[XP Prof SP1] Windows wil niet opstarten & niet installeren!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem, ik heb 2 pc's, een AMD Athlon 64 3200+, 2x 512 PC3200 DDR Ram en een Gigabyte K8VT800 Pro, als ik daarin mijn hdd van 20 gieg hang en ik wil WinXP opstarten krijg ik een BSOD, maar als ik diezelfde hdd overzet naar mijn andere pc, een Pentium III 733mhz, 256 SD Ram en een Gigabyte GA-6VM7-4E, heb ik geen enkel probleem en word mijn pc gewoon normaal zoals het hoord opgestart!

Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd, de bijbehorende FAQ gelezen en alles gedaan wat daarin voor mogelijke tips enz. stonden, maar niets hielp, ik heb inmiddels ook al een heel aantal keer mijn hdd geformat en WinXP opnieuw geïnstalleerd. Dat wel op mijn 2e pc omdat ook bij de installatie van WinXP op mijn 1e pc ik een BSOD krijg, hij loopt vast, word gereset of ik krijg een zwart scherm. Maar ook hierbij heb ik op mijn 2e pc geen enkel probleem! Nou is mijn vraag hoe ik de BSOD op mijn 1e pc kan wegwerken.

Ik heb inmiddels 2 BSOD's gezien:
- (0x000000D1) DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- (0x0000000A) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

volgens de FAQ kan dit bij allebei een softwarematig of hardwarematig probleem zijn, maar ik weet niet welke het nou is, (hardwarematig of softwarematig) want ik heb het probleem ook als ik mijn hdd eerst geformat heb. Dus vrees ik dat het hardwarematig is. Ik heb ook alle instellingen in mijn BIOS verandert, bijna alle mogelijke varianten van instellingen geprobeerd, maar niets werkt!

Ook heb ik met Memtest86 mijn Ram getest, maar die gaf aan dat er geen errors zijn.

Kan iemand mij helpen? Of heeft iemand soortgelijke of dezelfde ervaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 18:39 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28

Haan

dotnetter

Je kan die stop codes invoeren in Google. Als het goed is krijg je dan als eerste hit de support site van Microsoft met een beschrijving van het probleem en wat je er aan zou kunnen doen. Succes!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Via de FAQ ben ik ook al bij die supportsite gekomen en heb ik alles van deze twee STOP fouten doorgelezen, maar dat was allemaal softwarematig, meestal stond er dat je je Windows moest updaten..maar dat doe ik altijd..en het kan eigenlijk niet softwarematig zijn aangezien ik het probleem ook heb met een geformateerde hdd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 18:30:
ik weet dat ik 64 windows kan draaien..alleen dan kan ik niet op internet komen..dus dat doe ik wel als dat wel tot de mogelijkheden behoord..

maar wat je zegt een bootable cd van win xp, die heb ik uiteraard, als ik die erin doe gaat alles goed totdat ik de partitie kies, dan zeg ik inderdaad dat ie die moet verwijderen (c:) en maak ik hem opnieuw aan, vervolgens zeg ik dat ie moet formateren naar FAT32..alleen dan krijg ik een BSOD..dus gaat dat niet goed..daarom wou ik ook via win 98...
Als je nu via je 160 gieg hd windows xp erop gooit ( hoop een 8 mb cache, voor je )en dan die 20 gieg leeg gooit voor alle software , films , muziek etc.

Is dit geen optie ?

Ik heb 2 x 120 gied Maxtor erin allebei NTFS, het kan zijn dat je 20 gieg de boot sector heeft aangepast.

Probeer hem te fixen in Norton, Fdisk of Partition magic.

Succes

DIT VOORUM GAAN WE VERDER, tja jammer als een :r modurator hem sluit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:18

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 18:36:

Ik heb inmiddels 2 BSOD's gezien:
- (0x000000D1) DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- (0x0000000A) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

volgens de FAQ kan dit bij allebei een softwarematig of hardwarematig probleem zijn, maar ik weet niet welke het nou is, (hardwarematig of softwarematig) want ik heb het probleem ook als ik mijn hdd eerst geformat heb. Dus vrees ik dat het hardwarematig is. Ik heb ook alle instellingen in mijn BIOS verandert, bijna alle mogelijke varianten van instellingen geprobeerd, maar niets werkt!

Ook heb ik met Memtest86 mijn Ram getest, maar die gaf aan dat er geen errors zijn.

Kan iemand mij helpen? Of heeft iemand soortgelijke of dezelfde ervaringen?
Ok, je geheugen zal het dan niet zijn. Probeer eens om te installeren met alleen voeding :D, geheugen, proc, harddisk en video erin. Als dat lukt, kan je één voor één weer onderdelen gaan toevoegen. Als het niet werkt, zit het vermoedelijk in je CPU of je video (aangezien de HD het in een ander systeem wel zonder problemen doet).

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1