met opzet een apparaat aangezet met water erin! ben niet gek! ;)

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 09:27

AKI

Sterker nog, de vader van een vriend van mij zit bij de waterpolitie en die hebben een keer een supergrote TV uit het water opgevist die daar al onbekende tijd in had gelegen.
Na een week drogen en een nieuwe afstandbediening (die zijn ze vergeten mee te vissen) doet het al meer dan een jaar als een zonnetje

Schiet mij maar neer

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Hee wij hebben precies hetzelfde gehad kwa knipperende lampjes, met een aristona( philips b-merk) vandaag opgehaald, en het bleek dat de trafo stuk was, bij ons was er geen water ingelopen naar mijn weten, maar wel precies dezelfde symptomen als jij opnoemt! Het kostte 130 euro voor een nieuwe trafo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54

dodo79

witte dikke tonnie

Tom S. schreef op 12 augustus 2004 @ 18:55:
[...]
Neeee, nooit nadrogen met een föhn in elektrische apparaten! Gewoon op 'natuurlijke' wijze het vocht laten opdrogen..
Waarom niet?
Als je die fohn maar niet te heet zet kan dat makkelijk
WeAreLegion schreef op 12 augustus 2004 @ 18:56:
bla bla :)
. Had ergens gelezen dat er ongeveer 10k stroom opstond ofzo (maar goed liever niet eerst zien dan geloven :P)
Tussen de 25KV en de 27 KV is gebruikelijk
Anoniem: 51132 schreef op 12 augustus 2004 @ 18:54:
Gewoon later drogen evt met fohn erin blazen. Voor de rest kun je niks doen.
En open maken is gevaarlijk!! Beeldbuis kan nog weken hoge voltages stroom vast houden.
sterker , een beeldbuis genereerd ook die hoge spanningen, dus die zijn er eigenlijk altijd wel
Voutloos schreef op 12 augustus 2004 @ 18:52:
[...]

Veiligheidswaarschuwing: de grote condensatoren in een tv/crt zijn dus niet binnen 1 minuut ontladen. Dit kan vele uren duren.
Denk goed na bij wat je doet en doe het anders niet.
Valt wel mee hoor, ik zet een tv altijd nog ff op aan als de stekker er uit is.
Dan weet je al zeker dat in de geschakelde voeding geen volle elco's meer zijn.
De hoogspanning gebruikt geen elko's dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn.
Moet je meer zorgen maken over de beeldbuis, ofwel de anode aansluiting en eventueel de focuserings aansluiting aan die beeldbuis

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
een dag later....

YES hij doet het weer !!! na goed gedroogd te hebben werkt ie weer TOPIE!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan